نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شب‌های غدیری در چایخانه‌ی سیار امام رضا (ع)

هفت‌برکه: چهار شب از شب‌های تابستانی گراش روبه‌روی میدان شهید برزگران ضیافت مهمانی از عاشقان و دورافتادگان امام رضا (ع) برپا بود. از دوم تا پنجم تیر ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشاء به مناسبت عید غدیر شبکه‌ی جوانان رضوی گراش در دومین برپایی چایخانه‌ی سیار امام رضا (ع) روبه‌روی ساختمان شورای شهر مهمان مردم به ویژه کودکان بودند.
‌‌


شبکه‌ی جوانان رضوی گراش در طول سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کند و امسال در اولین برنامه‌ی غدیری خود با ویژه برنامه‌ی ولایت آسمانی ۱ مهمان همشهریان و کودکان بود. برنامه‌ی ولایت آسمانی ۱ با ویژه برنامه‌های چایخانه امام رضا علیه السلام، دورهمی خانوادگی، بازی و مسابقه، نقاشی کودکان و پذیرایی اطعام غدیر، از ۲ تا ۵ تیر ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشاء با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش برگزار شد.
‌‌
چایخانه‌ی سیار امام رضا (ع) زیر نظر شبکه‌ی جوانان رضوی گراش در نقاط مختلفی از شهر در مناسبت‌های مختلف برپا می‌شود. این چایخانه در یک مکان ثابت نیست. اولین برپایی چایخانه سیار امام رضا (ع) در دهمین همایش رضوی هشتمین آفتاب به دستان خادمان حرم امام رضا (ع) که از مشهد مقدس مهمان دهمین جشنواره امام رضایی همایش هشتمین آفتاب گراش بودند، افتتاح و به بهره برداری رسید. همایش هشتمین آفتاب گراش در روزهای آخر اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد و هرساله به مناسبت میلاد امام رضا (ع) در گراش برگزار می‌شود.

محمد رستم پور دبیر شبکه جوانان رضوی گراش و طراح و مسئول چایخانه‌ی سیار امام رضا (ع) درباره‌ی سیار بودن این چایخانه گفت: «در ابتدا تصمیم داشتیم که چایخانه را به صورتی طراحی و اجرا کنیم که کاملا بازشو و سیار و قابل جابجایی و حمل باشد، به این دلیل کار ما سخت‌تر و زمان‌بر می‌شد. هدف از اجرای طرح بازشو یا سیار این است که ما بتوانیم در مناسبت‌های مختلف این چایخانه را در کنار محل برگزاری مراسمات سطح شهر دایر کنیم و به مردم خدمت رسانی داشته باشیم.»

‌محمد رستم پور دبیر ادامه داد: «ایده‌ی اجرای چایخانه در گراش از سال ۱۴۰۲ رقم خورد. با توجه به این که دکور همایش هشتمین آفتاب در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به شکل صحن انقلاب حرم امام رضا (ع) که دارای سقاخانه، پنجره فولاد، نقاره‌خانه و ایوان طلا طراحی و شبیه سازی می‌شود و مهمان‌ها به محض ورود حال هوای حرم امام رضا (ع) می‌گرفتند و این حس و حال می‌توانست با دیدن چایخانه امام رضا (ع) و نوشیدن چای حضرتی در کنار این دکور کامل شود و این باعث شد تصمیم جدی‌تر شود و امسال یک چایخانه به این صحن شبیه سازی شده اضافه شود.»

در ضیافت شبانه‌ی برنامه ولایت آسمانی خادم‌‌های سبزپوش فقط میزبان نبودند، میزبان اصلی برنامه اهل‌بیت (ع) بودند. اهل‌بیت (ع) میزبان تمامی مراسمی‌هایی هستند که به هر نیت در هر گوشه از شهر برپا می‌شود. بچه‌ها با شور و شوق در فضای چراغانی روبه‌روی شهرداری نقاشی‌های امام رضایی چاپ شده بر روی کاغذ A5 را رنگ می‌کردند. مدادرنگی‌ها بین بچه‌ها دست به دست می‌شد، از برچسب‌های رنگی سر هر مداد معلوم بود که بعضی از بچه‌ها به مهر مدادرنگی‌ها را بهم امانت می‌دهند.
‌‌‌
در شب‌های گرم تابستانی تیر ماه ۱۴۰۳ گراش برنامه‌ی ولایت آسمانی ۱ چهار شب مهمان مردم گراش بود. مردم و کودکان در آنجا مهمان گرمای محبت اهل‌بیت (ع) بودند و چای فقط بهانه‌ی هم‌نشینی آنها با هم بود.

خروج از نسخه موبایل