هفتبرکه: آتشسوزی در مدرسه زهرای اطهر(س) بدون آسیب به دانشآموزان با حضور یک ساعته ۶ نیروی آتشنشانی مهار شد.
به گزارش هفتبرکه صبح یکشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ مدرسهی زهرای اطهر در خیابان شیدای گراش دچار آتشسوزی شد. در بررسی آموزش و پرورش این آتشسوزی به دلیل اتصال برق در آبدارخانه مدرسه بود و به کلاسها و دانشآموزان آسیبی نرسیده است، هر چند این مدرسه تا زمان بهسازی تعطیل خواهد بود.
سالار اکبری مسئول آتشنشانی گراش در گفتگو با هفتبرکه گفت: «بعد از دریافت گزارش از طریق تماس تلفنی با اپراتور ۱۲۵ شش پرسنل از ایستگاههای یک و دو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و در کمترین زمان به محل حادثه رسیدند و بلافاصله عملیات اطفای حریق را انجام دادند.»
اکبری در ادامه گفت: «عملیات اطفای حریق و ایمنسازی محل به مدت ۶۵ دقیقه ادامه داشت و در نهایت آتشنشانان موفق به کنترل کامل آتش شدند. این حادثه باعث خساراتی به بخشهایی از مدرسه شد، اما خوشبختانه مصدومیتی گزارش نشده است.»
مدرسه زهرای اطهر در بلوار شیدای گراشی قرار دارد. رادمرد موسس این آموزشگاه در پاسخ به تماس هفتبرکه اعلام کرد این خبر باید با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش منتشر شود.
علی عسکر امیرینیا مسئول حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان گراش دربارهی این حادثه گفت: «اتصالی برق در آبدارخانهی این مدرسه باعث جرقه میشود و جرقه به یک سری پارچه و بنر پلاستیکی رسیده و این اتفاق باعث آتشسوزی میشود و خود آبدارخانه آتش میگیرد، بقیه کلاسها و دفتر مدیر فقط در حد دودهی ناشی از آتشسوزی آبدارخانه آسیب دیده است و دچار حریق نشده است، چون ساختمان کمی قدیمی است، اتصالات برق ممکن است در آن اتفاق بیافتد.»
امیرینیا در ادامه گفت: «در زمان وقوع این اتفاق همهی دانشآموزان به بیرون از کلاسها و جای امنی هدایت شده بودند و در بازدیدی که دیروز با رئیس اداره از مدرسه داشتیم قرار شده است که دانشآموزان موقت در آن ساختمان درس نخوانند و کلاسها را به جای دیگری از مدرسه که این حادثه در آن رخ نداده است منتقل بشود و جایی که این اتفاق در آن رخ داده فعلا پلمب شده است.»
مسئول حراست آموزش و پرورش گراش گفت: «ساختمان مدرسه بیمه است و موسس پیگیر این است که هرچه سریعتر کارهای بهسازی و مقاومسازی آن انجام بشود بعد از این که ساختمان کامل بهسازی و مقاومسازی شد بچهها میتوانند مجدد به کلاسهایشان باز گردند و اگر این کار انجام نشد قرار شده است که دانشآموزان را با هماهنگی موسس و رئیس اداره به مدارس دیگر تقسیم شوند تا از تدریس عقب نمانند.»