نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دود اتصالی برق در چشم سه فروشگاه ‌

هفت‌برکه: اتصال برق و دودگرفتگی باعث آسیب به اجناس سه مغازه در بلوار سرداران گراش شد.

به گزارش هفت‌برکه، جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۹ شب، سه‌ مغازه شامل لوازم یکبار مصرف روانبخش، لباس‌فروشی ارزان‌سرای ماهک و فروشگاه چسب روانبخش در ساختمان معروف به کشتی بلوار سرداران (ورودی بلوار کوثر) دچار حادثه‌ی دودگرفتگی شدید شد. این سه فروشگاه در یک ردیف و کنار هم هستند. به‌گفته‌ی محدثه روانبخش، یکی از مغازه‌داران، نوسان برق و اتصالی عامل این حادثه است. مالک دو مغازه‌ی لوازم یکبار مصرف و چسب روانبخش، محمد روانبخش است و مالک ارزانسرای ماهک، داماد این خانواده آقای بزازی است.

محدثه روانبخش در مورد این حادثه می‌گوید: «صبح که برادرم وارد مغازه می‌شود، می‌بیند که مغازه پر از دود سیاه است. حتی تمام لباس‌های مغازه‌ی ما هم از دود، سیاه شده است. اتصالی در مغازه‌ی برادرم باعث جرقه شده و جرقه از تهِ مغازه‌ی اول شروع شده و به کارتن‌هایی که در مغازه بوده رسیده و دود سیاه‌رنگ از مغازه‌ی اول به مغازه‌ی ما (ارزانسرای ماهک) و بعد به مغازه‌ی سوم (چسب روانبخش) رسیده است. برادرم که فیلم‌های دوربین مغازه را چک کرده، حدود ساعت ۱۰ شب دود سیاه‌رنگ به مغازه‌ی سوم رسیده است.»


‌‌
به‌گفته‌ی روانبخش این سه مغازه به هم وصل هستند و بین هر کدامشان یک دیوار است. او دلیل این حادثه را نوسانات برق این چند وقت اخیر می‌داند: «احتمال زیاد نوسان برق باعث این حادثه شده است، چون ما چند سال است که اینجا مغازه داریم و حتی برادرم که زودتر شروع به کار کرده همچین اتفاقی هیچوقت نیافتاده است. امسال که هی برق قطع و وصل می‌شود، این اتفاق افتاده است. کنتور برق هر سه مغازه جدا است و ما که مغازه (ارزانسرای ماهک) را تعطیل می‌کنیم کنتور برق را خاموش می‌کنیم و فقط کلید برق در برقی را خاموش نمی‌کنیم و جرقه از مغازه‌ی اولی برادرم بوده که کنتور آن روشن بوده است.»

نداشتن پنجره و راهی برای خروج دود باعث شده است که کسی متوجه این آتش‌سوزی نشود و دود در این سه مغازه که به یکدیگر متصل هستند بپیچد. این حادثه خوشبختانه باعث آتش‌سوزی گسترده نشد.

محدثه روانبخش گفت: «اگر آتش‌سوزی رخ داده بود و به مغازه‌ی سوم که چسب‌فروشی است رسیده بود، ممکن بود که آتش‌سوزی به تمام ساختمان برسد، چون چسب به شدت اشتعال‌زا است و کافی است که یک جرقه به آن برسد و کل ساختمان آتش بگیرد.»

این فروشنده در مورد خسارت وارده می‌گوید: «ما از صبح تمام مغازه را خالی کردیم. برآورد خسارتی که به مغازه‌ی ما رسیده حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.»

این تنها حادثه آتش‌سوزی در روزهای اخبر نیست. ۲۲ شهریور نیز آتش‌سوزی گسترده‌ای در ساختمان روبه‌روی حسینیه اعظم رخ داد که با حضور نیروهای آتش‌نشانی و هلال‌احمر این آتش‌سوزی مهار شد. در خبر شهرداری گراش اشاره‌ای به دلیل این آتش‌سوزی نشده بود.
‌‌

خروج از نسخه موبایل