نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تجلیل از ۱۷ آتش‌نشان گراش

هفت‌برکه: به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی از آتش‌نشانان شهرستان گراش تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱، به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی با حضور محمود طاهرزاده فرماندار گراش، مهدی حلیمی شهردار و علیرضا دانشور رئیس شورای اسلامی شهر در آیینی از آتش‌نشانان مرکز آتش نشانی گراش تجلیل شد.

محمود طاهرزاده فرماندار گراش در آیین تجلیل از آتش نشانان مرکز آتش‌نشانی این شهر با بیان اینکه آتش‌نشانان ایثارگران عرصه‌های خدمت، خطر و حادثه هستند، گفت: «فداکاری نیروهای آتش‌نشانی بیانگر عشق و علاقه به نجات هموطنان و نهادیه شدن حس نوع دوستی آن‌هاست.»

فرماندار با گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، افزود: «آتش‌نشانی شغلی پرمخاطره و ایثارگرانه است و باید قدر این نیروها که در همه صحنه‌ها حاضر و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند را بدانیم.»

طاهرزاده با بیان اینکه مردم از حضور به موقع آتش‌نشانان در مواقع بحرانی اطمینان خاطر دارند، تصریح کرد: «آتش‌نشانان در زمان بروز حادثه و بحران در خط مقدم و صف نخست خدمت به مردم قرار دارند و از نقش ارزشمند و برجسته‌ای در این زمینه برخوردار هستند.»

فرماندار بر نوسازی و به روزرسانی تجهیزات و امکانات مراکز آتش‌نشانی گراش تاکید کرد و گفت: «کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز یکی از چالش‌های اساسی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان است و نیاز است شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اعضای شورا‌های اسلامی نسبت به تامین امکانات مورد نیاز خود اقدام کنند و فرمانداری در این خصوص آماده هرگونه پیگیری و همکاری است. با توجه به اینکه آتش‌نشانان در انجام مأمویت‌هایشان از جان خود مایه می‌گذارند، بنابراین باید به مطالبات آنان توجه ویژه‌ای شود.»

مهدی حلیمی شهردار گراش در این مراسم گفت: «در شهر گراش دو ایستگاه آتش‌نشانی با ۱۷ نیرو آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.»

شهردار با اشاره به کمبود برخی از تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز آتش‌نشانی گراش، افزود: «افزایش امکانات و تجهیزات ایمنی در مراکز آتش‌نشانی گراش یک ضرورت است و می‌طلبد مسئولین شهرستان در این خصوص مساعدت کنند. ارتقاء مراکز آتش‌نشانی گراش به سازمان با توجه به شرایط و نیاز شهر در دستور کار قرار دارد.»

علیرضا دانشور رئیس شورای اسلامی شهر گراش گفت: «با توجه به گسترش شهر نیاز است زیرساخت‌های آتش‌نشانی در گراش تقویت شود. در مراکز آتش‌نشانی گراش هیچگاه کمبودها مانع خدمات‌رسانی به مردم نشده است و نیروهای آتش‌نشانی همیشه آمادگی کامل برای امدادرسانی به مردم در حوادث مختلف را دارند.»

سید جواد معصومی، مسئول آتش‌نشانی شهرستان گراش ضمن ارائه گزارش عملکردی از شش ماهه ابتدای سال گفت:‌ «در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ عملیات در حوزه‌های مختلف اعزام انجام شده است. به دلیل بیماری کرونا در دو سال اخیر هیچ نوع آموزش حضوری برای مردم و ادارات انجام نشده است ولی این آموزش‌ها در فضای مجازی ارایه می‌شد. روزانه یک آموزش در کانال آتش‌نشانی گراش برای مردم قرار می‌گرفت. باتوجه به فروکش کردن بیماری کرونا و باز شدن مدارس ما آموزش‌ها در سطح مدارس را آغاز کرده‌ایم و به ادارات هم خواهیم رسید.»

در آموزش همگانی هم سال گذشته جشنواره شهر ایمن را را در مساجد هر محله برگزار کردیم که تقریبا هر شب به یک مسجد می‌رفتیم و به مردم آموزش نحوه استفاده از کپسول آتش‌نشانی و خطرات بخاری‌های گازی را به مردم آموزش می‌دادیم. شهرستان گراش اگر در حوزه‌های دیگر امنیت بالایی داشته باشد متاسفانه در حوزه ایمنی ضعیف هستیم و ان شاالله با تدبیر و مدیریت فرماندار مدیریت بحران شهرستان فعال‌تر عمل کند و به نیازها و کمبودهای آتش‌نشانی توجه ویژه‌ای شود.»

فرماندار گراش در این بازدید تجهیزات و امکانات مرکز آتش‌نشانی گراش را مورد ارزیابی قرار داد و از نزدیک در جریان کمبودها و مشکلات پیش رو این مرکز قرار گرفت.

 

خروج از نسخه موبایل