نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اصول شنای سریع: رونمایی از کتاب رییس هیات شنای گراش

هفت‌برکه: در مراسمی با حضور مسئولین هیات شنا فارس، از کتاب «اصول شنای سریع» رونمایی شد. 

به گزارش هفت‌برکه، کتاب «اصول شنای سریع» نوشته گری هال و دوین مورفی از کتاب‌های پایه در آموزش شنا با ترجمه محمد خوشبخت، رییس هیات شنای گراش، منتشر شده است. مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در سالن گردهمایی‌های مجموعه آبشار اندیشه گراش برگزار شد. 

این مراسم با حضور مهمانانی از هیات شنای استان فارس، رییس شورای شهر گراش و جمعی از ورزشکاران شنا از گراش، لار و اوز برگزار شد. 

محمد خوشبخت متولد ۱۳۶۸ در گراش و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. او از سال ۱۳۸۸ فعالیت در رشته شنا را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۹ مسئولیت هیات شنای شهرستان گراش را بر عهده دارد. خوشبخت کارمند تربیت‌بدنی دانشکده علوم پزشکی گراش است و همزمان مدیریت استخر و سونای شهرداری اوز را نیز بر عهده دارد. این کتاب نخستین فعالیت پژوهشی اوست. در ابتدای برنامه با پخش یک کلیپ تصویری، مترجم کتاب معرفی شد. 

ایمان یابنده، رییس انجمن شنای دانش‌آموزی کشور، با تقدیر از انتشار این کتاب گفت: «ما سال‌های قبل کتاب مرجع خوبی برای آموزش شنا نداشتیم و این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که می‌تواند برای مرییان بسیار موثر باشد. این کتاب را دو نفر از معروف‌ترین تئوریسین‌های شنا نوشته‌اند و به خوبی ترجمه شده است. ما منتظر ترجمه‌های بیشتری هستیم چون واقعا در شنای استان به این کتاب‌ها نیاز داریم.»

احمد نوروزی، فرهنگی بازنشسته و عضو هیات مدیره آبشار اندیشه، با اشاره به افزایش مربیان شنا در این مجموعه گفت: «این مجموعه به همت خیر برپا شد و پس از آن شاهد تحولات بزرگی در شنای شهر گراش بودیم. مفهوم شنای علمی با این مجموعه وارد شهر گراش شد. باعث افتخار ماست که بیش از ۳۰ ناجی و مربی داریم به ویژه بحث آموزش را در طول سال دنبال می‌کنیم و دستور بانی خیر هم این است که همه افراد بتوانند از امکانات استفاده کنند.»

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش که خود نیز دانش‌آموخته ورزش است، گفت: «جا دارد از خیر این مجموعه تشکر کنم. بیشتر خیرین نگاهی به حوزه ورزش ندارند اما بانی این مجموعه از سال‌ها پیش این نگاه را داشتند که به گراش و کل منطقه خدمات بدهند.»

خانم جاوید ویراستار در مورد روند انتشار این کتاب گفت: «فایل کتاب را از سایت آمازون خریداری کردیم. ترجمه حدود ۶ ماه طول کشید و دو ماه هم برای دریافت مجوز زمان برد. هر فصل که ترجمه می‌شد برای من ارسال می‌کردند و بازنگری می‌شد. من خودم ناجی و مربی شنا نیستم ولی به عنوان مخاطب چیزی که برای من جالب بود مصور بودن کتاب است. این کتاب را امسال در نمایشگاه کتاب خواهیم داشت و کتاب در سایت کتابخانه ملی، آدینه بوک، سیویلیکا و … نمایه شده است.»

کتاب «اصول شنای سریع» نوشته گری هال و دوین مورفی را محمد خوشبخت ترجمه کرده است. کتاب را نشر حاتون در ۴۶۲ صفحه با تصاویر تک‌رنگ با قیمت ۷۵۰ هزار تومان منتشر کرده است. این کتاب پیش از این در سال ۱۴۰۰ با عنوان «مبانی شنای سریع: چگونه تکنیک شنای خود را بهبود بخشیم» نیز ترجمه شده است. 

آیین رونمایی با حضور خانواده خوشبخت و فیروزبخت، نایب رییس هیات شنا استان، فارس برگزار شد. ابوالحسن خوشبخت پدر محمد خوشبخت در پایان این برنامه ۱۰۰ میلیون تومان برای ادامه کار ورزشی و پژوهشی در اختیار فرزندش قرار داد.

خروج از نسخه موبایل