نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

افزایش همزمان درجه‌ی دهیاری‌های شهرستان گراش

هفت‌برکه: درجه دهیاری ۹ روستای شهرستان گراش به صورت همزمان ارتقا پیدا کرد.

به گزارش هفت‌برکه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دهیاری‌ها را بر اساس سه شاخص جمعیت، درآمد و مساحت از ۱ تا ۶ درجه‌بندی می‌کند. در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌ها، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و فرماندار شهرستان عضو هستند.

مهندس محمدکاظم جعفری، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری گراش، گفت: «با تلاش و پیگیری‌های بخشداران مرکزی گراش و ارد همچنین دهیاران عزیز، موضوع ارتقا درجه دهیاری‌های شهرستان به نتیجه رسید و تمامی ۹ دهیاری فعال شهرستان بین ۱ تا ۳ درجه ارتقا پیدا کردند. ده روستای گراش دارای دهیاری هستند که دهیاری فداغ نیز از قبل دارای درجه ۶ بود.»

جعفری در مورد اهمیت ارتقا درجه دهیاری‌ها گفت: «با ارتقا دهیاری، چارت دهیاری گسترش پیدا می‌کند و امکان استفاده از نیروی بیشتر در دهیاری به وجود می‌آید. همچنین این موضوع در جذب و اختصاص اعتبارات دولتی نیز نقش موثری دارد.»

در بازنگری درجه دهیاری‌های شهرستان گراش درجه ۲ دهیاری در دهستان سبزپوش بخش ارد، ۴ دهیاری در دهستان خلیلی بخش مرکزی و ۳ دهیاری در دهستان فداغ بخش مرکزی افزایش پیدا کرد. بیشترین ارتقا درجه در روستای زینل‌آباد از ۲ به ۵ بود. در حال حاضر روستاهای فداغ و خلیلی با درجه ۶ بالاترین درجه دهیاری را دارند.

 

بخش ارد:

زینل‌آباد: از ۲ به ۵

آغصه: از ۲ به ۴

بخش مرکزی گراش:

خلیلی : از ۵ به ۶

لب‌اشکن : از ۳ به ۴

محمدزینا : از ۳ به ۴

حسین‌آباد: از ۲ به ۴

کنگ و ریشه: از ۲ به ۳

بشیرآباد: از ۱ به ۳

کنار زیارت: از ۱ به ۳

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل