نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تمایل برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی جنوب ایران

 

تسنیم گزارش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: سرمایه‌داران برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران در دو استان فارس و خوزستان شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صنعت پتروشیمی در جنوب ایران علاوه بر ظرفیت‌های توسعه در دو قطب عسلویه و ماهشهر در استان‌های بوشهر و خوزستان، در دیگر شهرها و استانهای کشور به‌ویژه استان‌های جنوبی ظرفیت‌های با قوه بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.

دسترسی به خوراک فراوان و ارزان‌قیمت نسبت به دیگر نقاط جهان، دسترسی به انواع حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و آبی و بهره‌مندی از مزایای مناطق ویژه اقتصادی بخشی از مزیت‌های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در جنوب کشور است.
اسفندماه سال گذشته همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرستان لامرد استان فارس با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی مقیم حوزه خلیج فارس برگزار شد. این همایش که با ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی همراه بود، شگفتی سرمایه گذاران حاشیه خلیج فارس را در خصوص وجود فرصت‌های سرمایه گذاری بالقوه در این منطقه و استان‌های اطراف به‌دنبال داشت.
سرمایه گذاران حاشیه خلیج فارس طی چهار ماه گذشته خواهان کسب اطلاع بیشتر از طرحهای مطالعاتی فرصت‌های سرمایه گذاری پتروشیمی ایران شده و اعلام آمادگی کرده‌اند تا سرمایه‌های خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به ایران انتقال دهند.
سیدموسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس نهم شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در این خصوص اظهار داشت:‌ بیش از ۱۳۰ سرمایه گذار کشورهای حاشیه خلیج فارس در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان فارس در شهرستان لامرد حضور داشتند که اکثر قریب به اتفاق آنها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی در این استان به‌ویژه در بخش صنایع تکمیلی ابراز تمایل کردند.
این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: در این همایش، مجموعه اطلاعاتی که از سوی بخش توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در این صنعت تهیه شده بود، در اختیار حضار قرار گرفت که سرمایه گذاران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اطلاع از جزئیات این فرصت‌های سرمایه گذاری آمادگی خود را برای حضور در استان فارس و سرمایه گذاری در این پروژه‌ها در شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج، گراش، لار و همچنین بنادر همجوار اعلام کردند.

خروج از نسخه موبایل