نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

قاسم فرسوده، پیش‌نهاد گراش به حوزه انتخابیه

هفت‌برکه: قاسم فرسوده، معاون پیشین فرمانداری گراش، از سوی شورای شهر و جمعی از معتمدین گراش به عنوان نامزد اصلی شهر گراش برای انتخابات مجلس دوازدهم معرفی شد. 

به گزارش هفت‌برکه، یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲، چهار روز مانده به شروع تبلیغات انتخاباتی، پس از محمد ناصری و احمد حسن‌نژاد، علی عظیمی نیز به درخواست شورای شهر و جمعی از معتمدین از حضور در انتخابات انصراف داد تا قاسم فرسوده به عنوان نامزد اصلی شهر گراش در انتخابات پیش‌ رو معرفی شود. مهدی دژآباد دیگر نامزد شهرستان نیز که در این جلسه حاضر بود اعلام آمادگی کرد با این فرآیند همراهی کند. داریوش سپاده که از بخش مرکزی گراش در انتخابات حاضر است نیز در جلسه قبلی گفته بود بعد از تعیین نامزد واحد گراش تصمیم‌گیری خواهد کرد. 

ظهر یکشنبه شورای شهر در فراخوانی از مردم دعوت کرد که ساعت ۲۰:۳۰ در جلسه «وحدت انتخاباتی» در حسینیه چهارده معصوم(ع) شرکت کنند. مدرسه علمیه که در دوره‌های گذشته نیز کانون نشست‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات بود، این بار نیز میزبان حدود ۱۵۰ نفر از شهروندان علاقه‌مند به پیگیری انتخابات بود. 

بر اساس اطلاع هفت‌برکه جلسه اجماع صبح شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در شورای اسلامی شهر گراش برگزار شده بود. قاسم فرسوده و علی عظیمی برای انتخاب نامزد نهایی به پنج عضو شورای شهر و چهار نفر از معتمدین اعتماد می‌کنند. با توجه به این که اعضای جلسه معتقد بودند هر دو نفر شایستگی نامزدی در انتخابات را دارند، تصمیم گرفته می‌شود که به جای رای مثبت یا منفی، از شیوه‌ی وزنی-درصدی برای رای‌گیری استفاده شود و هر کدام از این ۹ نفر بر اساس درصد به فرسوده و عظیمی رای دهد. 

ابراهیم مهروری، محمد منفرد و مهدی جعفری که بعد عباس سپهر به این جمع اضافه می‌شود، چهار متعمد مورد تایید هر دو نامزد هستند که در کنار علیرضا دانشور، علی بیضایی، سعید جعفری، ناصر دلخوش و منصور فیروزی اعضای شورای شهر، به نامزدها رای دادند. 

خروجی این جلسه، انتخاب قاسم فرسوده بود و علی عظیمی نیز با پذیرش این رای در جلسه حسینیه چهارده معصوم(ع) بیانیه انصراف خود به نفع مردم گراش را خواند. 

در جلسه وحدت انتخاباتی چه گذشت؟

علیرضا دانشور رییس شورای شهر گراش به عنوان میزبان این جلسه نخستین سخنران نشست وحدت انتخاباتی بود. رییس شورای شهر با خبر انتخاب شهردار گراش به عنوان شهردار نمونه گفت: «دکتر ایمانیه، استاندار فارس از گراش به عنوان شهری که در عرصه انتخابات همیشه پای کار است و از اول انقلاب تا به امروز مردم حضور پررنگی در انتخابات دارند، نام برد. که من به عنوان شهروند گراشی به خودم بالیدم.»

رییس شورای شهر در گزارشی از اقدامات شورای شهر برای وحدت نیروهای سیاسی شهر گراش برای انتخابات گفت: «این دومین جلسه است که با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تشکیل شده است. تشکر می‌کنم از تعدادی از کاندیداها که با گذشت و ایثار به نفع مردم کنار رفتند. از آقای ناصری و حسن‌نژاد. همچین جلسه‌ای به درخواست معتمدین و بزرگان و همچنین دو تن از کاندیداها آقای عظیمی و فرسوده داشتیم. که در نهایت چند روز پیش جلسه‌ای گرفته شد با حضور این عزیزان و چند تن از معتمدین و بزرگان شهر که با اختلاف آرای ناچیز آقای فرسوده مورد تایید جمع قرار گرفت.»

دانشور گفت: «همه کاندیداها برای ما محترم و قابل تحسین هستند دست تک تک را می‌بوسم که با دغدغه پا به عرصه گذاشتند.ما این جلسه را با شما عزیزان برگزار کردیم که مردم را از تصمیمی که به نفع مردم و برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گرفته شده است مطلع کنیم.»

رییس شورای شهر گراش گفت: «هر قدمی، گفته و تحرکی و کاری که شورا با همراهی بزرگان انجام داده است در جهت منافع شهر و مردم و منافع کشور و عمل به منویات رهبری و ولایت فقیه بوده است. نتیجه هر چه باشد، باشد. مهم این است که تک تک شما عزیزان از مردم دعوت کنید تا در این انتخابات مهم حضور پیدا کنند تا مشت محکمی باشد در جهت یاوه‌گویی‌های کشورهای معاند.»

بعد از رییس شورا هر یک از نامزدها در فرصتی پنج دقیقه‌ای سخن گفتند. قاسم فرسوده نامزد نهایی معرفی شده برای پیشگیری از شائبه تبلیغات انتخاباتی در این جلسه سخنرانی نداشت.

تاکتیک انصراف 

محمد ناصری که رسما از انتخابات کناره‌گیری کرده است گفت: «من برای این که تنور انتخابات گرم شود ثبت‌نام کردم. کنار رفتنم هم برای منافع شهر و رسیدن به اجماع و گرم تر شدن تنور انتخابات بود. هر جامعه‌ای که اخوت و برادری داشته باشد خداوند به آن خیر و برکت می‌دهد. وحدت، همدلی، انسجام و یکپارچگی رمز پیروزی است. همه نسبت به سرنوشت شهر مسئول هستیم من رفتم کنار که رای بقیه بیاید بالا. وقتی کاندیداها با رای بیشتر وارد مجلس شوند اعتبار بیشتری می‌گیرند و این کار را به دلیل منافع گراش و بیشتر شدن تعداد آرای کاندیداها به صورت داوطلبانه انجام دادم.»

احمد حسن‌نژاد حدود یک ماه پیش انصراف خود را اعلام کرد اما هنوز رسما انصراف را ثبت نکرده است. حسن نژاد گفت: «تشکر می‌کنم از شورای شهر که مدتی بود در موضوع انتخابات نماینده مجلس پیگیر بودند و از من درخواست کردند که برای ثبت‌نام اقدام کنم.هدف من از ثبت‌نام این بود که نشان دهیم گراش نیز برای انتخابات مجلس نیرو دارد و بدون نیرو نیست. که این موضوع برمی‌گردد به خود ما که تلاش کنیم جوانها وارد عرصه مدیریتی و وارد میدان رقابتی شوند. مهم‌ترین مساله داشتن نیرو است.»

حسن‌نژاد گفت: ممن قبل از دادن بیانیه‌ی انصراف رایزنی‌هایی با افراد در شهر و خارج از شهر داشتم و آماده حضور در انتخابات بودم. همه می‌پرسند که چرا زود انصراف دادید برای این که به دیگر کاندیداها فرصت بدهم که سریع‌تر از فرصت‌ها به نفع شهر استفاده کنند. من در هفته جدید به صورت رسمی و مکتوب انصراف خودم را می‌نویسم و از کاندیدای واحد حمایت خواهم کرد. کنارگیری کردم که همه یکپارچه بیایند پای صندوق رای. ما مسئول نتیجه نیستیم و وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم.»

مهندس علی عظیمی ابتدا متن بیانیه انصراف خود را خواند و بعد در سخنانی کوتاه گفت: «من فرزند گراش هستم و در این شهر تولد شدم و انشاالله در این شهر به خاک سپرده خواهم شد بنابراین اولویت اول ما شهر گراش است و به تعامل با منطقه توابع و شهرستانهای همجوار هم فکر می‌کنیم. همین طور که عرض کردم دوست داشتیم نتیجه نهایی همین باشد ولی شیوه باید تغییر می‌کرد. ولی باز هم احترام می‌گذاریم هر چند انتقاد داریم به شیوه برگزاری. امیدوارم دوست عزیزمان حاج قام فرسوده نماینده منتخب ما باشد ولی نگران هم هستیم.»

مهدی دژآباد آخرین نامزدی است که هفته گذشته تاییدیه صلاحیت خود را دریافت کرده است. دژآباد گفت: «تشکر می‌کنم از دکتر دانشور به دلیل دعوت صمیمانه‌ای که از من داشتند. هر چند در شهر گراش اسمی از بنده در جمع دوستان برده نشد و مورد بی‌مهری رسانه قرار گرفتم. در جمع اساتید اعلام می‌کنم از طرف جوانان شهر آمدم و خودم را شهروند گراشی می‌دانم و ده سال است ساکن گراش هستم و در آینده هر تصمیمی در راستای منافع شهر می‌گیریم و به محضر اساتید و دوستان خواهیم رساند.»

 

۳۰ سال فعالیت سیاسی فرسوده

قاسم فرسوده در زمان شناخته‌ شدنِ نامزدهای نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی، شناخته‌شده‌ترین چهره سیاسی بین نامزدهای گراشی بود. او متولد ۱۳۴۸ و از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است. فرسوده از ابتدای بخشداری گراش در سال ۱۳۷۴ وارد وزارت کشور شد و سال‌ها در سمت کارشناسی سیاسی–امنیتی فرمانداری حضور داشت.

فرسوده از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ نزدیک به هشت سال معاون سیاسی-امنیتی فرماندار گراش بود و پیش از آن نیز در مقطع حساس شهرستان شدن گراش، سرپرست بخشداری گراش بود. او در نخستین تجربه انتخاباتی خود به عنوان نامزدی از شهر گراش برای صندلی سبز بهارستان دورخیز کرده است.  

فرسوده از مدیران باسابقه ورزشی است و دو دهه است به عنوان مدیر باشگاه هلال‌احمر در مسابقات کشوری و استانی حضور دارد، هیات فوتبال و باشگاه‌های فوتبال گراش نخستین گروهی بودند که حمایت خود را از او اعلام کردند. 

عضویت در ستاد نماز جمعه گراش، هیات امنای تربیت‌بدنی گراش، هیات مدیره کمپ ترک اعتیاد و هیات امنای گلزار شهدا از جمله سمت‌های غیر اداری فرسوده در طی این‌ سال‌هاست. در کنار جایگاه سیاسی، فرسوده عضو هیات امناهای مختلفی در شهر گراش است و ارتباط نزدیکی با خیرین و معتمدین شهر گراش دارد، موضوعی که باعث شد سرانجام با نظر این گروه، به عنوان نامزد نهایی گراشی‌ها در انتخابات معرفی شود. 

بیانیه انصراف مهندس علی عظیمی

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

میزان رای ملت است
امام خمینی(ره)

مردم شریف و شهیدپرور گراش

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری‌اسلامی ایران هستیم. بی شک چشم دوستان و ‌دشمنان انقلاب به میزانِ مشارکت مردم در این دوره دوخته شده است.

ان شاءالله در پرتو عنایات الهی و راهنمایی‌های رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، با خلق حماسه سیاسی با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، همانند گذشته، در حین اعلام بیعت محضر حضرت ولی‌عصر(عج) با برگه‌های رأی خود، دوستداران انقلاب را خرسند و دشمنان ایران اسلامی را مأیوس و توطئه‌های آنان را خنثی خواهیم کرد.

اینجانب علی عظیمی به دعوت جمعی از دلسوزان به ویژه جامعه محترم مهندسین و همچنین شورای اسلامی شهر گراش و… پا به عرصه‌ی انتخابات گذاشته و همچون سربازی فداکار برای ایران عزیز،‌ کل حوزه انتخابیه و بویژه شهر گراش، آمادگی خود را برای نامزدی و در صورت انتخاب، انجام وظیفه نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام نمودم.

از آنجایی که حوزه انتخابیه جنوب استان فارس شامل پنج شهرستان بزرگ است و انتظار به حق مردم شریف گراش این بود که برای ایجاد شور انتخاباتی و افزایش شانس در رقابت، تنها یک نفر از شهر گراش در رقابت‌ حضور داشته باشد، در نهایت جمعی از فعالین سیاسی و اعضای محترم شورای شهر، برای عمل به این درخواست عمومی، و پس از طراحی شیوه‌ای اجرایی، خواستار انصراف سایر نامزدها از طریق اجماع، به نفع مردم شدند.

لذا بنده نیز با وجود انتقاد به نحوه برگزاری و فرآیند اجماع، خاضعانه به نتیجه حاصله احترام گذاشته و انصراف خود را از ادامه رقابت در این ‌دوره به نفع مردم گراش اعلام می‌نمایم.

ضمن آرزوی توفیق برای نامزد منتخب، امیدوارم این انتخابات فارغ از هر نتیجه‌ای، نمادی از اتحاد مردم در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی بوده و این اتحاد و همراهی نامزدها که در بیشتر دوره های پیشینِ انتخابات وجود داشته، در دوره های آینده نیز حفظ و تقویت شود تا مردم همچنان پرشور پای صندوق های رای حاضر گردند. بی شک تمام کسانی که دل در گرو پیشرفت همه جانبه و متوازن شهر و کل منطقه دارند، هوشمندانه با تحلیل و برآورد درست، بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

مهندس علی عظیمی
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم

 

خروج از نسخه موبایل