نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مسجدسازی خیر گراشی در روستای گاوکُشَک کازرون

هفت برکه: حاج علی علی‌‌پور، خیر گراشی مسجدی در روستای گاوکُشَک از توابع شهرستان کازرون را از نو ساخت.

به گزارش هفت برکه: حاج علی علی‌پور، خیر گراشی در سال ۱۴۰۰ برای ساخت مسجد الحبیب در روستای گاوکُشک ۸۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. این روستا در حد فاصل شیراز و کازرون واقع شده است.

ذبیح‌الله رضایی، رئیس پیشین آموزش و پرورش در گراش که خود از اهالی این روستا است، واسطه ساخت این مسجد بوده است. رضایی گفت: «با توجه به شناختی که طی حضورم در گراش از آقای علی‌پور داشتم، می‌دانستم ایشان به کارهای خیر از جمله بازسازی مساجدی که به دلیل فرسودگی از رونق افتاده‌اند، علاقه دارند، از آنجایی که یکی از مساجد روستا گاوکُشک به دلیل فرسودگی غیرفعال شده بود او را در جریان این موضوع قرار دادم و ایشان ساخت مسجد در این روستا را پذیرفتند.»

رضایی گفت: «مسجد الحبیب در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته شده است. حاج غلامعلی علیپور معروف به معمار، نیز پیمانکاری این پروژه را برعهده داشت. اهالی روستا از ساخت این مسجد بسیار راضی‌اند و از این خیر گراشی سپاسگزار هستند.»

بازسازی مسجد آخوند یکی از قدیمی‌ترین مساجد گراش زیر نظر میراث فرهنگی و ساخت مدرسه ۶ کلاسه امام جعفر صادق(ع) در شهرک فرهنگیان  از جمله فعالیت‌های این خیر در شهر گراش است.

روستای گاوکُشَک با حدود ۵۰۰ نفر جمعیت در حد فاصل شیراز و کازرون واقع شده است. این روستا از توابع بخش کوهمره شهرستان کازرون است و در فاصله ۴۷۰ کیلومتر گراش قرار دارد.

masjed

 

خروج از نسخه موبایل