نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

وحدت شاعرانه در یازدهمین شب شعر پیامبر اعظم(ص)

هفت‌برکه: همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) یازدهمین دوره شب شعر پیامبر اعظم(ص) شنبه‌شب ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در سالن حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) با حضور شاعرانی از جنوب فارس و هرمزگان و با حضور خادمان حرم حضرت امام رضا(ع)، امام جمعه گراش، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مردم علاقه‌مند، به میزبانی موسسه‌ی فرهنگی هنری هفت‌برکه، برگزار شد.

برنامه با قرائت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. مجری برنامه، احمدرضا خودکامه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و مسئولین و خادمان حرم حضرت امام رضا(ع) از رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سجاد فتحی برای سخنرانی دعوت کرد.

سجاد فتحی: گراش مهد شعر آیینی در جنوب است

سجاد فتحی با مطلع شعر «والا پیام‌دار محمد، گفتی که یک دیار هرگز به ظلم و جور نمی‌ماند برپا و استوار» سخنان کوتاه خود را آغاز کرد و گفت: «گراش مهد شعر آیینی در جنوب است و شاعران پرتعداد آیینی از زمان شیدای گراشی تا به امروز، جوانانی مانند مهدی کارگر محمدجواد سیاح و راضیه سیاح، نشان می‌دهد این جوهره در گراش و محبت مردم گراش نسبت به اهل بیت(ع) وجود دارد. دیگر نشانه‌ هم برگزاری شب شعرهای بسیار از جمله همین شب شعر پیامبر اعظم(ص) که نشان‌دهنده‌ی عرض ارادت مردم است.»

شعرخوانی هشت شاعر در مدح و رسای پیامبر مهربانی

اسلام مظفری از بستک اولین شاعری بود که برای قرائت شعر دعوت شد و شعری به گویش محلی خواند. سپس از گراش، علی سپهر، شاعر آیینی، دو شعر خود را خواند. از خنج، یونس موذنی شاعر بعدی بود که برای شعرخوانی به جایگاه دعوت شد و شعرش با عنوان «مهر محمد» را خواند. دومین شاعر از گراش راضیه سیاح بود که با حضور در جایگاه، شعر خود را در قالب چهارپاره در مدح پیامبر اکرم(ص) قرائت کرد.

گروه سرود رایت الهدی فضای ملکوتی شب شعر را جانی دوباره بخشید و نوجوانان این گروه، سرودی به زبان عربی و فارسی در مدح رسول اکرم(ص) همخوانی کردند.

سپس از هرمزگان و شهر بستک، سیدمحمد علی‌زاده و صابر رحیمی، رئیس انجمن شاعران بستک، و از گراش اسدالله هرمی و محمدجواد سیاح به شعرخوانی پرداختند.

مولودی‌خوانی و تجلیل از شاعران

با پایان یافتن شعرخوانی شاعران در این شب شعر، سید حسین فتح‌اللهی، از خادمان حرم شاهچراغ(ع)، مولودی‌خوانی کرد.

در پایان مراسم از شاعران میهمان این شب شعر با حضور امام جمعه، شهردار، رئیس شورای اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موسسه‌ی هفت‌برکه با اهدای هدایا و لوح تقدیر تجلیل شد. یازدهمین دوره‌ی شب شعر پیامبر اعظم (ص) با گرفتن عکس یادگاری پایان یافت.

گزارش تصویری محمد صادقی و محمود ورزی را از این مراسم مشاهده کنید.

عکس‌های محمد صادقی

عکس‌های محمود ورزی

خروج از نسخه موبایل