نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گسترش لاک‌پشتی فیبرنوری در گراش

هفت برکه: در پایان دولت سیزدهم کمتر از ۵۰۰ اتصال فیبر نوری در شهر گراش فعال است و به نظر می‌رسد برنامه دولت برای گسترش شبکه فیبرنوری در گراش خیلی از برنامه عقب است. هر چند رییس اداره مخابرات گراش می‌گوید با آماده شدن نقشه، به زودی کار حفاری در بخش‌هایی از شهر که تقاضا وجود دارد، آغاز می‌شود.

شریفی رییس اداره مخابرات در پاسخ به هفت‌برکه گفت:«با آماده شدن نقشه‌ی پوشش‌ فیبر نوری، به زودی کار حفاری و کابل‌کشی در شهرک آزادگان، شهرک حاجی‌پور، بلوار سرداران و منطقه پشت فرمانداری آغاز می‌شود. همچنین درخواست پوشش فیبر نوری در مناطق دیگری از شهر نیز بر اساس اولویت در حال بررسی است.»

شریفی، رییس مخابرات گراش در گفت‌وگو با هفت برکه می‌گوید:«حدود یک سال است که پیگیر هستیم که پوشش فیبر نوری در منطقه گراش را افزایش بدهیم از همکاران اداره طراحی استان دعوت کردیم تا از کل شهر بازدید و نقشه‌برداری کنند و تمام مناطقی که امکانات تلفن ثابت موجود نبود را به آن‌ها معرفی کردیم.»

او در ادامه می‌گوید:«در حال حاضر نقشه فیبرکشی برای شهرک آزادگان، شهرک حاجی‌پور و بلوار سرداران و منطقه پشت فرمانداری آماده شده است و چون حجم کار خیلی وسیع است از خود استان درخواست کردیم که یک پیمانکار قدر استخدام کنند که ان‌شاالله کار حفاری آن را نیز آغاز کنیم. نقاط دیگری هم مد نظرمان است که به ترتیب اولویت اقدام خواهد شد. مثل شهرک عظیمی، شهرک عقاب، شهرک نام‌آور، انتهای خیابان بسیج و بلوار صیاد شیرازی.»

شریفی با معرفی مناطقی که در حال حاضر تحت پوشش فیبر نوری هستند، گفت:«در حال حاضر مجتمع خودمالکی که ۳۶۸ واحد دارد، مجتمع تجاری بازار طلا با ۵۰ واحد تجاری، مجتمع پزشکی طالب با تقریباً ۳۰ واحد تجاری، مجتمع تجاری مسکونی ولیعصر با ۶۶ واحد و مجتمع خیریه عنیبه به طور کامل تحت پوشش فیبر نوری است.»

او می‌گوید:«از مجتمع خود مالکی حدود ۲۷۰ واحد مسکونی به فیبر نوری وصل شدند و بقیه واحدها هم خالی از سکنه هستند. مجتمع ولیعصر حدوداً ۵۵ واحد،بازار طلا و مجتمع پزشکی طالب به طور کامل همه واحدها و به زودی کل خیابان امام خمینی فیبرکشی انجام می‌شود و همه واحدهای تجاری در خیابان امام خمینی زیر پوشش فیبر نوری خواهند رفت.»

شریفی در توضیح تفاوت پوشش فیبر نوری و اتصال آن، گفت:«منطقه تحت پوشش فیبر نوری به مناطقی گفته می‌شود که قبلاً فیبر از آنجا رد شده است و به طور بالقوه آمادگی واگذاری خط FTTH به مشترکین متقاضی را دارا است. اما اتصال شامل مشترکینی است که قبلاً درخواست کردند و به طور بالفعل دارند از خطوط ارتباطی مربوط به فیبر نوری که همان اف تی تی اچ است، استفاده می‌کنند.»

در گزارش ایرنا آمده است:«در کشور از هفت میلیون و ۵۸۳ هزار پوشش فیبرنوری اکنون بیش از نیم میلیون خانوار به فیبرنوری متصل شده‌اند. میزان اتصال تا پایان سال به بیش از ۲ میلیون خانوار خواهد رسید. پروژه فیبرنوری اکنون در ۴۰۰ شهر آغاز شده و در حدود ۲۰۰ شهر به پایان رسیده است.»

شریفی در پایان می‌گوید:«توجه داشته باشید که به علت خصوصی بودن شرکت مخابرات، وجود متقاضی به تعداد زیاد در هر منطقه یکی از شرط‌های اصلی توسعه فیبر نوری در آن منطقه است.»

 

خروج از نسخه موبایل