نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

سالروز تولد شاعر انار و بادگیر برگزار شد

گریشنا: به اهتمام نویسندگان،‌ فعالان فرهنگی و روزنامه نگاران گراش سالروز تولد صادق رحمانی، شاعر و پژوهشگر گراشی، در موسسه فرهنگی هفت برکه گرامی داشته شد.

در این جشن که روزنامه نگاران، وبلاگ‌نویسان فعال گراشی و اعضای تحریریه‌ی هفتسانه و نشریه افسانه ویژه گراش حضور داشتند، در آغاز خانم عارفه متین، شاعر جوان گراشی‌، پاورپوینتی ارائه کرد که مروری بود بر زندگی و آثار مکتوب صادق رحمانی، و اشعاری از وی در آن گنجانده شده بود، از جمله این شعر:

بوی خبری نیست در این گرماگرم

در روز نخست ماه پنجم مرداد

جز پچ‌پچ بادگیرها با تش‌باد

بعد از پذیرایی و عکس یادگاری، هدیه‌ای که محمد علی شامحمدی، مدیر کانون فرهنگی مردمی روایت آفتاب و موسسه هفت‌برکه، از طرف موسسه تهیه دیده بود، به استاد رحمانی تقدیم شد.

همچنین در این آیین مسعود غفوری ضمن خوشامد گویی به حاضران گفت: قصد ما این است که این آیین‌ها برای تجلیل فرهنگ‌مداران و فرهیختگان گراشی ادامه یابد و امید که این مراسم حسن آغازی بر این ایده فرهنگی باشد. قرار است در هر ماه یا با فاصله کمتر برای کسانی که به هنر، فرهنگ و جامعه گراش خدمت بی‌شائبه کرده اند مراسمی مشابه انجام گیرد.

صادق رحمانی، فرزند شیخ علی اصغر، یکم مرداد ماه ۱۳۴۳ در گراش به دنیا آمد و تاکنون شش مجموعه شعر از او به چاپ رسیده است. انار و بادگیر مجموعه ای از شعرهای گراشی اوست که چهار بار به چاپ رسیده است. او هم اکنون ساکن تهران و از مدیران ارشد صدا و سیما است.

عکس‌های محمدامین نوبهار را از این مراسم ببینید.

خروج از نسخه موبایل