نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حسین‌زاده: زیبنده بود رییس جمهور برای خدای قوت به مردم و خیرین به جنوب فارس سفر می‌کرد

هفت‌برکه: نماینده مردم در مجلس می‌گوید تلاش زیادی برای حضور رییس‌جمهور در جنوب فارس کرده است، اما مصوبات سفر و جذب بودجه مهمتر از حضور رییس جمهور و وزرا در منطقه است.

به گزارش هفت‌برکه استان فارس در آستانه ۲۰ مهرماه و روز حافظ آماده میزبانی از رییس‌جمهور می‌شود. تلاش‌هایی برای سفر رییس‌جمهور به لار و گراش انجام شد، اما لغو این سفر گلایه حسین‌زاده نماینده پنج شهرستان جنوبی فارس در مجلس را در پی داشت. به جای رییس‌جمهور یکی از وزرا و به احتمال زیاد وزیر ورزش به منطقه سفر می‌کند.

حسین‌زاده در مورد پیگیری برای سفر رییس‌جمهور گفت: «ما از اسفند ماه برای سفر آقای رییس جمهور پیگیری می‌کردیم. هم برای سفر به لار و هم به گراش گروه‌های مختلف نامه زدند و پیگیری کردیم و استدلال‌مان این بود که همان طور که رییس جمهور نگاهش به محروم‌ترین نقطه استان برای بازدید و دیدار با مردم است. مناطقی هم هستند که مردم زحمت کشیده‌اند و باری از روی دوش دولت برداشته‌اند و لازم است از این مردم تقدیر و تشکر شود که دلگرم شوند.»

نماینده مردم با اشاره به طرح‌هایی که در منطقه اجرا شده است گفت: « ورزشگاه عبدالغنی در کورده اوز با ۳۰ میلیارد هزینه افتتاح می‌شود. ورزشگاه منیری ۷۰۰ میلیارد تومان و برج علم و فناوری ۴۰۰ میلیارد همین مردم هزینه کرده‌اند. ما ۲۰۵ کیلومتر راه‌های خیرساز در کل حوزه‌ی انتخابیه داریم که در کشور بی سابقه است در حوزه بهداشت و درمان کلینیک فوق التخصصی مولی الموحدین و دستگاه رادیوتراپی در گراش و کلینک فوق تخصصی هاشمی‌زاده لار و ده‌ها کار بزرگ انجام شده است. به هیات دولت گفتیم با این زمینه زیبنده است که آقای رییس جمهور بیاید و تقدیر و تشکری کند.»

حسین‌زاده درباره روند برنامه‌ریزی سفر رییس‌جمهور گفت: «از هیات دولت آمدند هم لار و هم گراش بازدید کردند و موافقت کردند اما بنا بر ملاحظاتی که داشتند در نهایت سفر لغو شد. اما ما ناامید نشدیم و حتی من در سفر دو روزه به امارات هم همچنان پیگیری می‌کردم. در ادامه مجدد آمدند بازدید و در نهایت به علت فشردگی برنامه لغو شد.»

حسین‌زاده در مورد لغو سفر رییس‌جمهور به لار و گراش گفت: «فشردگی برنامه رییس‌جمهور دلیل اصلی لغو سفر بود. روز حافظ و افتتاح آزادراه اصفهان -شیراز برنامه اصلی است و رییس‌جمهور یک سری برنامه‌های فشرده دیگر هم دارد. با توجه به تجربه سفر قبلی و حضور کوتاه مدت وزیر بهداشت که گلایه مردم را در پی داشت ما هم نمی‌خواستیم یک حضور کوتاه و سرپایی باشد و تمرکز را گذاشته‌ایم روی مصوبات سفر و امیدواریم بتوانیم به جای حضور وزرا و تبلیغات به جذب بودجه نظر داریم.»

حسین‌زاده گفت: «خیرین ما نه تنها برای شهر خودشان کار کرده‌اند بلکه در جای‌جای کشور آثار آنان دیده می‌شود. من همه این‌ها را به اطلاع آقای منصوری معاون رییس‌جمهور رساندم و نهایت تلاش‌مان را انجام دادیم اما آن‌ها هم حق دارند که برنامه فشرده و درخواست‌ها زیاد است.»

حسین‌زاده با گلایه از تغییر برنامه سفر رییس‌جمهور گفت: «انتظار بحق مردم حضور رییس جمهور در جمع مردم بود حتی بعضی از خیرین از خارج از کشور تشریف آورده بودند ولی برنامه لغو شد. دولت باید تشکر و تکریم مردم به ویژه اهل سنت را در دستور کار خود داشته باشد و لغو این سفر گلایه مردم را در پی داشت و ما این گلایه را منعکس کرده‌ایم. ما انتظار داریم اگر الان به دلیل فشردگی فرصت نشد، در آینده نزدیک حتما رییس جمهور در حد نصف روز هم تشریف بیاورد و خدا قوتی به مردم بگویند.»

خروج از نسخه موبایل