نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

درگیری و قتل در جاده کلات، دستگیری قاتل و همدستان

هفت‌برکه: درگیری جوانان در خیابان شهدای گمنام در دامنه کلات گراش منجر به قتل یک جوان ۱۸ساله شد. فرمانده انتظامی گراش از دستگیری قاتل ۱۷ساله و دو نوجوان ۱۷ و ۱۸ساله دیگر در کمتر از ۵ ساعت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش هفت‌برکه، در ساعت‌های ابتدایی بامداد ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، جسد نیمه‌جان امیرعلی قنبری که با ضربه چاقو مصدوم شده بود در نزدیکی اورژانس بیمارستان گراش رها شد. تلاش کادر پزشکی بی‌نتیجه بود و امیرعلی که اصالتا اهل بم و متولد و بزرگ‌شده گراش است جان سپرد.

فرمانده انتظامی گراش: دستگیری ۳ نفر در ۵ ساعت
سرهنگ کرامت کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس گفت: «در پی تماس کارکنان بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان مبنی بر انتقال پیکر نیمه‌جان یک نفر به بخش اورژانس، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.»
کریمی گفت: «ماموران با حضور در محل مشاهده کردند فردی حدود ۱۷ساله از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته که به علت شدت جراحت فوت کرده است و دو نفر که وی را به بیمارستان انتقال داده بودند، از محل متواری شده‌اند.»
این مقام انتظامی افزود: «ساعتی پس از این ماجرا، نوجوانی ۱۷ساله با مراجعه به کلانتری اظهار داشت: به اتفاق مقتول و ۳ نفر از دوستانم در یک مکان دور هم جمع شده بودیم و مقتول با یکی از افراد درگیر شد که منجر به مجروحیت شدید وی شد و آنان او را به بیمارستان منتقل و متواری شدند.»
سرهنگ کریمی ادامه داد: «با شناسایی قاتل و افراد حاضر در محل درگیری، بلافاصله تیمی از ماموران به محل اختفای آنان اعزام و موفق شدند در کمتر از ۵ ساعت قاتل و یک نفر دیگر را دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال داده که در بازجویی، یک نفر از آنها به قتل اعتراف کرد.»

علت قتل: اختلافات شخصی
فرمانده انتظامی گراش با اشاره به این که در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهمین برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد، خاطرنشان کرد: «علت قتل اختلافات شخصی بوده و تلاش برای دستگیری نفر پنجم حاضر در محل درگیری ادامه دارد.»
به گزارش هفت‌برکه، تاکنون پلیس ۳ نفر را در این مورد دستگیر کرده است که متهم اصلی ۱۷ سال سن دارد و ایرانی است. بین دستگیرشدگان اتباع افغانستان هم حضور دارند و ممکن است افرادی دیگری نیز در روند تحقیقات دستگیر شوند.

نمونه‌ای از گسترش آسیب‌های اجتماعی
محل وقوع قتل در خیابان شهدای گمنام در دامنه کلات است. این مکان به دلیل منظره زیبای شهر گراش به عنوان بام گراش شناخته می‌شود و با وجود نداشتن امکانات تفریحی، محل تجمع جوانان و خانواده‌ها در ساعت‌های شب و نیمه‌شب است.
بیشتر افراد درگیر در این حادثه مهاجرین ساکن گراش هستند و این حادثه را می‌توان نمونه‌ای از گسترش آسیب‌های اجتماعی در اثر پدیده مهاجرت دانست.

خروج از نسخه موبایل