نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

باران ادامه دارد

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هوای گراش با بارش‌های بهاری خنک‌تر شد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این بارش‌ها در روزهای آخر هفته نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرکز باران‌سنجی شهرداری گراش روز ۶ میلی‌متر و سه‌شنبه ۵ ونیم میلی‌متر باران در گراش باریده است.

سازمان هواشناسی برای استان فارس در روز چهارشنبه و پنجشنبه هوایی ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش وبلاگ هوای گراش شهرستان گراش در روزهای چهارشنبه و پنجشبه بر طبق الگوهای بارشی بیش از ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر دشت خواهد کرد که بر طبق آمار در دسترس در ۱۶ سال اخیر بی سابقه است! آخرین باری که اردیبهشت ماه در گراش این چنین بارشی را به خود دیده برمی‌گردد به سال ۱۳۷۷ که ۲۷ میلیمتر بارش داشته است.آخرین بار گراش در اردیبهشت ۱۳۸۵ سه میلی‌متر باران داشت.

هوای گراش نوشته است: «با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته از سامانه پیش رو شهرستان گراش تا چهارشنبه بعد از ظهر بارشی معادل ۱۹ میلیمتر گزارش شده که احتمال افزایش این مقدار در ساعات آتی می‌باشد. همچنین با وجود رطوبت بالا در منطقه و ایجاد شاخص همرفتی درصد احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد و کوهستانی شهرستان خواهد بود. البته الگوهای دراز مدت روند رو به رشد بارش را بیانگر است.»

خروج از نسخه موبایل