نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اورژانس ۱۱۵ گراش هوشمند شد

هفت‌برکه: با نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند آسایار،اعزام‌های اورژانس ۱۱۵ با توجه به موقعیت تماس گیرنده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گراش، دکتر علی‌اصغر خالقی، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، گفت: «اورژانس گراش از اول اسفند ماه ۱۴۰۰ با نصب و راه‌اندازی سامانه آسایار به صورت هوشمند و دیجیتال تماس‌های مددجویان به ۱۱۵ را به صورت خودکار به سامانه متصل و اپراتور‌های دیسپچ پس از تریاژ تلفنی و مشاوره‌های لازم، در صورتی که نیاز به اعزام آمبولانس باشد، از طریق الکترونیکی (به گوشی موبایل مخصوص اورژانس) ارسال نموده و تکنسین‌ها به محل فوریت اعزام می‌شوند.»

دکتر خالقی در ادامه افزود: «نگاه ما نگاه حمایت و گسترش خدمات درمانی از طریق اورژانس به خانه‌های مردم است و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و مسئول پیگیر و پر تلاش اورژانس گراش، ناصر دلخوش، را همراهی خواهیم کرد.»

ناصر دلخوش، رئیس اورژانس ۱۱۵ گراش نیز در این خصوص اظهار کرد: «با آمدن آسایار، کلیه ارتباطات بین مردم، مرکز پیام و پایگاه‌های اورژانس هوشمند و دیجیتالی شده و در لحظه قابل رصد و مدیریت (هم در شهرستان و هم در کشور) می‌شود و برای استخراج آمار‌ها و موارد مورد نیاز دیگر، نیازی به کاغذ و دفتر نداریم و از طریق سیستم با کمترین زمان قابل پیگیری و برنامه‌ریزی است.»

دلخوش در ادامه افزود: «تاکنون برای راه‌اندازی این سامانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی هزینه شده است. با هماهنگی شرکت مجری، کارشناسان مربوط دو هفته در گراش مستقر بودند و ضمن نصب و راه‌اندازی، آموزش‌های لازم به کلیه پرسنل دیسپچ، تکنسین‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها مرتبط با اورژانس به صورت حضوری ارائه شده است. ما برای هر آمبولانس یک گوشی موبایل که نرم‌افزار اورژانس بر روی آن نصب شده تخصیص داده‌ایم که ارتباط بین مرکز دیسپچ و آمبولانس و بیمارستان را به صورت دیجیتال برقرار می‌کند.»

رئیس اورژانس گراش در پایان گفت:‌ «برای ماموریت‌های آمبولانس‌ها فرم‌های کاغذی حذف شده و برای ثبت مشخصات بیماران و اقدامات درمانی و… می‌بایست تکنسین‌ها از گوشی موبایل مخصوص اورژانس استفاده نمایند. لذا ضمن اطلاع‌رسانی به مردم و شهروندان عزیز به آگاهی می‌رساند که اگر در مواردی مشاهده نمودند که همکاران ما از گوشی موبایل استفاده می‌کنند، به منظور ثبت مشخصات و اقدامات درمانی برای ارسال به بیمارستان و تشکیل پرونده بیمار می‌باشد که انتظار همراهی مردم عزیز را داریم.»

 

 

خروج از نسخه موبایل