نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

نوزاد رها شده در شب قدر

گریشنا: صدای یک بچه از سر کوچه توجه زن را جلب می‌کند. ساعت نزدیک ۹ شب است، و هیج بزرگ‌سالی آن اطراف نیست.  مسجد مهدیه چند متر آن‌طرف‌تر قرار دارد، و آماده‌ی برگزاری مراسم شب قدر نوزدهم رمضان است. حسی به او می‌گوید باید به طرف صدای بچه برود، که از سر کوچه‌ی بین منزل اسدی و جعفری به گوش می‌رسد. هر چه به صدا نزدیک‌تر می‌شود، وهم یک صحنه‌ی تلخ در ذهن‌اش جان می‌گیرد، تا سرانجام به واقعیت می‌رسد: یک نوزاد دختر در گهواره‌ای از صندوق پلاستیکی؛ رها شده.

تماس با پلیس ۱۱۰

بستگان زن که باخبر می‌شوند، با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند. این روایتی است که چند تن از ساکنین محل به خبرنگار گریشنا ارائه دادند.

پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی خبر را تایید می‌کنند؛ و می‌گویند دیشب، یعنی شنبه پنجم مردادماه ۹۲، نوازد را افراد محل به آنها تحویل داده‌اند. پلیس نیز نوزاد را به بیمارستان سپرده‌، و بعد هم به بهزیستی تحویل داده خواهد شد. هیچ نشانه یا اطلاعی از والدین نوزاد در دست نیست. به گفته ی یک منبع آگاه به نظر می رسد این نوزاد؛ از نظر ژنتیکی مربوط به تبعه افغان باشد که بر اثر فقر او را رها کرده باشند.

بیمارستان و بستری شدن نوزاد

دکتر محقق قائم مقام بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش نیز در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: پلیس ساعت ۱ بامداد امروز یک نوزاد دختر را به زایشگاه بیمارستان تحویل داد. اما این نوزاد به خاطر یک مشکل تنفسی که دارد، نیاز به بستری دارد و باید در بخش نوزادان تحت مراقبت باشد. دکتر محقق وضعیت نوزاد را خیلی مساعد نمی‌داند: «نوزاد بی‌حال است و چیزی نمی‌خورد. وقتی حال‌اش خوب شد، ما او را تحویل اداره بهزیستی می‌دهیم.»

آینده نوزاد: شیرخوارگاه استان

بال‌افکن رییس اداره بهزیستی هم با تایید صحبت‌های دکتر محقق، می‌‌گوید: «وقتی وضعیت جسمی کودک مساعد شد، از بیمارستان تحویل می‌گیریم.» اما این نوزاد در اداره بهزیستی گراش نخواهد ماند. بال‌افکن می‌گوید: «ما جایی و امکاناتی برای نگه‌داری نوزادان نداریم. بعد از مرخص شدن این نوزاد از بیمارستان، او را برای نگه‌داری می‌فرستیم به شیرخوارگاه استان.»

رها شده در شب قدر

در عکسی که به نظر می‌رسد چند لحظه بعد از پیدا شدن نوزاد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کودک به شدت در حال گریه کردن است. بی‌گمان بخشی از دعای شب قدرِ بسیاری از کسانی که این عکس را دیدند، بخصوص زنی که نجات‌بخش کودک شد، به گشایش رحمت الهی برای این نوزاد بی‌دفاع اختصاص یافت.

خروج از نسخه موبایل