نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

لوله انتقال آب سد سلمان دوباره ترکید

هفت برکه: این بار ترکیدن خط انتقال آب سد سلمان در نزدیکی ایستگاه پمپاژ ارد روی داد تا جریان آب شهرهای گراش، اوز و لار قطع شود. این دومین بار در اسفندماه ۱۴۰۰ است که انتقال آب قطع می‌شود. تعمیرات در حال انجام است و آب امشب یا فردا صبح به لوله‌ها برمی‌گردد.

هاشم‌پور، مسئول شبکه آبفا صبح سه‌شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در گفت و گو با هفت برکه گفت: «به دلیل ترکیدن خط انتقال آب کنار پمپاژ ارد، آب وارد تاسیسات این پمپاژ شده است و برای انجام تعمیرات از دیروز، آب از ایستگاه فتح آباد بسته شده است. طی پیگیری‌هایی که انجام شد به ما اطلاع دادند که کار جوشکاری در این نقطه تا ظهر امروز به پایان می‌رسد و آب نهایتا تا فردا وصل خواهد شد.»

هاشم‌پور می‌گوید:«رسیدن آب به لوله‌ها کمی زمان‌بر است چون، خط انتقال آب پوسیده است و اگر آب با جریان فشار بالا وارد لوله‌ها شود باز هم ممکن است لوله‌های انتقال، آسیب ببیند و مشکل‌ ایجاد کند. بنابراین بعد از تعمیرات، آب با فشار پایین وارد لوله‌ها می‌‌شود و زمان رسیدن آب به گراش در بعضی نقاط امشب و در بعضی نقاط نهایتا فردا صبح پیش‌بینی می‌شود.»

او با بیان این موضوع که چاه‌های موجود شهر دیگر کفاف نیاز شهر در مواقع بحرانی قطع آب را نمی‌کند، گفت:«از دیروز، آب در شهر محله به محله شیفت‌بندی شده است و در هر محله ۲ تا ۳ ساعت آب چاه برای ذخیره کردن و رفع احتیاج مردم وصل شده است.متاسفانه چاه‌های موجود شهر برای رفع نیاز مردم در مواقعی که آب شهر قطع می‌شود، کافی نیست. از طرفی به دلیل خشکسالی سال‌های قبل، آب بعضی از چاه‌های موجود نیز خشک یا شور شده است.»

به گزارش هفت‌برکه مشکل آب در نقاط انتهای شبکه‌های آبرسانی گراش مانند مسکن مهر حادتر است و برخی خانواده‌ها مجبور به استفاده از آب غیرشرب شده‌اند. 

در حال حاضر به محض اشکال در خط انتقال آب منازل با افت فشار و قطعی روبه‌رو می‌شود و مخزن ذخیره شهر گراش حتی برای ۲۴ ساعت نیز جوابگوی مصرف شهروندان نیست. احداث یک مخزن با ظرفیت بالا خواسته‌ای که شهروندان در روزهای اخیر بیش از گذشته مطرح می‌کنند. 

خروج از نسخه موبایل