نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حسین‌زاده در بودجه ۱۴۰۲ به چه اولویت‌هایی رای داد: حمایت از فرزندآوری تا استخدام نیروهای خدماتی

هفت برکه: رایگان شدن  قبض آب، برق و گاز مددجویان در سال ۱۴۰۲، حمایت ویژه از فرزندآوری و محرومان؛ اختصاص خانه و زمین تا ارائه وام، افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها و استخدام ۲۵ هزار نیروی خدماتی در آموزش و پروش، مهمترین مصوبات بودجه‌ای مجلس در سال ۱۴۰۲ است که حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از آن خبر می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و لایحه برای اعلام نظر شورای نگهبان و تایید نهایی به آن شورا رفت.

مهندس حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:«نمایندگان طی ۱۰ روز بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای بودجه‌ ۵۰ هزار همتی (همت: هزار میلیارد تومان) را بررسی و مصوبات مهمی در این رابطه داشتند.»

وی در ادامه به بخشی از مصوبات مجلس در حوزه نیروی انسانی و استخدام اشاره کرد و گفت:«دولت مکلف شد در سال آینده ۲۵ هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش استخدام کند. سنوات خدمتی بازنشستگان نیز به صورت مشروط ۲ سال افزایش می‌یابد.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی، درباره مصوبات نمایندگان در حوزه حقوق و دستمزد نیز عنوان کرد:«سقف پاداش پایان خدمت کارمندان برای سال ۱۴۰۲، ۵۲۰ میلیون تومان تعیین شد. حقوق‌ها آن نیز ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که با مخالفت با کاهش یک میلیون تومانی پایه حقوق، حداقل حقوق ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان شد.»

وی افزود:«کسب و کارهای اینترنتی به صورت مشروط و پزشکان بخش دولتی نیز از پرداخت مالیات معاف شدند.»

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد:«در بودجه سال آینده امتیازات ویژه‌ای برای فرزندآوری درنظر گرفته شد؛ از جمله این که به خانواده‌های دارای فرزند سوم وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن داده می‌شود. به خانواده‌های دارای ۴ فرزند خانه رایگان یا زمین اختصاص می‌یابد. هر فرزندی هم که سال آینده متولد شود، دارای ۲ میلیون تومان سهام می‌شود.»

وی ادامه داد:«در رابطه با ازدواج نیز سقف وام ازدواج به ۲۲۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش یافت. همچنین به زوجین برای خرید جهیزیه با کالای ایران، وام داده می‌شود.»

نماینده مردم جنوب فارس خاطرنشان کرد:«در بحث محرومین و طبقات پایین جامعه نیز مجلس مصوبات خوبی داشت؛ از جمله اینکه سه دهک پایین جامعه رایگان بیمه می‌شوند. قبوض خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی رایگان شد. مشترکان روستایی از پرداخت عوارض برق مصرفی معاف شدند. مددجویان هم ودیعه مسکن دریافت می‌کنند.»

وی بیان داشت:«به جانبازان نیز مجوز داده شد تا خودرو وارد کنند و ۲ هزار میلیارد تومان برا اشتغال سربازان درنظر گرفته شد.»

حسین‌زاده در پایان عنوان کرد:«این مصوبات پس از تایید شورای نگهبان به صورت قانون درخواهد آمد و شرایط و چگونگی اجرای آن از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی اعلام خواهد شد.»

خروج از نسخه موبایل