نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پیش‌نهادهای عجیب حسین‌زاده: نامگذاری پول ملی به نام گراش!

هفت‌برکه: نطق میان دستور ۲ مردادماه ۱۴۰۲ در هفت دقیقه شامل معذرت خواهی برای گرانی‌ها، پیش‌نهاد عجیب نامگذاری پول ملی به نام گراش و ستایش از رییس جمهور و وزیر نفت بود.

حسین‌زاده با سلام به مردم انتخابیه شروع کرد و گفت: :سلام و عرض ادب و احترام دارم به ملت شریف ایران به ویژه مردم خونگرم و سرافزار و مهمان‌نواز پنج شهرستان جنوبی فارس، لارستان بزرگ، خنج کهن، گراش قهرمان، اوز فرهنگ‌دوست و جویم ابی‌‌احمد زمرد جنوب فارس»

او تسلیت ایام محرم گفت: «اهانت به قرآن کریم و امت عظیم اسلام را به شدت محکوم می‌کنم. یک قرآن را سوزاندند و امروز هزاران قرآن در مالمو سوئد و سراسر جهان بالا رفت همراه با قرائت دسته‌جمعی. هر چه بخواهید قرآن را محو کنید بیشتر شکوفا می‌شود. این است معنی انا له لحافظون.»

نماینده مردم با اشاره به سال پایانی مجلس گفت: «امروز مجلس انقلابی یازدهم در سال آخر خود به سر می‌برد و موکلین یکایک ما نمایندگان در حوزه انتخابیه به قضاوت عملکرد مجلس و نمایندگان خود مشغولند و دولت محترم نیمی از عمر چهارساله خود را گذرانده است. آیا به راستی ما و دولتمردان در پی این دوره مسئولیت خود کارگزارن امینی برای این مردم و نظام بوده‌ایم؟ و در برابر وعده‌های خود رسم امانت رای را به جای آورده‌ایم؟ امید که این‌گونه باشد.لاکن اگر ملت شریف ایران اسلامی عزیز نیز از ما راضی نباشند حق دارند که با این وضعیت، مخصوصا وضعیت معیشت، تورم، مسکن که ابدا شایسته آنان نیست از ما ناراضی باشد و بنده مجدداً به سهم خودم از ملت شریف ایران عذرخواهی می‌نمایم.»

بخش دیگری از سخنان او تشکر از نهادهای مختلف بود: «از رزمندگان سپاه اسلام در برگزاری رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت و از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و قضایی که در برقراری امنیت کشور در سرما و گرما چه در مناطق مرزی دور افتاده چه در داخل کشور تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر دارم. در حوزه بین‌المللی از تلاش‌های مجلس در حوزه دیپلماسی پارلمانی تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین تقدیر می‌کنم از تلاش‌های دولت محترم و شخص ریاست جمهوری عزیز، سید بزرگوار در جهت ایجاد سازنده بین‌المللی و حضور فعال دیپلماتیک در مناطق مختلف از جمله آمریکای لاتین، آفریقا، آسیای مرکزی در منطقه ستودنی و قابل تقدیر است.»

به گزارش هفت‌برکه نماینده مردم جنوب فارس دو پیش‌نهاد نیز در حوزه داخلی مطرح کرد: «در حوزه داخلی چند پیش‌نهاد دارم. ابتدا خداقوت عرض می‌کنم خدمت وزیر محترم اقتصاد، اگر این پیش‌نهاد تاثیری در اقتصاد ایران داشت به احترام مردم نیک‌اندیش و خیراندیش شهرستان گراش که نام و آوازه کارهای خیر این عزیزان در اغلب استان‌های کشور از زهک، زاهدان و زابل در سیستان و بلوچستان گرفته تا بشاگرد هرمزگان و کرمانشاه و کرمان و یزد و تهران و فارس، حتی کارهای خیر عام‌المنفعه در کشورهایی مانند سوریه، عراق و غیره به احترام آنان واحد پولی کشور عزیزمان را گراش بگذارند.»

او درباره طرح اقتصادی خود گفت: «خلاصه را اینجا می‌گویم و بیشتر با رسانه‌ها که چشم و چراغ جامعه هستند بیان می‌کنم.یک دلار به صورت میانگین (این عدد و فرض است) ۵۰ هزار تومان در نظر بگیریم دو صفر آن را برداریم می‌شود ۵۰۰ تومان یا با واحد جدید ۵۰۰ گراش، میانگین حقوق ده میلیون در نظر بگیریم، دو صفر آن را برداریم می‌شود ۱۰۰ هزار تومان یا ۱۰۰ هزار گراش، نکته اینجاست که اگر فرض بگذاریم شما صد میلیون در بانک داریم. ۹۹ میلیون باشد برای دولت، یک میلیون تومان با واحد جدید برای اون شخص که معادل اون صد میلیون تومان است. اینجا چه اتفاقی می‌افتد هم دولت تمام بدهی‌هایش را می‌دهد، تورم می‌آید پایین، ارزش پول تقویت می‌شود و هم از چاپ ساعتی چهارصد تا چهارصد ده بیست میلیارد تومان اسکناس جلوگیری می‌شود.»

ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است

به گزارش خانه ملت این عضو کمیسون انرژی مجلس در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به تجربه و تخصص ۲۰ ساله خود در حوزه انرژی، عنوان کرد: «به دور از گرایش‌هالی سیاسی چپ و راست، دلم برای نظام، انقلاب و کشورم می‌سوزد. امروز ناتوازی انرژی کشور نگران کننده است. نگران صف‌های کلیومتری بنزین در سال ۱۴۰۵ هستم.»

حسین زاده ادامه داد: «اگر با همین روند پیش برویم، پارس جنوبی در سال۱۴۲۰ به بزرگ‌ترین موزه صنعتی دنیا تبدیل می‌شود. الان تولید گاز در پارس جنوبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز است. این عدد در سال۱۴۱۰ به ۵۵۰ و در ۱۴۲۰ به ۲۰۰ میلیون متر مکعب می‌رسد. در حال حاضر چیزی حدود ۲۹ و نیم میلیون کارت سوخت داریم و روزانه حدود ۲۰۰ میلیون لیتر فراورده شارژ می‌کنیم.»

وی افزود: «قبلا کارت سوخت به استان‌های سیستان و هرمزگان می‌رفت اما الان خود سوخت می‌رود. سالی ۵ و نیم میلیارد قاچاق سوخت داریم و مصرف بنزین کشور از ۸۰ به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. با بررسی جمیع موارد فوق متوجه جدی بودن خطر افت شدید تولید حامل‌های انرژی در کشور خواهیم بود. اینجاست که مدیرانی از جنس قاسم سلیمانی‌ها نیاز داریم. آقای اوجی در دولت یکی از این قاسم سلیمانی‌ها است که در حوزه نفت فعالیت می‌کند.»

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه از تمامی مدیران، مدیرعامل شرکت ملی نفت و پتروشیمی و معاونان آنان کمال تشکر را دارم، اضافه کرد: «باید به وضعیت معیشت، مالیات تبدیل وضعیت پرسنل صنعت نفت که در گرمای بالای ۶۰ درجه جنوب و سرمای ۲۰ درجه در سرخس کار می‌کنند، باید به وضعیت پرسنلی، مالیات و… توجه جدی شود.»

حسین‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف انرژی کمک بگیریم، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را مطرح کرد و گفت: «حدود ۲۵ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور داریم که حدود ۵ میلیون خودرو آن فرسوده است. اگر این خودروها را در یک بازه ۱۵ ساله با خودروهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین کنیم، این مشکل رفع خواهد شد. صحبت‌های آن هم انجام شده و حتی در خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا هم این امکان وجود دارد.»

وی در پایان با طرح موضوع حکمرانی بر هوش مصنوعی و لزوم کمک گرفتن از آن، عنوان کرد: «باید ستاد و نقشه راه توسعه هوش مصنوعی را تشکیل دهیم و از هوش مصنوعی در صنایع، انرژی، کشاورزی، حتی ارتباطات بین‌المللی استفاده کنیم.»

 

خروج از نسخه موبایل