نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

این مطالبات ما و این شما آقای فرماندار!

دکتر ابراهیم مهرابی: پس از یک سال کش و قوس و زور آزمایی طیف‌های داخلی و شاخ و شانه کشیدن برادران تنی برای یکدیگر، بالاخره، مهمان ناخوانده (سرپرست) فرمانداری به گراش آمد. خوش آمد می‌گویم به جوان انقلابی بیخه‌ای!

آقای محمود طاهرزاده، همکار فرماندار پیشین و از منطقه‌ی نفوذ رستم قاسمی، وزیر راه کنونی و نفت قدیمی است. وی تاکنون مسئولیت بالا و شاخصی را نداشته ولی از مدافعان جدی آقای رییسی است و این پست نیز هدیه‌ای به پاس تلاش برای استقرار دولت فعلی است (نوش جانش) . طبیعی است که فرماندار باید همسو و همفکر دولت باشد. لابد او آمده تا با خدمت و کارهای بزرگ، پاسخ اعتماد و رای با درصد بالای مردم گراش به آقای رییسی را بدهد. ما مردم منتظر می‌مانیم تا ببینیم به عنوان نماینده دولت چه می‌کند؟ آیا دولت را خادم ملت یا مردم را خادم دولت می‌کند یا هردو؟!

استاندار محترم با هوشمندی تمام در حکم ایشان گفته‌اند که بنا به پیشنهاد معاون سیاسی خود (که پاسداری لاری و امنیتی هستند) طاهرزاده را برگزیده تا تمام خوب و بد آینده‌ی این انتصاب خاکستری را متوجه آقای اسماعیل محبی‌پورِ لاریِ لامردی (مُهری) گزین نماید. البته این که یک (لاری)، یک (لامردی-مُهری) را برای گراش برگزیند می‌تواند حاوی پیام‌های خاصی برای آینده منطقه و گراش نیز باشد. نقش نماینده البته در این میان ظاهرا مخفی مانده و کسی نمی‌داند سمبه‌ی او و امام جمعه محترم چقدر در این انتصاب، پر زور و یا بی‌اثر بوده است. حسب تجربه پیشینی، باید این دو را همدست و موافق هم بپنداریم. این همدلیِ احتمالی حضرات، کار را بر طاهرزاده، هم آسان و هم سخت می‌کند؛ او باید گام‌های بزرگی را بردارد چون از یک سو موانع و مخالف قبلی را ندارد (آسانی کار) و از دیگر سو باید پاسخ این همدلی و اعتماد پشت پرده را با خدمت زیادتر و نیکوتر بدهد (سختی کار) .

بخش زیادی از مردم البته هنوز نمی‌دانند استانداری و وزارت کشور چه چیزی را با ترازوهای مسئولینِ ذکر شده و ذکر نشده‌ی بالا کشیده‌اند؟! طلا، پیاز یا هیچی؟! هرچند مهم هم نیست؛ چرا که مهم گام‌هایی است که فرماندار بر می‌دارند.

قضاوت در توانایی و مفید بودن این حامی و نماینده دولت را به آینده موکول می‌کنیم لذا فعلا به توانمندی ایشان نمره‌ای نمی‌دهیم. او می‌تواند با نوع کار کردن خود برای گراش، تنش‌های بین لار_ لامرد (مهر) را به حداقل برساند، آنگاه قهرمان این خدمت، بی‌شک آقای معاون استاندار خواهد بود، همو که می‌تواند بوی نمایندگی مجلس به مذاق و مشامش خوش آید؛ گرچه فعلا نشانه‌هایی در دست نیست.

به عنوان یک شهروند، در این نوشتار خدمت سرپرست فرمانداری گراش نکات و خواسته‌هایی را در قالب پرسش عرض می‌کنم‌؛ اگر ایشان توان انجامش را دارند فبها و اگر ندارند بهتر است نه عِرض خود را ببرند و نه زحمت خلق را زیاد کنند!

۱- برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در شهرستان چه برنامه‌های ملموس و قابل اجرا و ارائه‌ای دارید؟ (مزیت‌ها و نقطه ضعف‌های شهرستان را می‌شناسید؟)

۲_ آیا می‌توانید و می‌خواهید یک بار و برای همیشه داستان محدوده را به یک سرانجام مناسب برسانید؟

۳_ چقدر قدرت چانه زنی را دارید تا معادل بلکه بیشتر از کمک خیرین، از دولت برای طرح‌های ضروری، بودجه اخذ کنید؟

۴_ آیا توان آن را دارید که:

الف: برخی ادارات فشل و کم کار فعلی را سر و سامان داده و در خدمت رسانی به مردم، چالاکتر کنید؟

ب: ادارات خدمت رسان را از نیروی کم و چارت نامناسب نجات دهید؟

ج: ادارات لازم و جدید را مستقر کرده و نمایندگی‌ها و دفاتر را به ادارات مستقل تبدیل کنید؟

د: گزارش عملکرد فصلی را از ادارات بخواهید و در صورت ضعف، برخورد قانونی کنید؟

ه: خود فرمانداری را از رخوت و تنبلی فعلی نجات داده و پویاتر سازید؟

و: توان ایجاد، گسترش و حمایت از سمن‌ها را دارید؟

ز: آیا می‌توانید فرمانداری را به دلیل نیازهای مالی؛ زیر چتر افراد ریالپردازِ خوش‌اشتها، قرار ندهید؟ (بسیار بسیار مهم و خطرناک)

ح: آیا برای حاشیه نشینان و آبادی‌های رها شده می‌توانید با اخذ مجوزات قانونی، حداقلِ امکانات زندگی را فراهم کنید؟

ط: آیا چاه‌های گاز غصب شده را می‌توانید برگردانید تا درآمد گراش رشد کند؟

ی: برای کاهش بزه اجتماعی چه رویکرد علمی و کارآمدی را پیشنهاد و پیگیری می‌نمایید؟

ک: آیا هنر تجمیع نیروهای مختلف داخلی را دارید یا طیف گرایی می‌کنید؟

ل: برای رفع انزوای تحمیلی جغرافیایی گراش چه برنامه‌ای دارید؟

م: آیا جاده چک چک را به سرانجامی درخور می‌رسانید؟

ن: و…

جناب طاهری زاده! اگر می‌توانید این کارها را انجام دهید پس بمانید و کارکنید و اگر نمی‌توانید، رفتن به صلاح شما و موجب رضای خلق و خالق خواهد شد.
توفیقتان افزون

خروج از نسخه موبایل