نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اخراج ۵۵۰ تبعه غیر مجاز خارجی از گراش

هفت‌برکه: فرماندار گراش خبر داد از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر از اتباع غیر مجاز از شهرستان گراش طرد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، محمود طاهرزاده با بیان اینکه اتباع خارجی غیر مجاز بازگردانده می‌شوند، اظهار داشت: طرد اتباع خارجی به عنوان یک مطالبه جدی مردمی در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های مسئول مکلف به انجام وظیفه خود در این حوزه هستند.

وی افزود: ایران اسلامی در ۴۴ سال اخیر به بهترین شکل از اتباع خارجی مهمان نوازی کرده و خدمات زیادی به این قشر صورت گرفته، بنابراین نظام مقدس جمهوری اسلامی از حضور قانونمند اتباع خارجی استقبال می‌کند.

طاهرزاده عزم عمومی، همکاری و همراهی مردم برای طرد اتباع بیگانه غیرمجاز به شهرستان را ضروری دانست و گفت: در راستای ساماندهی حضور اتباع و طرد اتباع غیر مجاز باید برنامه ریزی شود تا مردم بتوانند در خصوص اسکان اتباع غیرمجاز گزارش‌های خود را به دستگاه‌های مربوطه منعکس کنند.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش با بیان اینکه مالکان به هیچ عنوان حق اجازه منازل خود را به اتباع غیر مجاز ندارند، اضافه کرد: هرگونه اجاره واحد مسکونی، معامله و فروش از سوی مشاوران املاک و مالکان منازل با اتباع غیرمجاز در این شهرستان ممنوع اعلام شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

طاهرزاده با اشاره به شرایط اشتغال اتباع غیر مجاز خارجی، خاطر نشان ساخت: به کارگیری و استفاده از اتباع غیرمجاز در تمام واحدهای صنفی و صنعتی ممنوع است و با کارفرمایانی که به این مهم بی‌توجهی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه تاکنون چند واحد صنفی متخلف در گراش پلمب شده است.

فرماندار گراش در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدارس شهرستان نیز گفت: برابر بخشنامه اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، مدارس فقط اجازه دارند تنها ۱۰ درصد از دانش‌آموزان اتباع را ثبت نام کنند و تا این لحظه آمار ثبت نامی در گراش کاهشی است.

وی تاکید کرد: از همه دستگاه های اجرایی درخواست داریم درصد پیشرفت اقدامات انجام شده خود را برای اطلاع کارگروه فرمانداری ارسال و هر گونه مشکل در این زمینه را اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

براساس این گزارش، در ادامه این جلسه ضمن بررسی اقدامات دستگاه ها و نهادهای مختلف مسئول پیرامون شناسایی و ساماندهی اتباع مجاز و غیرمجاز، بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی و اجرای مصوبات کارگروه تاکید شد.

خروج از نسخه موبایل