نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پیش‌نهاد استاندار فارس: هر افغانی یک کفیل ایرانی خواهد داشت

هفت‌برکه: با موافقت وزارت کشور با طرح پیشنهادی استان فارس، هر افغانی یک کفیل ایرانی خواهد داشت. به گفته استاندار فارس، «طرح کفالت» به تایید وزارت کشور رسیده و به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

با افزایش نگرانی‌ها و درخواست‌های مردم در مورد چاره‌اندیشی برای معضل جمعیت بالای اتباع، استان فارس برای ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز گام‌هایی عملی برمی‌دارد. به گزارش ایسنا و به نقل از محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، در جلسه قرارگاه ساماندهی اتباع بیگانه استان فارس که ۳ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، طرح کفالت گام مهمی برای آغاز ساماندهی اتباع خواهد بود. هدف از اجرای این طرح این است که حضور اتباع بیگانه در هر شهرستان، شهر، روستا و محله حداکثر ۱۰ درصد از جمعیت آن باشد. این طرح از اول مرداد ماه امسال اجرایی می‌شود.

ایمانیه درباره‌ی این طرح گفت: «طرح کفالت که به تایید وزارت کشور نیز رسیده است در آستانه عملیاتی شدن قرار دارد و از ابتدای مردادماه سال جاری با تمرکز بر دو شهرستان که جمعیت بیشتری از اتباع در آن حضور دارند اجرا می‌شود. هر ۱۰ روز یک شهرستان استان باید به این طرح اضافه شود.»

استاندار فارس در ادامه گفت: «پاسخگویان به عملکرد اتباع، تأمین‌کنندگان شغل و مسکن این قشر هستند و قطعاً ایشان به دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط پاسخگو خواهند بود و در صورت بروز تخلف، برخورد جدی خواهد شد.»

مسئله‌ی دیگری که موجب نارضایتی عمومی و نگرانی خانواده‌ها شده، جمعیت بالای دانش‌آموزان اتباع در مدارس است. استاندار فارس با اشاره به این موضوع، از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود خواست تا مسئولیت‌ها و وظایف مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس اداره و مدیران مدارس را در رعایت ظرفیت مجاز ثبت‌نام اتباع مشخص کند. بر این اساس، ثبت‌نام بیش از ۱۰ درصد جمعیت دانش‌آموزان افاغنه در هر مدرسه تخلف است و مدیرکل، رئیس اداره و مدیر مدرسه‌ی متخلف باید در این زمینه به مراجع قانونی پاسخگو باشند.

 

خروج از نسخه موبایل