نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تعطیلی اعتراضی طوبی

هفت‌برکه: حاج ابراهیم منیری مدر مجتمع طوبی در اعتراض به عمل نشدن وعده‌های وزیر ورزش و شورای شهر لار، از ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ این مجتمع را تعطیل کرد.
‌‌
Tooba Moniri

دقیقا یک سال پیش ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ کیومرث هاشمی وزیر ورزش دولت سیزدهم در مراسم افتتاح رسمی مجتمع طوبی لارستان برای سیستم سرمایشی این مجتمع قول مساعدت ۲۰ میلیارد تومانی داد. با گذشت یک سال و به نتیجه نرسیدن این وعده ابراهیم منیری بعد از یک مصاحبه خبری و چند دیدار و … این مجتمع را تعطیل کرد.

البته این نخستین تعطیلی اعتراضی مجتمع منیری نیست. به گزارش هفت‌برکه مهرماه سال ۱۳۹۶ در زمان ساخت این مجتمع، با نصب بنری در شهر لار با عنوان «مجتمع علمی، فرهنگی و ورزشی حاج ناصر منیری به علت… تعطیل شد» عملیات ساختمانی متوقف شد. در آن زمان موضوع مالیات دلیل تعطیلی پروژه اعلام شد.

حدود یک سال پس از سفر وزیر ورزش، ابراهیم منیری ۸ مهرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفته بود: «شنیده شده که ۳ ماه است این پول در حساب اداره کل ورزش جوانان و نوجوانان شیراز گیر کرده و هنوز به دست ما نرسیده است.از طرفی شرکت‌های ساخت وسایل سرمایشی گفتند که سیستم سرمایش اینجا باید سفارشی ساخته شود و برای ساخت آن، ۳ ماه زمان نیاز است و برای نصب آن هم ۲ الی ۳ ماه زمان می‌برد.»

«بدون سیستم تهویه مناسب سرمایشی تنها از ۳۰ درصد مجتمع استفاده می‌شود، شهرکتاب، استخر و … تعطیل بوده و سالن بزرگ ورزشی آن هم حدود ۶ تا ۸ ماه است که بلااستفاده مانده است.»

به گزارش لار نیوز در ادامه پیگیری‌های برای حل این مشکل دوشنبه ۱۶ مهرماه علاالدین بروجردی در دیدار با دنیامالی وزیر ورزش و جوانان موضوع ورزشگاه منیری را به صورت ویژه پیگیری کرد.

به گزارش نخل لارستان منیری پنجشنبه شب ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در گلزار شهدا بین دو نماز مغرب و عشا برای مردم گفت: «در این مجتمع ۲۰ نفر مشغول به کار هستند و حقوق ۲۰ خانوار از این طریق تامین می‌شود. در حال حاضر خود مجتمع درآمد آنچنانی ندارد و هزینه‌های این مجتمع را ماهی حدود ۲۰۰ میلیون تومان از شرکت درسا تامین می‌کنیم. اگر اینجا کامل راه اندازی شود، اندازه‌ی یک کارخانه نیرو مشغول می‌شوند و از آن ارتزاق می‌کنند.»

«مرحوم حاج ناصر منیری سند این مجتمع را با نام موسسه خیریه به ثبت رسانده است و نه به من و شخص دیگری ارث نمی‌رسد.»

گلایه‌های منیری فقط مربوط به مسئولان کشور نبود. او در مورد شورای شهر لار گفت: «نامه‌های زیادی به شورای‌شهر نوشتم و حضوری هم زیاد رفتم که ورودی خاکی مجتمع را آسفالت کنید، چون خاکی بودن ورودی مناسب این مجتمع ۶۰۰ میلیاردی نیست. هر قدمی برای ارتباط با آنها برداشتم، احساس حقارت بیشتر کرده و اشکم در آمده است.»

«درخواست دیگری که از شورای‌شهر و شهرداری داشته‌ایم، اختصاص تابلویی در سطح شهر برای معرفی برنامه‌های مجتمع، جشن‌ها، برنامه‌ی سینما و … است، مجوز و جا را برای ما مشخص کنند، نصب تابلو را خودمان انجام می‌دهیم که همکاری لازم با ما انجام نشده است.»

«من از نزدیک در جریان هستم که حاج ناصر منیری تمام زندگی‌اش را برای مردم خرج کرد و حتی نام مجتمع را نیز به نام خود نگذاشت. این مرد بزرگ می‌خواست در زمانه ای که مردم در تنگنا و ناراحتی هستند؛ شادی، نشاط و تفریح را به مردم هدیه کند و هر لبخند مردم، فاتحه‌ای برای روح آن خیر بزرگ هست.»

از یکشنبه ۲۱ مهرماه چراغ مجتمع طوبی شامل سالن‌های ورزشی، سینما  پارک کودک، محفل گفت‌وگو، سینما، زمین‌های ورزشی، استخر و… خاموش شده و بنر تعطیلی در ورودی محتمع نصب شده است.

خروج از نسخه موبایل