نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

دلیل خاموشی بلوار خلیج فارس: صرفه‌جویی در برق

هفت‌برکه: مدیریت مصرف برق در تابستان و آسیب به شبکه برق به دلیل تصادف، عامل کاهش روشنایی و خاموش شدن ورودی گراش از سمت لار است.

به گزارش هفت‌برکه، در شب‌های گذشته اگر مسیرتان به بلوار خلیج فارس (جاده گراش _ لار) افتاده باشد، خاموشی برخی چراغ‌های این مسیر توجه شما را جلب کرده است. البته همزمانی این مساله با حفاری انجام شده در بلوار خلیج فارس نیز مشکل‌ساز شده است.

مهندس قدرت‌الله فانی، رئیس اداره برق شهرستان گراش، به دو دلیل اصلی خاموشی روشنایی بلوار خلیج فارس اشاره کرد: «بخشی از خاموشی بلوار خلیج فارس به خاطر آسیبی است که هفته گذشته به شبکه برق آن مسیر وارد شده است. هفته پیش یک تصادف در بلوار خلیج فارس اتفاق افتاد که باعث آسیب به کابل و شبکه برق آن مسیر شد که هنوز تعمیر انجام نشده است،. بخشی از بلوار دقیقا از بریدگی وسط بلوار به سمت شهر به خاطر این مشکل خاموش است.»

فانی در ادامه افزود‌: «دلیل دوم برمی‌گردد به دستورالعملی که برای تابستان امسال برای خاموشی در نظر گرفته شده است. باید لامپ بلوارهای انتهای شهر به صورت یک در میان روشن باشد تا مدیریت مصرف انجام شود. خاموشی کامل نداریم، کاهش خاموشی و به صورت یک در میان لامپ‌ها خاموش می‌شود، علاوه بر بلوار خلیج فارس، بلوار شهدا و بلوار شیخ احمد انصاری در این برنامه است.»

رئیس اداره برق شهرستان گراش در ادامه اشاره‌ای به نداشتن روشنایی در انتهای بلوار خلیج فارس می‌کند و می‌گوید:‌‌ «انتهای بلوار خلیج فارس قبل از رسیدن به پلیس‌ راه، به دلیل اینکه این بخش خارج از محدوده خدمات شهر بر عهده اداره برق شهرستان نیست، این مشکل بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی است که از نظر قانونی هم چون خارج از محدوده خدمات شهری است در واقع بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.»

قدرت‌الله فانی در پایان گفت: «اختلاف بر سر این است که طبق یک صورت جلسه، بلوار را تحویل شهرداری داده‌اند ولی شهرداری الان این مسئولیت را نمی‌پذیرد و می‌گوید بر عهده ما نیست، این اختلاف بین شهرداری و اداره راه هنوز بر طرف نشده است. در جلسه شورای ترافیک هم چند بار مطرح شد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.»

در پیگیری خبرنگار هفت‌برکه مشخص شد حفاری انجام شده در بلوار خلیج فارس برای گازکشی به شهرک ولی‌عصر (تحکیم بنیان) است ولی خاموشی لامپ‌های این مسیر همزمان با این حفاری ممکن است مشکلاتی را برای عبور و مرور خودروها به وجود بیاورد.

خروج از نسخه موبایل