نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تیم کشف سینگال، ۴ تقویت‌کننده غیر مجاز را شناسایی و جمع‌آوری کرد

هفت‌برکه: چهار دستگاه تقویت‌کننده غیرمجاز سیگنال موبایل از منازل و باغ‌های اطراف گراش جمع‌آوری شد. همچنین چند مورد دیگر نیز با اخطار مخابرات روبه‌رو شدند.

به گفته‌ی  شریفی رئیس اداره مخابرات گراش، در پی شکایت‌های برخی همشهریان درباره وجود اختلال در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در نقاط مختلف شهر، دیروز دوشنبه ۹ مهر، تیم کشف سیگنال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به درخواست اداره مخابرات گراش پس از گرفتن حکم قضایی، با حضور در شهر، وجود سیگنال‌های مزاحم را تایید کرد.

این تیم در زمان حضور در گراش چهار دستگاه تقویت‌کننده غیرمجاز موبایل را کشف و جمع‌آوری کرد. همچنین با کشف چند دستگاه دیگر و عدم حضور صاحبان املاک، با تماس تلفنی به آنها اخطار داده شد که برای جمع‌آوری دستگاه تقویت‌کننده اقدام کنند.

شریفی گفت: «طبق قانون استفاده از این دستگاه‌ها غیرقانونی و جرم است و در صورت کشف، بار اول دستگاه ریپیتر جمع‌آوری و در دفعات بعد برای فرد پرونده قضایی تشکیل می‌شود.»

عظیم فرد، مدیرکل دفتر نظارت بر طیف فرکانسی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرگزاری  مهرگفت: اشخاص نباید این تجهیزات را نصب کنند. چرا که شبکه را دچار بحران و اختلال می‌کنند. تا شعاعی که این سیگنال می‌رود ممکن است تداخل مضر ایجاد شود کاربران می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵ پوشش نداشتن منطقه را گزارش دهند تا موضوع بررسی و برای آن راهکاری پیدا شود.

خروج از نسخه موبایل