نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حاجیان آینده، مددیار نیازمندان واقعی

زائران کعبه می‌توانند با شرکت در طرح «احسان زائر» و اختصاص بخشی از هزینه‌ی ولیمه، قربانی، صدقه سفر و انفاق و خود به این طرح، به کمک نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی گراش بشتابند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گراش افشار گفت: کمیته امداد گراش از تمامی حجاج دعوت می نماید تا بخشی از هزینه‌های ولیمه، قربانی و احسان و انفاق خود را به مددجویان تحت حمایت این کمیته اختصاص دهند. کمک‌های خیرین با اولویت دستگیری از خانواده‌های ساکن در مناطق محروم حوزه شهرستان و در زمینه مسکن، جهیزیه و درمان این ولی نعمتان جامعه اسلامی هزینه خواهد شد.

ستاد مردمی احسان و نیکوکاری شهرستان گراش، در آستانه سفر زائران به سرزمین وحی و مراسم حج ابراهیمی، در نظر دارد در راستای توسعه انفاق و نیکوکاری، از این فرصت مغتنم برای کمک به نیازمندان و اجرای طرح‌های مختلف در جهت افزایش مشارکت‌های مردمی استفاده کند. زائران خانه خدا می‌توانند در قالب این طرح، بخشی از هزینه ولیمه، احسان و انفاق خود را در جهت رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند به کمیته امداد تحویل دهند.

افشار رئیس کمیته امداد گراش با اعلام این مطلب افزود: به منظور اجرای این طرح، کارشناسان این نهاد در کاروان‌های حج، در میان مدیران و همچنین جلسات آموزشی حجاج قبل از اعزام، اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهند و درباره‌ی چگونگی و اهداف طرح صحبت می‌کنند. همچنین تعدادی از زائران به عنوان رابط میان کمیته امداد با حجاج انتخاب می‌شوند و در طول عملیات حج، اطلاع‌رسانی در مورد طرح احسان زائر را به عهده خواهند داشت. بدین ‌ترتیب، حجاج با کلیات طرح آشنا می‌شوند و می‌توانند به دلخواه در فضای معنوی حج با امدادگران همکاری کنند. برای تسهیل مشارکت زائران، فرم‌هایی نیز میان آنها توزیع می‌شود که روش‌های مختلف شرکت در طرح در آن قید شده است.

شماره‌گیری کد آسان پرداخت *۸۸۷۷*۰۷۱۲۲*۲# و شماره کارت بانکی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۷۹۲۲ و شماره حساب سیبا ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه واریز ۸۸۰۱۹۳۶۶۹ برای دسترسی آسان‌تر حجاج تدارک دیده شده تا از این طریق کمک‌های خود را در اختیار خانواده‌‌های بی‌بضاعت قرار دهند.

افشار، اولویت موارد مصرف وجوه جمع‌آوری‌شده در این طرح را تهیه مسکن برای نیازمندان دانست. زیرا کاری ماندگار و صدقه جاریه است و بسیاری از خانواده‌های نیازمند اگر مشکل مسکن شان حل شود، در واقع ۸۰ درصد مشکلاتشان حل شده است. اولویت بعدی نیز با تهیه جهیزیه است، و مسائل درمان و کمک‌هزینه دانش‌آموزی و تحصیل در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

رییس کمیته امداد گراش با آرزوی حجی مقبول برای حجاج، تاکید نمود، تمام وجوهی که در این طرح جمع‌آوری می‌شود، در خود شهرستان گراش هزینه شده و ما از لحاظ شرعی و قانونی اجازه نداریم حتی یک ریال از این مبالغ را در جایی غیر از نیت خیرین مصرف کنیم.

خروج از نسخه موبایل