نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

شکاری فردی از خانواده هلال‌احمر است

هفت‌برکه: با حضور حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس، با بازنشستگی غلامرضا محسنی، محمد شکاری حکم ریاست جمعیت هلال‌احمر گراش را دریافت کرد.

به گزارش هفت‌برکه صبح یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس، فرماندار گراش و معاونین فرماندار، اعضای جمعیت و شورای هلال‌احمر گراش و جمعی از داوطلبان با تقدیر از خدمات سی ساله غلامرضا محسنی، محمد شکاری به عنوان رییس جدید جمعیت هلال‌احمر گراش معرفی شد.

پس از علی‌اصغر حسنی و غلامرضا محسنی، محمدشکاری سومین رییس هلال‌احمر گراش است. (خبر انتصاب در هفت‌برکه)

فرماندار گراش: گراش می‌تواند مرکز پشتیبانی جنوب کشور باشد

فرماندار گراش در جلسه معارفه رییس جدید هلال‌احمر گراش گفت: «جمعیت هلال‌احمر زمانی که اسم‌اش آورده می‌شود دو چیز به ذهن مردم می‌آید. اول این که در حوادث و خطرها نام آن برده می‌شود، از سوی دیگر مردم حس خوبی نسبت به جمعیت هلال‌احمر دارند و تجربه مردم هم همین بوده است. در یک درجه بالاتر مردم اعتماد خوبی هم به هلال‌احمر و اقدامات هلال‌احمر را در حین هر حادثه‌ای می‌پذیرند.»

فرماندار گراش گفت: «کار هلال‌احمر با عامه مردم است. این هنر مدیریتی در هلال‌احمر است که گروه‌های اجتماعی را به کمک می‌طلبد و در جایی که نیاز است از آن‌ها استفاده می‌کند.»

محمود طاهرزاده با اشاره به ظرفیت ساختار اداری و امکانات سخت افزاری جمعیت هلال احمر گراش، گفت: «من چند روز پیش بازدیدی از هلال احمر داشتم و امکاناتی مانند انبار و دیواره صخره‌نوری و .. داریم. شهرستان گراش از ظرفیت‌های لازم برای احداث مرکز پشتیبانی جنوب استان برخوردار است و خود را موظف به پیگیری و فراهم کردن این امکانات در این شهرستان می‌دانیم و اقدامات اساسی را در این حوزه انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه گراش با توجه به حادثه خیز بودن، نیازمند امکانات و تجهیزات بیشتر است، افزود: امکانات و تجهیزات شهرستان نیازمند نوسازی هستند و با توجه به حادثه خیز بودن منطقه، نیازمند مساعدت ویژه برای افزایش امکانات لجستیکی است تا در مواقع بروز حوادث و بحران‌های احتمالی برای کنترل وضعیت با مشکل روبرو نشویم.

سرپرست فرمانداری گراش خواستار حمایت قاطع از تیم فوتبال جوانان هلال احمر شهرستان در لیگ برتر کشور شد و گفت: حضور تیم فوتبال جوانان هلال احمر در مسابقات لیگ برتر کشور به عنوان نماینده استان فارس نیازمند حمایت و همراهی است تا بتواند حضور پرقدرتی را در عرصه مسابقات داشته باشد. سه سال است که دارند تلاش می‌کنند کسانی به تیم کمک می‌کنند اما چون تیم به نام هلال‌احمر است تقاضا داریم از خود هلال‌احمر هم به آن مساعدت شود.

فرماندار گراش با تشکر از زحمات محسنی در توصیه به رییس جدید هلال‌احمر گراش گفت: «خطر خبر نمی‌کند و از رییس هلال‌احمر تقاضا داریم که یک آمادگی دائمی داشته باشند و ما هم به عنوان رییس مدیریت بحران شهرستان آمادگی هر گونه کمک و همکاری داریم. ایشان هم گوش به زنگ، پای کار و به‌روز باشند.»

درویشی: هلال‌احمر با اعضا زنده است

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس گفت: «جمعیت هلال‌احمر با مردم زنده است. اگر اعضا و سمن‌ها نباشد هلال‌احمر هم نیست. در کل دنیا هم به این شکل است که تعداد کارکنان کم و تعداد داوطلبان زیاد است و ما از معدود کشورهایی هستیم که کارکنان زیادی داریم. در گراش خوشبختانه مردم همکاری خوبی داشته‌اند. ساختمان ما خیرساز است، سال پیش دو خودرو خریداری شد و یا تیم فوتبال ما با حمایت همین مردم و خیرین در مسابقات حاصر است.»

درویشی با تاکید بر همکاری با دیگر نهادها گفت: «کار در هلال‌احمر هم سخت هم شیرین است. ما حتی نمی‌توانیم موبایل‌مان را خاموش کنیم و ما برای همه حوادث مسئولیت داریم. در همه شهرستان‌ها هلال‌احمر بازوی فرماندار است. هر چند هلال‌احمر یک سازمان غیر دولتی است اما همکاری و هماهنگی زیادی با دولت دارند.»

درویشی که از مناطق زلزله‌زده هرمزگان به گراش آمده بود گفت: «سرعت عمل بچه‌های ما در زلزله هرمزگان قابل تقدیر است. من خودم دیروز در هرمزگان بودم و تلاش امدادگران را از نزدیک دیدم.»

مدیرعامل هلال‌احمر فارس در مورد مرکزیت یک انبار برای جنوب فارس گفت: «با توجه به داشتن لیفتراک انتظار داریم با تهیه باکس پالت توسط خیرین، قفسه‌های این انبار پر شود. در همه شهرها انبارهای هلال‌احمر معین یکدیگر هستند ما کمتر از اصطلاح انبار مرکزی استفاده می‌کنیم.»

درویشی در پاسخ به درخواست حمایت از تیم هلال‌احمر گراش گفت:‌ «خدایی تیم‌داری سخت است. این که ما بخواهیم اسپانسر باشیم می‌شویم ولی نمی‌توانیم هزینه‌های آن را کامل را بدهیم. برای خوابگاه یا موارد دیگر کمک می‌کنیم و ما موظف هستیم کمک کنیم.»

درویشی با تشکر از شکاری پدر محمد شکاری که پیش از رییس هلال‌احمر اوز بود، گفت: «ایشان از جانبازان جنگ تحمیلی هستند که سال‌ها در هلال‌احمر زحمت کشیدند و با اصرار خودشان بازنشسته شدند. آقای محسنی در طول این سه سال ونیم که من در فارس هستم زحمات زیادی کشیدند. قطعا ایشان از هلال‌احمر جدا نمی‌شوند و از تجربه ایشان باید  استفاده کنیم و ایشان همچنان داوطلب جمعیت هلال‌احمر است.»

مدیرعامل هلال‌احمر فارس در معرفی رییس جدید هلال‌احمر گراش گفت: «شکاری از خانواده هلال‌احمر و جوان جهادی و انقلابی و پای کار است و سال‌ها سابقه خدمت در هلال‌احمر دارند و می‌توانند هلال‌احمر شهرستان را ارتقا دهند. ایشان دو مدیر باتجربه در کنارشان دارند و امیدوارم که بتوانند در خدمت مردم شهرستان و در صورت نیاز مردم کشور باشند.»

خانه‌های هلال باید تجهیز شود

در ادامه جلسه تعدادی از حاضرین نیز نظرات خود را بیان کردند.

ناصر دلخوش عضو شورای شهر گراش و عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌احمر گراش: «سال‌های پیش نیروهای هلال‌احمر ۵ برابر امروز بود و ما نیروهای خوبی داریم که امکان جذب دارند.»

قاسم فرسوده معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گراش گفت: «آشنایی ما آقای محسنی به دوران راهنمایی می‌گردد و شاخصه اصلی ایشان صبور بودن است. آقای شکاری نیز از خانواده هلال‌احمر هستند.»

فرسوده با اشاره جلسات اخیر تودیع و معارفه گفت: «در این مدت به جلسات تودیع و معارفه کم توجه‌ای شده است. اقای محسنی از نیروهای زحمت‌کشی هستند که جا دارد برای ایشان مراسم باشکوه‌تری برگزار شود که قدردان این عزیزان هم باشیم.»

معاون سیاسی فرماندار گراش گفت: «در بحث ارتقا بخش به شهرستان هلال‌احمر پایگاه ما بود. ما ۹ سال پیگیر بودیم که همه کارهای ما و مکاتبات ما در دوره آقای حسنی در هلال‌احمر بود و ما قدردان عزیزان‌مان در هلال‌احمر بودیم که علاوه بر ماموریت‌های مختلف در سطح کشور، پیگیری این موضوعات هم بودند.»

محمدکاظم جعفری معاون عمرانی فرمانداری گراش گفت: «مساله نیروی انسانی دغدغه اصلی مدیریت هلال‌احمر است که امیدواریم با مساعدت مدیر عامل تامین نیرو با فراغ‌بال به کار مشغول شوند.»

مهدی جعفری از نجات‌گران شهرستان با اشاره به طرح‌های مطرح شده پیشین گفت: «ما در خود شهرستان هم باید معین باشیم. طرحی داده شد که در زیرمجموعه‌ها با فاصله بیش از ۵۰ کیلومتر امکاناتی در نظر گرفته شود که در روستاها مستقر شود. این کار نیازمند تجهیز و آموزش خانه‌های هلال در روستاها است است.»

محسنی: امیدوارم شکاری کارهای نیمه تمام را به پایان برساند. 

محسنی رییس پیشین هلال‌احمر گراش گفت: «هلال‌احمر از معدود اداراتی بود که پیش از بخش شدن گراش تاسیس شد و آقای حسنی زحمات زیادی کشیدند. سال ۷۲ آقای حسنی کلید ساختمان روبه‌روی بانک سپه را به من دادند که کار شعبه هلال‌احمر گراش از آنجا شروع شد.»

رییس پیشین هلال‌احمر با اشاره به رضایت مردم گفت: «در این سال‌ها یک مورد شکایتی نبوده که هلال‌احمر دیر رسیده یا درست اقدام نکرده است. در این مدت تلاش کرده‌ایم که شعبه فعالی داشته باشیم و از صبح که کار شروع می‌شود تا ساعت ۱۲ شب فعال بوده است و افتخار می‌کنم که بخشی از عمرم را در جمعیت هلال‌احمر گذرانده‌ام و در ادامه این مسیر هم خود را از جمعیت جدا نمی‌دانم و به عنوان یک داوطلب و امدادگر در خدمت دوستان هستیم.»

محسنی در گزارش از اقدامات خود گفت: «ما از نظر فضای فیزیکی در وضعیت خوبی هستیم. از نظر خودرویی در حد قابل قبولی هستیم که در آخرین مورد دو دستگاه خودرو امداد و نجات و لیفتراک اضافه شد، هر چند نیاز است باز هم تقویت شویم.»

رییس پیشین هلال‌احمر در مورد فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هلال‌احمر گفت: «هلال‌احمر اولین مهدقرآن و اولین مهدکودک مهدوی را در شهرستان هلال‌احمر تاسیس کرد. در بحث قرآنی یکی از ادارات فعال بودیم و قبل از مجمع‌القرآن، هلال‌احمر به عنوان مرکز پرورش اسلامی شهر شناخته می‌شد و در زمین ورزش هم بعد از تیم فجرسپاسی و برق شیراز یکی از تیم‌های فعال استان هستیم.»

محسنی در مورد طرح‌های که در هلال‌احمر گراش به نتیجه نرسید گفت: «به دنبال توریسم درمانی بودیم که مشکلات در شهرستان پیش آمد که نشد. در بحث مرکز ناباروری هم پیگیر بودیم که صحبت‌هایی شد که خیر پشیمان شد. برای ساخت خانه هلال در چهار بخش  و روستا مشکل زمین به وجود آمد. که امیدوارم این طرح‌ها را رییس جدید دنبال کند.»

شکاری: از ظرفیت همه نیروهای متخصص استفاده می‌کنیم.

محمد شکاری رییس جدید هلال‌احمر گراش گفت: «صحبت کردن به ما نیامده و جو اینجا هم خیلی سنگین است.»

شکاری با اشاره به زلزله اخیر در هرمزگان گفت: «بیش از ۱۰۰ نفر نجاتگر متخصص و آماده در فعالیت‌های امداد داریم. بازوان ما در هلال‌احمر همین نجاتگران و امدادگران هستند که امیدوارم هنر استفاده از آن‌ها را داشته باشیم.»

محمد شکاری با تایید صحبت‌های مدیرعامل هلال‌احمر فارس گفت: «ما سعی می‌کنیم هفتگی از بازنشستگان دعوت کنیم که از نظرات آنان استفاده شود و تا پایان سال یک یا دو برنامه استانی در شهرستان داشته باشیم.»

 

 

 

خروج از نسخه موبایل