نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

میزبانی گراش در لیگ دسته یک والیبال کشور

هفت‌برکه: فردا دوشنبه ۱۶ مهرماه، گراش میزبان بازی دو تیم همای فارس و پدیده صنعت اوج گلپایگان در لیگ دسته یک والیبال کشور خواهد بود. این بازی در هفته پنجم لیگ بین این دو تیم از گروه B مسابقات، ساعت ۱۶ در سالن ورزشگاه شهدا انجام می‌شود.

علیرضا نظری، دستیار دوم سرمربی تیم همای فارس، در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «تیم همای فارس یکی از تیم‌های باسابقه استان فارس در لیگ دسته یک والیبال کشور است. مالک این تیم، یاسین سلیمانی، اهل خفر است که به خاطر علاقه‌مندی به پیشرفت استان فارس در زمینه والیبال، علیرغم نبود حکایت از طرف مرکز استان، این تیم را در سال‌های گذشته از طرف شهرهای دیگر در لیگ شرکت می‌داد و امسال با همفکری هیات تصمیم گرفتیم با میزبانی گراش در مسابقات شرکت کنیم.»

نظری که خود از والیبالیست‌ها باسابقه گراش است، در مورد ترکیب تیم همای فارس می‌گوید: «سرمربی این تیم رضا شهابی، از بازیکنان سابق تیم ملی و اهل آمل است. بازیکنان تیم نیز ترکیبی از شهرهای مختلف از جمله آمل، ساری، بوشهر و شهرهای استان فارس است.»

 

میزبانی دو مسابقه در این هفته

به گزارش فدراسیون والیبال، شهرستان گراش ساعت ۱۶ فردا در سالن بنیاد (ورزشگاه شهدا) میزبان بازی تیم‌های همای فارس و پدیده صنعت اوج گلپایگان در هفته پنجم لیگ دسته یک والیبال کشور است. نماینده سازمان لیگ، رضاقلی انگالی؛ ناظر فنی و داوری، احمد سرمست؛ داور اول، حسین کریمی‌پور؛ و داور دوم، علی فتاحی خواهند بود.

به گفته نظری، روز جمعه ۲۰ مهرماه نیز گراش میزبان تیم ملوان تهران خواهد بود. این بازی نیز ساعت ۱۶ در همین ورزشگاه برگزار می‌شود.

نظری می‌گوید: «در لیگ دسته یک والیبال، بیست تیم در قالب دو گروه به صورت رفت و برگشتی مسابقه می‌دهند. دو تیم از هر گروه به پلی‌آف می‌روند و دو تیمی که به فینال می‌رسند، به لیگ برتر صعود خواهند کرد.»

نظری در مورد وضعیت تیم همای فارس در جدول لیگ توضیح می‌دهد: «در هفته اول، متاسفانه به خاطر عدم صدور ‌آی‌دی کارت، باخت فنی برای ما محسوب شد. در هفته دوم، تیم رضوان‌شهر را در رشت ۳ بر صفر بردیم. در هفته سوم با تیم ملی نوجوانان در تهران بازی داشتیم که ۳ بر یک بازی را واگذار کردیم. در هفته چهارم با مس شهر بابک استان کرمان بازی داشتیم که به خاطر مشکلاتی که در مسیر برای ما پیش آمد و خستگی بازیکنان، این بازی را هم ۳ بر ۰ باختیم. به همین خاطر تمام امید ما به بازی‌های در خانه است که از امتیاز میزبانی استفاده کنیم.»

او در ادامه می‌گوید: «توقعی که از همشهریان و ورزش‌دوستان داریم این است که با حضور در سالن و تشویق این تیم که به نام گراش در مسابقات حضور دارد، ما را حمایت کنند.»

هدف: اعتلای نام و والیبال گراش

علیرضا نظری در مورد هدف جامعه والیبال گراش از گرفتن میزبانی این تیم می‌گوید: «این بهترین فرصت برای دوست‌داران والیبال است که مهم‌ترین تیم‌ها و مربیان والیبال به گراش می‌آیند و می‌توانند از نزدیک آنها و کیفیت کارشان را ببینند. مثلا در گروه ما، تیم ملی نوجوانان هم حضور دارد و در دور برگشت به گراش می‌آید. حضور همین تیم ملی با سرمربی‌گری عادل غلامی که از بازیکنان سابق تیم ملی است، فرصت بی‌نظیری برای هر ورزش‌دوستی است.»

او ادامه می‌دهد: «قصد ما بر این است که در آینده نزدیک آکادمی این تیم را نیز در گراش و منطقه شروع کنیم برای پرورش استعدادهای والیبال. برای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان فراخوان می‌دهیم و استعدادیابی می‌کنیم. بحث بعدی هم بعد فرهنگی مساله است. چه چیزی بهتر از ورزش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شناسید؟»

او امیدوار است که مسئولین و خیرین با توجه به این اهداف، در فراهم کردن زیرساخت‌ها همانند سالن استاندارد، خوابگاه و … به جامعه والیبال کمک کنند.

خروج از نسخه موبایل