نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

صعود محمدسبحان یحیایی به رده‌ی ۶ پینگ‌پنگ کشور

هفت‌برکه: از چهار پینگ‌پنگ‌باز گراشی حاضر در رقابت‌های آزاد تنیس روی میز گراش، محمدسبحان یحیایی و امیرعلی یحیایی توانستند به دسته‌ی برتر نوجوان کشور صعود کنند. محمدسبحان که سال قبل سیزدهم شده بود ،امسال با رسیدن به رده‌ی ششم، جایگاه خود را در دسته‌ی برتر نوجوانان کشور تثبیت کرد.

‌به گزارش روابط عمومی هیات تنیس روی میز گراش، رقابت‌های دسته آزاد نوجوانان کشور سه‌شنبه ۱۶ مرداد و رقابت‌های دسته‌ی برتر کشور پنجشنبه ۱۸ و جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار شد. گراش با چهار بازیکن در این رقابت‌ها حضور داشت.

محمدمهدی سبزواری، محمدحسین اکبریان، محمدسبحان یحیایی و امیرعلی یحیایی چهار بازیکن گراشی حاضر در این رقابت‌ها بودند. محمدمهدی سبزواری و محمدحسین اکبریان که در یک رده بالاتر از سن خود در دسته‌ی آزاد حضور داشتند، بعد از صعود از مرحله‌ی گروهی در مرحله‌ی حذفی با یک برد مقابل حریفان خود به جمع سی و دو نفر برتر کشور راه یافتند اما در مسابقه‌ی بعدی خود با قبول شکست مقابل حریف‌شان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

محمدسبحان یحیایی و امیرعلی یحیایی دو بازیکن دیگر گراشی حاضر در این رقابت‌ها توانستند از دسته‌ی آزاد به دسته‌ی برتر صعود کنند که رقابت‌های دسته برتر با حضور ۱۶ بازیکن برتر کشور در جدول دوره‌ای طی دو روز برگزار شد. در پایان محمدسبحان با کسب رتبه‌ی ششم حضور خودش را در دسته‌ی برتر دور بعد قطعی کرد و امیرعلی یحیایی هم در نهایت پانزدهم شد که از صعود به دور بعدی دسته‌ی برتر بازماند.

مهدی یحیایی، رئیس هیات تنیس روی میز گراش، گفت: «پارسال برای اولین بار در تاریخ گراش محمدسبحان یحیایی، توانست تا دسته‌ی برتر بالا بیاید و در این دسته سیزدهم شود و چون جزو هشت نفر اول نبود نتوانست حضورش را در دسته برتر تثبیت کند و به دسته‌ی آزاد سقوط کرد. اما امسال با حضور دو بازیکن گراشی در دسته‌ی برتر کشور، بچه‌ها نتیجه‌ی خوبی را رقم زدند و خوش درخشیدند.»

براساس تصمیم فدراسیون هشت نفر اول این رقابت‌ها به همراه چهار بازیکن ایرانی برتر در رنکینگ جهانی برای حضور در تیم ملی نوجوانان ایران با هم مسابقه خواهند داد.

‌یحیایی در ادامه گفت: «ما نیازمند این هستیم که حمایت‌های مالی بیشتری از سوی مسئولین و اسپانسرها بشویم و بتوانیم بچه‌ها را به مسابقات بین‌المللی و آزاد کشور اعزام کنیم. از شرکت‌های نوشیدنی جوفیا و جک‌رسلر، مجموعه غذایی حاتم و پوشاک پلاسکو که در مسابقات مختلف حامی ورزشکاران ما بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم که در ادامه‌ی مسیر باز هم ما را حمایت کنند.»
‌‌
محمدسبحان یحیایی فرزند علی متولد ۱۳۸۸ که دانش‌آموز کلاس هشتم دبیرستان شاهد شهید سلیمانی است. دو هفته‌ی پیش محمد سبحان در نخستین حضور بین‌المللی تنیس روی میز گراش ر دو رده‌ی ۱۵ و ۱۷ ساله به مسابقات آزاد اردن اعزام شد. او توانست در رده‌ی جوانان از گروه صعود کند ولی در رده‌ی نوجوانان در مرحله‌ی حذفی با باخت مقابل حریف سوئدی کارش را در اولین حضور در رقابت‌های بین‌المللی پایان دهد.

خروج از نسخه موبایل