نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

پس از ۱۳ سال سرانجام آب سد سلمان به ارد رسید

7Berkeh

هفت‌برکه: ۱۳ سال پس از افتتاح سد سلمان فارسی، با افتتاح  ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آبرسانی به بخش ارد، ۲۸۰۵ خانوار می‌توانند از آب این سد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش هفت‌برکه، چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ یک روز بعد از هفته دولت ایستگاه پمپاژ بخش ارد شهرستان گراش با حضور دکتر ربانی‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم، دکتر صادق‌پور مدیر عامل شرکت آبفا فارس، طاهرزاده فرماندار گراش، علیپور مدیر آبفا گراش، سید مهدی علوی امام جمعه ارد، عبداله‌زاده بخشدار ارد  افتتاح شد.

این پروژه که یکی از بزرگترین پروژه‌های آبرسانی در نوع خود می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان از محل داخلی شرکت آبفا فارس ، ۳ درصد نفت و گاز و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه گراش هزینه شده است. در این طرح یک باب ایستگاه پمپاژ ، اجرای ۱۷ کیلومتر خط انتقال، ۳ باب مخزن و سایر تجهیزات و با هدف آبرسانی از خط سلمان به بخش ارد به بهره برداری رسید. این خط انتقال برای ۲۸۰۵ خانوار ارد، روستای آغصه و زینل‌اباد آبرسانی می‌کند.

معاون استاندار : آبرسانی یک تکلیف است و منتی نباید سر مردم بگذاریم

ربانی‌زاده، معاون هماهنگی استانداری فارس گفت: «رقم اعلامی پروژه رقمی نیست که ما بعد از مدت‌ها بخواهیم آب سالم را به این مردم شریف بدهیم، هم خوشحال هستیم هم ناراحت، بعضی‌ وقت‌ها وارد پروژه‌هایی می‌شویم ومی‌گویم چرا الان؟ خاطرم است که وقتی این آبرسانی به لار می‌خواست اتفاق بیفتد بعضی از دوستان اقتصادی فکر می‌کردند و می‌گفتند که طرح توجیه اقتصادی ندارد وبرای دولت گران تمام می‌شود. شاید خیلی چیز‌ها توجیه اقتصادی نداشته باشد ولی تکلیف است که اگر انجام ندهیم ترک فعل است و کوتاهی کرده‌ایم، مخصوصا در این دولت که برای مردم است و بعد از فساد ستیزی عدالت محوری وظیفه اصلی آن است.»

معاون هماهنگی استانداری فارس ضمن تشکر از مسئولین شهرستان بابت آبرسانی به این مردم شریف منطقه افزود: «حق نداریم کوچکترین منتی سر مردم داشته باشیم، چیزی که وظیفه و تکلیف بوده که خیلی زودتر عرضه کنیم الان انجام شده است و بابت آن از شما تشکر می‌کنم، ان شاالله که بتوانیم در حوزه بهداشت و درمان و راه برای این مردم عزیز قدم برداریم. حسین‌زاده نماینده‌ای سخت کوش و چراغ خاموش است، با وجود اینکه دکتر ایمانیه یک ماه پیش در گراش حضور داشتند ولی تکلیف شد که مجدد در گراش حضور پیدا کنم.»

مدیر عامل شرکت آبفا استان: تا پایان ۱۴۰۲ مشکل آب در شهرستان گراش نخواهیم داشت

علی جان صادق‌پور، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: «در استان فارس بیش از ۴۰ پروژه در استان فارس در حوزه آب در هفته دولت به افتتاح رسیده است، یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌ها آب است و تا آب نباشد هیچ اتفاقی نمی‌افتد، میزان انتظارات از کیفیت آب خیلی متفاوت‌تر از گذشته شده است. در همین لارستان و شهرستان‌ها عمدتا منابع آبی برکه بود ولی الان اکثر شهرها و روستاها به آب شرب سالم و بهداشتی از منابع سد سلمان و در آینده از خط محرم بهره‌مند هستند.»

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با تشکر از سپاه پاسداران و بسیج سازندگی برای این پروژه گفت: «در منطقه گراش دو پروژه بسیج سازندگی فعال است، در فداغ و ارد هم فعال هستند، تا پایان سال ۱۴۰۲ کل پروژه‌های آب این منطقه را می‌بندیم و مشکل حادی در شهرستان گراش نخواهیم داشت.»

مهندس حسین‌زاده: مردم ۱۳ سال انتظار کشیدند

مهندس حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم با اشاره به اینکه این پروژه ۱۳ سال بر زمین مانده بود گفت:‌ «از مجموعه قرارگاه سازندگی سپاه که در هر گوشه‌ای از کار دو حوزه‌های مختلف در کشور را بر عهده گرفته‌اند و دوشادوش دولت حرکت می‌کنند. مردم ارد مردمی هستند که همیشه پای کار هستند، آب ارد به دلیل نیترات بالایی که داشت سرطان‌زا هم بود و الان کار بزرگی انجام شده است.»

«یکی از دغدغه‌های اصلی ما پیگیری آب مردم نجیب ارد بود که به حمدالله به نتیجه رسید و مبارک شما مردم باشد و این نتیجه وحدت بین مردم و مسئولین است، هر گاه مردم پای کار باشند ما موفق می‌شویم. عسلویه زمانی عسلویه شد که قرارگاه سازندگی ورود کرد و این ماحصل وحدت است. تمام دغدغه مردم ما آب و راه در کنار مسایل دیگر است که از اولویت برخوردار است.»

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش گفت: «همه مسئولین و کارگزارن به ویژه در دولت سیزدهم سخت‌کوش و پرتلاش شبانه روزی با رویکرد عدالت محوری و توسعه همه جانبه به دنبال خدمت به مردم شریف به ویژه توسعه متوازن و رفع محرومیت از نقاط محروم هستند. این سخت‌کوشی دولت سیزدهم برای رفع محرومیت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گذاشتند ما را بر این واداشت که با همت شما خواستار اتمام این پروژه باشیم.»

طاهرزاده در ادامه افزود:‌ «بهداشت و آموزش زیرساخت، راه، راهبرد، اما آب مایه حیات است. هر جا آب باشد آبادی است. مردم شریف، نجیب و صبور این بخش بعد از ۱۳ سال انتظار امروز این انتظار به سر آمد و امروز دغدغه و مشکلات برطرف شد و می‌توانند از نعمت آب آشامیدنی سالم و مستمر بهره‌مند شوند. مردم و خیر قول احداث ساختمان اداری را هم داده‌اند.»

حسین عبداله‌زاده، بخشدار ارد گفت: «اگر پیگیری‌های نماینده شهرستان برای این پروژه عظیم و سخت نبود این پروژه به سرانجام نمی‌ٰرسید، از فرماندار سابق دکتر غلام‌پور و دکتر صادق‌پور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آبفا استان و دکتر طاهرزاده فرماندار شهرستان گراش، امام جمعه و شورای ارد برای عزم جدی و بهره‌برداری از این پروژه تشکر دارم.»

بخشدار ارد در ادامه به بیان دو درخواست از دولتمردان پرداخت و افزود: «بنا به تایید و بازدید کارشناسان و جناب نماینده از مخزن آب شهر ارد تایید شده که این مخزن فرسوده، قدیمی و مستهلک است، با توجه به اینکه خیرین شهر ارد ساختمان نوساز و یک دستگاه خودرو صفر به اداره تحویل دادن، لطفا دستور بفرمایید مخزن جدید برای شهر ارد احداث شود.»

علیپور رییس آبفا گراش در پاسخ به هفت‌برکه در مورد زمان جاری شدن آب سد سلمان در لوله منازل شهر ارد گفت: «تمامی امکانات و زیرساخت ها آماده هست فقط چون ارد هنوز تحت پوشش شرکت آبفا قرار نگرفته امکان تامین آب نیست. انشاالله بلافاصله بعد از اتمام پروسه تغییر و تحول و تحت پوشش قرار گرفتن شهر ارد که مراحل پایانی آن در حال طی شدن است با باز کردن شیر فلکه، آب در شبکه توزیع شهر ارد جریان خواهد یافت.»

 

 

خروج از نسخه موبایل