نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

خدمات بهزیستی خارج از اداره: مراکز +زندگی چه کار می‌کنند؟

هفت‌برکه: مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) گراش با نظارت اداره‌ی کل بهزیستی استان فارس با ۴۵۰ پرونده توانخواه از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در گراش آغاز کرده است. هدفی که این مرکز در گام اول دنبال می‌کند، ارائه‌ی خدمات و تسریع و تسهیل آگاهی از خدمات بهزیستی به توانخواهان است.

به گزارش هفت‌برکه، ۲۵ تا ۳۱ تیرماه، هفته بهزیستی نامگذاری شده است. در راستای سیاست‌های دولت، بخشی از خدمات بهزیستی از طریق مراکزی به نام +زندگی ارائه خواهد شد؛ همان‌طور که دفاتر پیشخوان یا پلیس ۱۰+ بخشی از خدمات دولت و نیروی انتظامی را برعهده گرفته‌اند، مراکز مثبت زندگی نیز این نقش را در بهزیستی انجام می‌دهند. جعفری، مدیر مرکز مثبت زندگی گراش، نیز به همین مناسبت برای آشنایی بیشتر مردم با خدمات این مرکز، اهداف خود را شرح داده است.

مرکز +زندگی گراش در انتهای بلوار شهید بندی، روبه‌روی سوله گراش‌لند قرار دارد و شما با تماس با شماره‌ی ۰۷۱۵۲۴۴۳۶۷۸ می‌توانید با این مرکز در ارتباط باشید. درباره مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی بخوانید.

در توضیحاتی که مرکز مثبت زندگی برای هفت‌برکه ارسال کرده است، آمده است:

مرکز مثبت زندگی با کد ۲۵۲۹ در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به طور رسمی و تحت نظارت اداره بهزیستی استان فارس و شهرستان گراش با ۴۵۰ پرونده توانخواهان تحت پوشش اداره بهزیستی فعالیت خود را به منظور بردن خدمات به در منزل توانخواهان و تسریع و تسهیل و آگاهی از ارائه خدمات بهزیستی آغاز کرد.

شاخصه اصلی این مرکز ارائه خدمات در بستر الکترونیک است و تمام خدمات ارائه شده به صورت محله‌محور و با توجه به محدوده مکانی افراد انجام می‌شود.

بازدید از منزل توانخواهان به منظور تحلیل و تشخیص و تعیین اولویت‌های نیاز جامعه هدف، پیگیری امور مددکاری خانوارهای تحت پوشش و ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‌ها، جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی، شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله، تشکیل تیم محله (CBO) و اقدامات اجتماع‌محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم، همکاری با سازمان بهزیستی، ادارات و ارگان‌های سطح شهرستان در خصوص اجرای طرح‌ها و انجام مشاوره‌های فردی و خانواده با دعوت از روانشناس در مرکز از جمله اهدافی است که این مرکز دنبال می‌کند.

خروج از نسخه موبایل