نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

درگذشت خیر لامردی

هفت‌برکه: حاج علی حسن الصراف، یکی از بزرگ‌ترین خیرین جنوب فارس، در آغازین روزهای سال جدید و همزمان با شب‌های قدر، در سن نود سالگی در کویت درگذشت.

الصراف اصالتی لامردی دارد. پدربزرگ او از تجار قدیمی کویت بود. پدر و مادر او در کویت متولد می‌شوند و خود او نیز زاده‌ی این کشور است. او سالیان طولانی در کشور کویت سکونت داشت اما هیچگاه زادگاه خود و منطقه‌ی جنوب را فراموش نکرد.

این نیک‌اندیش لامردی کارهای خیر بسیاری دارد که از زمان جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق تا به امروز و از ایران تا کشورهایی در افریقا و اروپا ادامه داشته است. از جمله مهم‌ترین کارهای خیر او ساخت بیمارستان مادر و کودک (یا بیمارستان غدیر) در شیراز است که یکی از مراکز پیشرفته درمان نازایی در کشور است. همچنین ساخت و تکمیل چند واحد درمانی در زادگاهش، تکمیل چند جاده‌ی بین شهری، ساخت چندین مجتمع مذهبی- فرهنگی، کمک به ازدواج جوانان، سرپرستی بیش از ۱۳۰ کودک یتیم، تامین وام‌های بلاعوض اشتغال جوانان، تامین هزینه‌ی درمان بیماران و خانواده‌های نیازمند و مشارکت در ساخت و تکمیل ۶۰ واحد ویژه‌ی نیازمندان از دیگر اقدامات خیریه‌ی حاج علی حسن الصراف است.

بنا به وصیت خودش، پیکر او به عراق منتقل و در نجف به خاک سپرده شد.

خروج از نسخه موبایل