نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

آخر هفته‌ی شلوغ تئاتری‌ها: از کارگاه بازیگری تا تماشای نمایش

هفت‌برکه: انجمن نمایش گراش کارگاه «بازیگری خلاق، از شناخت تا اجرا» را به صورت رایگان برای تمام علاقه‌مندان به هنر بازیگری در شهرستان‌های گراش، لارستان، اوز و خنج برگزار می‌کند. از سرگیری دوره‌ی «تماشا» (نقد و بررسی فیلم‌تئاتر) و شروع اجرای عمومی نمایش «گرمو» (خبر در هفت‌برکه)، آخر هفته‌ی شلوغی برای تئاتری‌ها ایجاد کرده است.

دوره‌ی رایگان «بازیگری خلاق، از شناخت تا اجرا» روز پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در سینما فرهنگ گراش برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان مدرک بازیگری اعطا می‌شود. مدرس این کارگاه محمدصادق علی‌پور، فوق لیسانس نمایش، استاد دانشگاه، نویسنده و کارگران نمایش است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و هماهنگی با انجمن نمایش گراش به شماره ۰۷۱۵۲۴۵۰۳۹۰ و ۰۹۹۰۷۲۴۹۹۷۱ تماس بگیرند. آخرین مهلت ثبت نام در این کارگاه تا چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ است.

این کارگاه با همکاری و نظارت انجمن نمایش استان فارس و انجمن نمایش گراش و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش برگزار می‌شود.

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش گراش، در مورد این کارگاه می‌گوید: «انجمن هنرهای نمایشی استان فارس در اردیبهشت‌ماه چندین کارگاه آموزشی در نقاط مختلف استان برگزار می‌کند. ما در گراش میزبان یکی از این کارگاه‌ها هستیم که توسط استاد توانمند آقای علی‌پور برگزار می‌شود. این کارگاه دو روزه است و در پایان مدرک معتبر نیز اهدا می‌شود.»

شامحمدی در ادامه می‌افزاید: «این کارگاه یکی از برنامه‌های انجمن نمایش گراش برای ارتقای سطح علمی و هنری تئاتر در گراش و منطقه است. ما با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و انجمن نمایش استان، در نظر داریم اینگونه برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را برای عموم علاقه‌مندان، بخصوص اعضای گروه‌های نمایشی، برگزار کنیم و شرکت در آنها را برای اعضای گروه‌های نمایشی الزامی کنیم. متاسفانه بسیاری از علاقه‌مندان به هنر نمایش در گراش، تحصیلات مرتبط ندارند و در طول سال نیز آموزش نمی‌بینند. به همین خاطر، برای هر کدام از این دوره‌ها گواهی معتبر صادر می‌شود و از بهمن‌ماه ۱۴۰۱، معیار ما برای اعطای مجوز تمرین و اجرای عموم برای گروه‌های آموزشی، شرکت در همین دوره‌ها خواهد بود.»

به گفته‌ی شامحمدی، یک دوره‌ی دیگر نیز از همین هفته از سوی انجمن نمایش شروع خواهد شد: از روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۳۰، شروع مجدد دوره‌ی «تماشا» (نقد و بررسی فیلم-تئاتر) خواهیم داشت. در این دوره، هفت فیلم‌تئاتر، هر دو هفته یک بار، با حضور مهمانان و مدرسان تئاتر به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد. این دوره نیز به صورت رایگان در موسسه هفت‌برکه برگزار می‌شود و در پایان دوره، گواهی شرکت به افرادی اعطا می‌شود که حداقل در چهار جلسه حضور داشته باشند.»

 

گفتنی است که از پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت، نمایش «گرمو» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی حسینی قیری و با ترکیبی از بازیگران گراشی و قیری نیز به مدت پنج شب به روی صحنه‌ی سینما فرهنگ گراش خواهد رفت (خبر در هفت‌برکه).

 

خروج از نسخه موبایل