نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

روزنامه‌نگاران گراشی رسانه‌های اوز را داوری کردند

هفت‌برکه: خانه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اوز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، نخستین جشنواره رسانه‌های شهرستان اوز را برگزار کرد. محمد خواجه‌پور و مسعود غفوری، خبرنگاران و مدیران موسسه هفت‌برکه گراش، آثار خبرنگاران اوز را در این جشنواره داوری کردند. برگزیدگان جشنواره روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز خبرنگار، در همایش «مطالبات اصحاب رسانه از دولت چهاردهم» با حضور فعالان رسانه‌های لارستان، گراش، اوز و بخش بنارویه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اوز معرفی شدند. در این نشست از دو تن از پیشکسوتان رسانه‌ای اوز، محمدصدیق پیرزاد و محمد محمودی نیز تجلیل شد.

داوران جشنواره به علت تعداد بیشتر مطالب ارسالی در بخش خبر و یادداشت، برگزیدگان را در این دو بخش معرفی کردند و سه مطلب در بخش‌های گزارش، مصاحبه و مقاله را نیز شایسته تقدیر دانستند. خبر «روایت افسانه‌های ایران از اوز تا تهران» از الهه مرادی؛ و سرمقاله «انتخاب دکتر پزشکیان، فرصتی برای شنیدن دیدگاه‌های مختلف» از ابراهیم احمدی دو برگزیده این دوره بودند. در بخش گزارش، فرهاد ابراهیم‌پور برای گزارش «هزینه زندگی در دبی»؛ در بخش مصاحبه، امیررضا رضائی برای مصاحبه «با عضو معترض شورا»؛ در بخش مقاله، احمد خضری برای «ماجرای سرای طهماسبی اوز چیست؟» به عنوان شایستگان تقدیر معرفی شدند.

به گزارش پسین اوز، سجاد فتحی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، که به عنوان مهمان در این نشست حضور داشت گفت: «اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران حافظان مطالبات مردم و سنگر ملت هستند.» او با اشاره به واژه‌های نوین در دوران معاصر یعنی ارباب رجوع و ارباب جراید، نقش اصلی را به مردم داد و گفت: «رسانه آزاد در بیان مطالبات باعث پیشرفت جامعه می‌شود.»

فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: «ابتکار هیات مدیره خانه مطبوعات اوز قابل ستایش است. امید است سال آینده در سطح گسترده‌تری برگزار شود.»

احمد خضری، رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های شهرستان اوز، ضمن معرفی اعضای هیات مدیره و بازرس به تاسیس تشکل صنفی پرداخت و چگونگی تاسیس خانه مطبوعات اوز را تشریح و سابقه رسانه‌های اوز را از سال‌های دور تاکنون توضیح داد. او «عصر اوز» را کانون تجمع و ابراز استعدادهای هنرمندان و اهل قلم دانست.

 

در ادامه نشست، فرهاد ابراهیم پور، کریم خشنود (از بنارویه)، شریف بازرگانی، عبدالعزیز خضری، حسن فراست (از لار) محمد محمودی و محمدصدیق پیرزاد از پیشکسوتان رسانه، هر کدام در رابطه با موضوع همایش یعنی «مطالبات اصحاب رسانه از دولت چهاردهم» صحبت کردند. ابراهیم احمدی، مسئول آموزش، تدارکات و آئین‌های خانه مطبوعات اوز، این مطالبات را اینگونه جمع‌بندی کرد: انتخاب وزیر پرتوان و رسانه‌ای؛ ارتباط حسنه بین ایران و کشورهای دنیا به ویژه همسایگان؛ رفع فیلترینگ؛ تاسیس تشکل صنفی فعالان رسانه جنوب فارس؛ ارتباط و تعامل بین اصحاب رسانه پنج شهرستان؛ تشکیل کلاس‌های آموزشی؛ توجه مسئولان به اصحاب رسانه؛ اهمیت به تاریخ و مطالعه تاریخ و کاربرد آن در اقدامات؛ تامین مادی و معنوی خبرنگاران؛ تعامل و هماهنگی با فضای مجازی.

در ادامه، محمد خواجه‌پور و مسعود غفوری، داوران جشنواره، معیارها و ضوابط انتخاب مطالب را ذکر کردند و به طور کلی ضعف فنی مطالب و راه‌های برطرف کردن آنها را یادآور شدند. در ادامه داوران اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر را اعلام و برای دریافت لوح سپاس، تندیس بزرگداشت مقام خبرنگار و هدیه دعوت کردند.

در پایان همایش، از پیشکسوتان رسانه‌ای اوز و داوران جشنواره نیز با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدیه تجلیل شد. به همکاران خانه مطبوعات که در برگزاری این همایش همکاری داشتند، مریم سمیعی، حمیرا نامدار و محمدطاهر قاضی‌زاده نیز هدیه‌ از سوی خانه مطبوعات اهدا شد.

 

خروج از نسخه موبایل