نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

رقص قلم هنرجویان ممتاز بر دیوار گالری اُ

هفت‌برکه: حاصل هنر چشم‌نواز هنرجویان خوشنویسی از ۳ تا ۱۱ آبان بر دیوارهای گالری اُ به نمایش درآمده است.

به گزارش هفت‌برکه، نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرجویان استاد محمد تمیز از پنجشنبه سوم آبان در گالری اُ بر پا شده و میزبان علاقه‌مندان این هنر دیداری است. در این نمایشگاه آثار ابوالفضل زاهدی، صغری کشاورز، هاجر کهندلی و زهرا خوشابی‌زاده در دو سبک نستعلیق و شکسته‌نستعلیق به نمایش در آمده است.

محمد تمیز، استاد فوق ممتاز خط، که به طور رسمی از سال ۱۳۹۳ نستعلیق و شکسته‌نستعلیق تدریس می‌کند، درباره‌ی این نمایشگاه گفت: «این هنرجویان از دوره‌ی مبتدی شاگرد خودم بوده‌اند و الان این نمایشگاه حاصل سال‌ها کار و خطاطی آنها است و تعداد ۲۸ تابلو از آثار پاک‌نویس آنها به نمایش در آمده است. الان دوره‌ی ممتاز این هنرجویان تمام شده و باید چند سال بگذرد تا بتوانند برای فوق ممتاز آزمون بدهند. بعضی از این هنرجویان ده سال و بعضی پنج یا شش سال است که مدرک ممتاز گرفته‌اند.»

تمیز درباره‌ی سابقه‌ی برگزاری نمایشگاه خط نیز گفت: «همه‌ی بچه‌ها پس از اتمام هر دوره آموزش و کسب مدرک، سابقه‌ی برگزاری نمایشگاه را دارند و فکر می‌کنم تا به حال بیش از ده نمایشگاه در این خصوص برگزار شده است.» او می‌گوید برای حرفه‌ای شدن هنرجویان باید تنها یک خط را انتخاب و در به کمال رساندن آن ممارست کنند. او اضافه می‌کند: «هنرجویان برای حرفه‌ای شدن روی یک خط کار کنند. الان هم بعضی از آنها در تک آزمون قبول شده‌اند. آزمون فوق ممتاز تنها در مرکز استان برگزار و گواهینامه برای هنرجویان از تهران صادر می‌شود.»

این نمایشگاه در گالری اُ، کنار سینما فرهنگ، از پنجشنبه ۳ آبان تا جمعه ۱۱ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برقرار است.

 

خروج از نسخه موبایل