نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فروشگاه ۴ گراشی در آتش‌سوزی بازار قدیم قشم سوخت

هفت‌برکه: در آتش‌سوزی بازار قدیم قشم، چهار گراشی خسارت مالی دیدند. در این حادثه مغازه‌ی لوازم خانگی محمدحسن معتمدی به طور کامل در آتش سوخت اما اجناس مغازه‌ی سه گراشی دیگر به موقع تخلیه شد و خسارت زیادی ندیدند.

به گزارش هفت‌برکه، در آتش‌سوزی بامداد چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در بازار قدیم قشم بیش از ۸۰ فروشگاه در آتش سوخت. تعدادی از بازاریان گراشی نیز در قشم مشغول به کار هستند که آتش‌سوزی به چهار مغازه آسیب رساند.

 

محمدابراهیم محسنی، از مدیران شرکت نیولند، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «این آتش‌سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم شروع شد. به گفته خبرگزاری‌های قشم با بررسی دوربین‌های بازار، اتصالی برق در یکی از مغازه‌‌های بازار که کنار مغازه‌ی لوازم خانگی محمدحسن معتمدی قرار داشت، عامل این آتش‌سوزی بوده است.»

محسنی در مورد آسیب به اموال بازاریان گراشی گفت: «آقای معتمدی به صورت صد درصد هم وسایل و هم مغازه‌ش را در این آتش‌سوزی از دست داد. در گفتگویی که با او داشتم خود او نیز هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت ندارد و متاسفانه در زمینه‌ی تمدید بیمه مغازه نیز مطمئن نبود و چون مدارک در مغازه بودند دسترسی به مدارک نیز نداشت. من از شهروندان و کسبه‌ی گراشی تقاضا دارم با توجه به خسارت مالی زیادی که در این حادثه به آقای معتمدی رسیده است از او حمایت کنند.»

محسنی می‌گوید: «مغازه‌ی سیسمونی زینل فتح‌پور و دو لوازم خانگی سعید خسروی و منوچهر رستم‌پور که در این لاین از بازار قرار داشت نیز به صورت کامل در آتش سوخت اما خوشبختانه قبل از رسیدن شعله به این سه مغازه، بخش عمده اجناس به موقع تخلیه شدند و این سه گراشی تنها محل کار خود را که اجاره‌ای بود از دست دادند و فعلا مغازه‌ای برای راه‌اندازی مجدد کسب و کار خود ندارند.»

او می‌گوید: «در این حادثه مغازه‌های دیگر شهروندان گراشی از جمله آقایان محمدابراهیم محسنی، جعفر فتحی، نوازالله زهروای، ابوالحسن حیدری، غلامرضا محمد‌نژاد، بهنام مهیایی، علی‌اکبر هاشمی و علی جعفری نیز تخلیه شد اما خوشبختانه با کنترل و مهار آتش، شعله‌های آتش به این مغازه‌ها نرسید.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا پس از گذشت ۱۴ ساعت از تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان در پاساژ مدنی بازار قدیم شهر قشم به عنوان کانون حریق و تعدادی از مغازه‌های پاساژ صالحی این بازار، عملیات مهار آتش پایان یافت. با توجه به حساسیت موضوع، ۱۰۰ آتش‌نشان و نیروهای داوطلب از چهار ایستگاه این جزیره به علاوه آتش‌نشان‌های اعزامی از شهر بندرعباس به محل حادثه برای کنترل حریق اعزام شدند.

با حضور به موقع آتش‌نشانان با ۱۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۰ دستگاه خودروی آبرسان و خودروهای خدماتی و تلاش آنها از گسترش آتش به سایر مغازه‌های این پاساژ و پاساژ اطراف آن جلوگیری شد.

بازار قدیم قشم، قدیمی‌ترین بازار این جزیره است که قسمت‌هایی از آن سرپوشیده و بخش‌هایی روباز است. گراشی‌های زیادی برای کسب و کار به این جزیره مهاجرت کرده‌اند و در بازارهای این جزیره مشغول به کار هستند.

خروج از نسخه موبایل