نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گلایه‌های امام جمعه ارد از نداشتن شهرداری تا کمبود آب و برق

گریشنا: حجت‌الاسلام سید رضا شاهچراغ امام جمعه ارد در جلسه شورای اداری شهرستان گراش برخی از مشکلات بخش ارد را یادآوری کرد. جلسه شورای اداری شهرستان گراش سی مرداد در سالن کنفرانس فرمانداری گراش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا شاهچراغ در انتقادات خود متناسب نبودن پیشرفت جامعه و منطقه با بخش ارد را به عنوان توسعه نامتعادل عنوان کرد. وی اشاره کرد ضمن صحبت‌هایی که با جعفرپور نماینده‌ی مردم در مجلس پیرامون مشکلات بخش ارد داشته است از تشکیل کارگروه زیر نظر فرماندار یا نماینده‌ی مجلس جهت رفع مسائل این بخش خبر داده بودند امام جمعه ارد به خاطر اجرایی نشدن این طرح از نماینده مجلس گله‌مند بود.

شاهچراغ سطح انتظارات مردم بخش ارد ازمسئولین را به دلیل نوپا بودن مهم ارزیابی کرد و  خواست مشکلات باید اولویت‌بندی شود. شاهچراغ گفت: «یکی از مشکلات استقرار ادارات در بخش ارد است. با توجه به مراجعات مردمی زیاد و مسافات زیاد بین بخش ارد و مرکز شهرستان لزوم دارد اداراتی که مراجعه‌کننده زیادی دارند در بخش ارد استقرار پیدا کند.»

حجت‌الاسلام شاهچراغ از راه‌اندزای شهرداری ارد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «شهرداری یکی از دغدغه‌های مردم است. که مقدمات آن فراهم شده و ظاهرا طرح در وزارت کشور است و نزدیک است که در هیات دولت به تصویب برسد و نیازمند پیگیری است.»

آبرسانی به ارد دیگر درخواست مردم این بخش است. شاهچراغ گفت: « پروژه آبرسانی به ارد معطل مانده است و بخش‌های از آن لوله‌گذاری شده است. این طرح نیازمند تامین اعتبار است. روزانه ظرف آبی در دست خانم‌ها است و به  آب‌شیرین‌کن برای تهیه آب مراجعه می‌کنند. رفع این مشکل نیازمند توجه جدی است.»

عدم بهسازی معابر و کوچه‌ها، قطعی هر روز برق به طور میانگین بین یک تا دو ساعت، مشکل آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت پر سرعت و اُفت تحصیلی دانش آموزان این بخش از دیگر مسائلی بود که امام جمعه ارد در جلسه شورای اداری شهرستان گراش مطرح کرد.

بین گلایه‌های  خود شاه چراغی از دکتر محمدی رئیس شبکه بهداشت به دلیل فعالیت مفید و ارزنده با وجود کمبود امکانات، تقدیر کرد. شاهچراغ گفت: «اما این‌ها کافی نیست. درمانگاه ارد به صورت شبانه‌روزی تصویب شده است و حداقل باید چهار پزشک در آن حضور داشته باشند در حال حاضر تنها یک پزشک داریم که باید به روستاهای دیگر هم سر بزند. تعداد زیاد مراجعان کیفیت کار را پایین می‌آورد.» شاهچراغ گفت ساختمان اورژانس ارد با هزینه خیرین یکی دو سال است که آماده است و باید افتتاح شود. «ما در یک سال و نیم اخیر در نزدیکی ارد حوادثی داشته‌ایم که هفت نفر فوت کرده‌اند اگر اورژانس وجود داشت قطعا این تعداد کمتر می‌شد. اخیرا دو نفر از خانم‌ها در همان نزدیکی چپ کرده‌اند که خود بیمارستان گزارش داده است که اگر اورژانس وجود داشت این مرگ‌ها اتفاق نمی‌افتاد.»

امام جمعه خواستار شد همانند سه مرکز شهرستان شبکه دیجتالی در ارد نیز راه‌اندازی شود. این سخنرانی قرار بود به مدت پانزده دقیقه انجام شود اما وقتی از مرز چهل و پنج دقیقه گذشت؛ امام جمعه ارد با لبخند ملیحی گفت وقتی تریبون به آخوند داده شود، همین است.

خروج از نسخه موبایل