نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

فرمانداری، روابط عمومی‌ها را به خط کرد

هفت‌برکه: نخستین جلسه هم‌اندیشی روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های شهرستان گراش در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۱ به دعوت روابط عمومی فرمانداری گراش، مدیران، مسئولین و رابطین روابط عمومی‌ها در فرمانداری حضور داشتند. این جلسه به ریاست محمود طاهرزاده، فرماندار گراش، و با حضور موسوی، معاون فرماندار، و حجت عابدی، روابط عمومی فرمانداری گراش، برگزار شد. 

 

زیر بمباران تبلیغاتی دشمن، کار روابط عمومی‌ها سخت‌تر شده است

طاهرزاده فرماندار گراش با تاکید بر نقش روابط عمومی‌ها گفت: «هدف ما از تشکیل این جلسه تلاش برای جهاد تبیین و ارائه دادن روایت اول به مردم است. در جنگ نرم دشمن افکار و اذهان را هدف قرار می‌دهد که کار ما را سخت‌تر و ما را آسیب‌پذیرتر می‌کند. بعد از پایان جنگ سخت، جنگ نرم آغاز شدند و دشمنان استحاله و شبیخون فرهنگی را شروع کردند و هجمه‌های سنگینی آوردند.»

رییس شورای تامین با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: «در وضعیت خیلی منفی که با بمباران تبلیغاتی رسانه‌های دشمن، اعتماد مردم از دست رفته یا کم شده، شما باید آن را برگردانید. در این شرایط کار شما برای جهاد تبیین سخت‌تر شده است.»

فرماندار گراش گفت : «شاخصه روابط عمومی نفوذ در افکار عمومی برای سنجش عملکرد سازمان است. برای این کار شناخت ارتباطات مهم است، برگزاری برنامه‌ها، انتشارات و تهیه گزارش، بولتن و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از کارهای ضروری روابط عمومی‌هاست.»

طاهرزاده با تاکید بر تفاوت روابط عمومی و تبلیغات گفت: «روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است. تبلیغات یک استثمار فکری است ولی روابط عمومی یک گفتگوی موثر با مخاطب است و به دنبال فریب مخاطب نیستیم. شاید با پول، قدرت و سیاست بتوانیم در طول زمان گروه‌ها را سرنگون کنیم ولی اندیشه‌ها را خیر. در روابط عمومی ارتباط دوسویه است که هم اطلاع‌رسانی و هم اطلاع‌یابی است.»

فرماندار گراش با تاکید بر طبقه‌بندی اسناد و خودداری از انتشار اسناد محرمانه و سری گفت: «یکی از اهداف شما عدم تحریک مردم و ایجاد امنیت روانی هم یکی از وظایف شماست. مخاطب‌تان را جریحه‌دار نکنید و به حقانیت مردم و مخاطب‌تان ایمان داشته باشید. به خاطر همین توجه به بازخوردها مهم است.»

فرماندار گراش ضمن گلایه از عدم حضور برخی ادارات گفت: «از این به بعد جلسات ماهانه خواهیم داشت. اولویت ما این است که خودتان سایت یا گروه داشته باشید یا با مجموعه فرمانداری همکاری کنید.»

به خاطر کمبود نیرو ادارات روابط عمومی ندارند

سید عبدالرسول موسوی، معاون سیاسی فرماندار گراش، گفت‌: «شما روابط عمومی‌ها چشم‌های بیدار ادارات هستید که می‌توانید به نوعی جهاد تبیین مقام معظم رهبری را اجرا کنید. مردم امید دارند که آینده‌شان آینده بهتری باشد و شما می‌توانید این آینده را تبیین کنید.»

حجت عابدی روابط عمومی فرمانداری به نقل سخنانی از رهبر معظم انقلاب گفت: «روابط عمومی‌ها باید نگاه جامع و دوسویه داشته باشند. مهمترین سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی مردم است. خوشبختانه دولت سیزدهم یکی از محوری‌ترین برنامه‌های خود را ارتباط شفاف و دو سویه با مردم قرار داده است.»

عابدی در مورد مشکلات روابط عمومی‌های گراش گفت: «در بیشتر ادارات به دلیل کمبود نیرو، نیروی کارشناس روابط عمومی نداریم و فردی که کارشناس یک حوزه دیگر است در کنار آن مسئولیت روابط عمومی را بر دوش می‌گیرند.»

روابط عمومی فرمانداری گراش گفت: «هر گاه ما نتوانستیم خبر را به مردم برسانیم دشمن از این فرصت برای ضربه زدن استفاده کرده است و این وظیفه ما را سنگین می‌کند.»

بعد از صحبت‌های مسئولان فرمانداری، روابط عمومی‌های ادارات به ترتیب ضمن معرفی خود مشکلات موجود در انجام وظایف خود را برشمردند.

در این جلسه قرار شد اخبار ادارات گراش از طریق کانال «روایت اول» در نرم‌افزار بله منتشر شود. 

 

خروج از نسخه موبایل