نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مسلم پورشمسی مقام اول سوگواره عکس عاشورایی رستخیز

هفت‌برکه:  مسلم پورشمسی عکاس شناخته‌شده‌ی گراشی پس از مقام اول سوگواره عکس عاشورایی گراش با عکسی از آیین کتل و ذوالجناح، مقام اول سوگواره عکس عاشورایی رستخیز لار را نیز از آن خود کرد.

به گزارش سایت موسسه‌ی فرهنگی چارسوق لارستان، در آیین پایانی این سوگواره که در چهارم مهرماه ۱۴۰۳ در سالن مجتمع فرهنگی قرآنی شهید علیشیری لار برگزار شد، با نظر هیئت داوران ۴ اثر از ۳۹ اثر برگزیده برای نمایشگاه به مرحله‌ی پایانی رسیدند و از آنها با اهدای تندیس سوگواره، لوح سپاس و جایزه‌ی نقدی تقدیر شد. با اعلام احمد نبیزاده دبیر نخستین سوگواره‌ی عکس عاشورایی رستخیز، تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه‌ی سوگواره ۲۵۹ اثر از ۴۸ عکاس بود که از بین آنها ۱۹۹ اثر به بخش داوری راه یافت و در نهایت تعداد ۲۷ اثر از ۲۴ عکاس به انتخاب داوران سوگواره برای حضور در نمایشگاه عکس برگزیده شد.

امین حیدری، حسین وفایی‌فرد، سهیلا نوروزپور، علی رایگان، فاطمه ابراهیمی، طاهره قائدی و هادی افشار دیگر عکاسان گراشی هستند که اثر آنها به نمایشگاه راه پیدا کرد.

این سوگواره در قالب فعالیت‌های فرهنگی موسسه‌ی فرهنگی چارسوق لارستان برگزار شد که از سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده است. امسال نخستین دوره‌ی این سوگواره با محوریت عزاداری جنوب فارس با شرکت عکاسانی از جنوب فارس، مشهد، اصفهان، قم و استان گلستان برگزار شد. همچنین آرام نظری‌فرد از لامرد مقام دوم و حسین خسروی از شیراز به مقام سوم رسیدند.

مصطفی رحمانیان، حسام الدین انصاریان و  علی حسن زاده داوران نخستین سوگواره عکس عاشورایی رستخیز بودند.

سوگواره‌ی عکس عاشورایی رستخیز در کنار سوگواره‌ی عکس و فیلم عاشورایی گراش که با برگزاری دوازده دوره، از قدیمی‌ترین سوگواره‌های عاشورایی در کشور است، دومین سوگواره‌ی عکس آیینی در جنوب فارس است.

 

خروج از نسخه موبایل