نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دلخوش به شیراز رفت، فردوسی‌نژاد رییس اورژانس ۱۱۵ شد

هفت‌برکه: با کناره‌گیری دکتر ناصر دلخوش از سمت سرپرستی اورژانس گراش، طی حکمی از سوی رییس دانشکده علوم پزشکی، این سمت به معاون او، حمید‌ فردوسی‌نژاد، سپرده شد.

به گزارش هفت‌برکه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی، با قبول استعفای دکتر دلخوش، حمید فردوسی‌نژاد را به عنوان سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش منصوب کرد. در حکم انتصاب فردوسی‌نژاد بر اجرای ۱۲ وظیفه ابلاغی تاکید شده است. 

دلخوش که عضو شورای اسلامی شهر گراش نیز است از مهر ۱۴۰۰ ریاست اورژانس ۱۱۵ را برعهده داشت. او پس از استعفا از اورژانس گراش در حال حاضر به عنوان ماموریت در شیراز در اورژانس شیراز حضور دارد. 

حمید فردوسی‌نژاد کارشناس فوریت‌های پزشکی است و پیش از این معاونت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان گراش را به مدت دو سال و نیم بر عهده داشته است.

دلخوش: به دلیل اختلاف مدیریتی استعفا کردم

دلخوش در گفت‌وگو با هفت‌برکه با تشریح دلیل استعفای خود می‌گوید: «زیاد تمایل به مصاحبه و تشریح موضوع ندارم. با توجه به آمدن ریاست جدید دانشکده در یک سال اخیر، متاسفانه به دلایلی رفته‌رفته به اختلاف نظر مدیریتی برخورد کردیم. مبنای ما بر افزایش و ارتقا کمی و کیفی خدمات بود ولی متاسفانه دید رییس دانشگاه و تیم اطرافش این بود که این کارها اتلاف هزینه و هزینه‌تراشی است؛ در صورتی که این ماموریت سازمان اورژانس است و باید انجام شود.»

او ادامه داد: «اصلی‌ترین دلیل اختلاف نظر و کناره‌گیری من این بود که آقایان می‌گفتند به دلیل اتلاف هزینه، بخشی از واحدها باید تعطیل شود. واحدهایی که در واقع ما به دنبال پیشرفت آن بودیم. این اواخر نیز دستور تعطیلی بعضی از واحدها را دادند و این شد که استعفا را ترجیح دادم. جالب این جاست که موارد مورد اختلاف در حکم انتصاب آقای فردوسی‌نژاد که دوازده بند دارد، به عنوان مسئولیت روی اجرای آن تاکید شده است. مواردی که به من می‌گفتند نیاز به پیگیری آن نیست و ضرورتی ندارد. در هر صورت من برای آقای فردوسی‌نژاد آرزوی موفقیت دارم.»

رییس دانشکده: استعفا و اصرار از طرف خودشان بود

دکتر محسن‌زاده، رییس دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش، در گفت‌وگو با هفت‌برکه تاکید می‌کند که نظرش کنار رفتن دلخوش نبوده است. او می‌گوید: «نظر من این نبوده ایشان کنار برود و یا کسی دیگری جایگزین ایشان را پیدا کنیم. ابتدا خودشان درخواست ماموریت به شیراز را دادند که من با معاونین مطرح کردم و نظر آن‌ها را خواستم و نظرات به استحضار آقای دلخوش هم رسیده است. در این روند ایشان استعفا داد. قبل از این که ما بحثی کنیم و یا موضوعی نهایی شود، خودش استعفا داد. در مرحله اول، ما استعفای ایشان را نپذیرفتیم ولی به اصرار خودشان که می‌گفتند می‌خواهم بروم شیراز، ما با این دید که به عنوان یک مدیر جوان گراشی برود مرکز استان و آنجا فعالیت کند، می‌تواند یک زمینه رشد بیشتری برایش فراهم شود، با ماموریت او به مدت شش ماه موافقت کردیم؛ و ان شاء الله بعد این شش ماه برگردد به مجموعه؛ و بتوانیم از خدماتشان استفاده کنیم.»

دلخوش: آخر هفته‌ها در گراش هستم

دلخوش با ارائه گزارشی از عملکرد خود در طول دوران خدمتش گفت: «روزی که ما اورژانس گراش را تحویل گرفتیم اورژانس گراش از لحاظ ستادی هیچ نیرویی نداشت و تعداد نیروی عملیاتی آن نیز ۱۷ نفر بود و امروز که من اورژانس را تحویل دادم ۵۱ نیرو دارد، یعنی سه برابر جذب نیرو داشتیم. ارتقا و افزایش پایگاه و راه‌اندازی پایگاه‌های جدید و راه‌اندازی واحدهای ستادی، پایگاه آموزشی و واحد آموزش، EOS، QOS کنترل کیفیت و امور پایگاه‌ها اورژانس، مرکز پایش و رصد زلزله‌نگاری در EOC، معاونت و دبیرخانه، مسئول دفتر و روابط عمومی، کنترل کیفیت، بهبود کیفیت و اعتباربخشی، واحد اعزام و راهبری، واحد پیگیری و پیدایش مراقبت‌های درمانی ایجاد کردیم. هفته‌ای یک بار کارشناس سلامت روان آوردیم، سامانه هوشمند آسایار را راه‌اندازی کردیم، رینگ بی‌سیم و اتصال حلقه کامل ایجاد کردیم، در بخش مرکز فرماندهی عملیات اورژانس نیروها را دو برابر کردیم. تریاژ تلفنی راه‌اندازی شد. و بخش پدافند غیر عامل نیز همچنان پرقدرت در حال انجام است.»

او می‌گوید: «به محض این که گفتم با این شرایط نمی‌توانم اینجا کار کنم و موضوع را به دوستان دیگر اعلام کردم، و از آن جایی که در سازمان اورژانس اعتباری دارم، بلافاصله در سازمان اورژانس استان فارس ماموریت شش‌ماهه گرفتم. چون طبق مقررات، دانشگاه شیراز اول ماموریت شش‌ماهه می‌زند و بعد نسبت به ادامه همکاری تصمیم‌گیری می‌کند. در حال حاضر با رفتن به سازمان اورژانس فارس به کل شهرستان‌های استان خدمت خواهم کرد. آخر هفته‌ها نیز برمی‌گردم و در خدمت مردم هستم.»

دلخوش در بخش پایانی صحبت‌های خود به پیگیری‌هایش برای جذب و حل مشکلات اورژانس گراش اشاره کرد که به نتیجه رسیدن آن منوط به ادامه پیگیری‌ها از طریق ریاست جدید است. او گفت: «در بحث جذب نیرو استخدامی رسمی هفت نیرو جذب کردیم و امسال هم با رایزنی‌هایی که صورت گرفت، مجوز جذب نیروی خوبی داریم. در بحث مجوز پایگاه جدید؛ علاوه بر افتتاح پایگاه فداغ، بهره‌برداری از مرکز جدید، راه‌اندازی مرکز ۲ گراش و موتورلانس، دو مجوز دیگر هم گرفتیم برای پایگاه اورژانس جاده‌ای چک‌چک و پایگاه اورژانس تنگ مسجد و یک پایگاه شهری هم در داخل شهر گراش که در آینده انشاالله همکاران جدید آن را پیگیری کنند که به نتیجه برسد.»

او ادامه داد: «در بحث آمبولانس هم با پیگیری و نامه‌نگاری متعدد و همکاری نماینده‌ی محترم، آقای حسین‌زاده، مجوز سه آمبولانس از سازمان اورژانس کشور گرفتیم که با پیگیری دوستان ان شاء الله به سرانجام برسد. یک آمبولانس هم از طریق خیرین و مجمع خیرین لطف کردند و در حال خرید است که مشکلات کمبود آمبولانس نیز در گراش حل شود. با توجه به این که پایگاه خلیلی آماده است و خیر لطف کرده و ساختمان آن را ساخته و حتی در بخش جذب نیرو هم پیگیری کردیم و آماده است تنها منتظر اختصاص آمبولانس هستیم. در سفر دکتر میعادفر، رییس محترم سازمان اورژانس کشور، به گراش قول دادند که یک عدد موتورلانس هم به ما اختصاص یابد و پیگیری کردیم و متوجه شدیم در حال سفارش از شرکت و خرید است که ان شاء الله خرید انجام شود به گراش نیز تعلق می‌گیرد و باز هم انتظار داریم دوستان پیگیری بفرمایند که به مردم خدمات‌رسانی شود.»

دکتر محسن‌زاده: دلخوش از مدیران خوب و موفق ما بوده است

دکتر مهدی محسن‌زاده، رییس دانشکده‌ی علوم پزشکی، با تایید عملکرد دلخوش گفت: «در کنار فعالیت‌هایی که به خوبی انجام می‌گیرد، تغییر مدیریتی را هم در هر مجموعه‌ای شاهد هستیم و یک موضوع طبیعی است. در خصوص مسئول اورژانس، آقای دلخوش جزو مدیران خوب و موفق ما بوده و ما به هیچ عنوان نمی‌خواستیم ایشان را از دست بدهیم یا کنار بزنیم. همیشه ما تعریف کردیم و در مدتی که ایشان بودند اورژانس گراش در کشور رتبه آورده است. این موارد کارهای خوبی است که آقای دلخوش انجام داده و ما هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم.»

او در ادامه گفت: «من یک سوال مطرح کنم: آیا اختلاف سلیقه در هیچ مجموعه‌ و یا بین هیچ مسئول و معاونی نیست؟ این اختلاف سلیقه جزو الزامات کار است. ما نباید انتظار داشته باشیم که همه هم‌نظر باشند. این اختلاف سلیقه همه‌جا هست و من بیشتر از این احساس نکردم که اختلاف شدیدتری باشد یا برای ما موضوع مهمتری باشد. من انتظار نداشتم آقای دلخوش به دلیل این مسائل از اینجا برود. در کل نظر من به رفتن ایشان نبود و اصرار خودش بود.»

رییس دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش در پایان صحبت‌هایش گزارش کوتاهی از عملکرد مجموعه را نیز ارائه کرد: «در این یک سال که من مسئولیت داشتم، الحمدالله کارهای خیلی خوبی صورت گرفته است با کمک خیرین، به خصوص با حمایت فرزندان مرحوم شیخ احمد انصاری که واقعا پشتوانه‌ی خوبی بودند. ما توانستیم در این مدت دستگاه جی تی ۲۵۶ نصب کنیم که در یکی دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود. دستگاه دوم رادیوتراپی را نیز درخواست خرید دادیم و مبلغ آن مشخص و جمع‌آوری شده است. دستگاه سنگ‌شکن تا یک ماه آینده تحویلمان می‌دهند. ۹ اتاق عمل آماده بهره‌برداری است. این کارهایی است که در این مدت انجام شده است. در زمینه آموزش و بهداشت هم فعالیت خوبی انجام شده و بازخورد خوبی نیز از مردم گرفته‌ایم.»

خروج از نسخه موبایل