نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

آغاز موج ششم: بازگشت کرونا روی دور تند

هفت برکه: با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا، جلسه‌ی ستاد کرونا در فرمانداری شهرستان گراش تشکیل شد. حضوری شدن کلاس‌های مدارس، سرعت واگیری شدید اومیکرون و برگزاری تجمعات در شهر، عامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان در این جلسه، عنوان شد. 

به گزارش حجت عابدی چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گراش به ریاست مجید غلام‌پور فرماندار گراش و با حضور سعید کشاورز دادستان عمومی و انقلاب گراش، بخشداران بخش مرکزی و ارد، دکتر احمد عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار، معاونین بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی، روسای ادارات و نهادهای شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گراش: رعایت پروتکل‌ها کمتر از ۵۰ درصد است

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گفت:«طبق آخرین ارزیابی و گزارش ارائه شده توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در وضعیت زرد قرار دارد و روند آمار مبتلایان کرونا با ۹ نفر بستری در شهرستان روبه افزایش است.»

وی از شناسایی مواردی از ابتلا به سویه جدید امیکرون کرونا در گراش خبر داد و افزود:«گراش درگیر سویه جدید بیماری کرونا شده و تاکنون ۱۰ بیمار مبتلا به امیکرون در شهرستان شناسایی شده است.»

فرماندار از کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گراش انتقاد کرد و گفت:«رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است که با وجود شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا می‌تواند موجب ایجاد پیک ششم شود.»

وی با بیان این که اولویت اصلی در کاهش ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، اضافه کرد:«برودت هوا در شهرستان موجب افزایش اجتماعات در فضاهای بسته شده که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امکان افزایش ابتلاء به کرونا در شهرستان وجود دارد.»

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان گراش از بازگشت محدودیت‌های کرونایی در صورت عدم رعایت دستورات بهداشتی از سوی شهروندان خبر داد و تصریح کرد:«تجربه چند ماهه مقابله با این بیماری نشان داده است که عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها نسبت به کرونا خطرناک است و قطعا واکنش سریع ما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون مانع از غافلگیری با پیک ششم کرونا می‌شود.»

فرماندار گراش: کارمندان دولت و اصناف باید واکسن بزنند

مجید غلام‌پور بر تشدید نظارت ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود:«نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات، اصناف و بازاریان و اماکن عمومی افزایش خواهد یافت و با متخلفان که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.»

فرماندار گراش با بیان این که حضور کارمندان در ادارات و نهادهای این شهرستان بدون کارت واکسن ممنوع است، گفت:«طبق مصوبه ستاد ملی کرونا کارمند اداره دولتی یا بخش خصوصی که واکسن نزده باشد از ادامه کارش جلوگیری می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند کارکنان خود را در این خصوص کنترل و از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و کارت واکسن خودداری کنند.»

وی با تایید این مطلب که برخی از اصناف و بازاریان هنوز واکسن کرونا دریافت نکردند، افزود:«فقط افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، می‌توانند در اصناف فعالیت کنند و با اصنافی که واکسینه نشدند برخورد جدی می‌شود و فعالیت آنها منوط به دریافت است.»

مجید غلام‌پور از افزایش مراکز تجمعی واکسن در شهرستان خبر داد و افزود:«۹۰ درصد جامعه هدف شهرستان گراش دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و با توجه به انتظار پوشش صددرصدی واکسیناسیون مرکز تجمعی واکسن در شهرستان از ۱۰ به ۱۱ مرکز افزایش خواهد یافت.»

تمام تجمعات باید با مجوز ستاد کرونا باشد

فرماندار گراش با بیان این که تزریق دوز سوم واکسن کرونا مقاومت بدن را در مقابل ویروس کرونا بیشتر می‌کند بر افزایش پوشش تزریق این دوز بین جمعیت واجدین شرایط شهرستان تاکید کرد و افزود:«تنها ۳۱ درصد از شهروندان دوز سوم واکسن دریافت کردند.»

وی گفت:«اتباع خارجی مقیم شهرستان همانند سایر شهروندان باید تزریق واکسن داشته باشند زیرا آنان کارگران و نیروهای شرکت‌ها هستند که باید کارفرمایان با هماهنگی و کمک دانشکده علوم پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن را انجام دهند.»

وی با بیان این که هیچ برنامه‌ای بدون مجوز ستاد مبارزه با کرونا قابلیت اجرایی ندارد، افزود:«برای برگزاری هر گونه مراسم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است و هیچ دستگاهی در شهرستان‌ حق صدور مجوز برای برگزاری تجمعات را ندارد و تنها با توجه به وضعیت رنگ بندی و شرایط و تصمیم ستاد کرونا مجوز صادر می‌شود.»

فرماندار گراش با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا گفت:«همه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را برای مقابله با شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت مردم انجام دهند.»

فرماندار با تشریح خدمات انجام شده کادر درمان در قریب ۲ سال گذشته، گفت:«پزشکان و کادر درمان در صف اول مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند و ما قدردان تلاش و زحمات آنان هستیم.»

در این جلسه چالش‌های پیش رو در حوزه بهداشت و درمان و عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر عبداللهی: کسی از تیم ما کم نشده است

دکتر عبدالهی، رئیس دانشکده علوم پزشکی با قدردانی از اعضای ستاد کرونا گفت:«جا دارد از تک تک شما تشکر کنم. در جهاد مبارزه با کرونا همه کار کردند و همه زحمت کشیدند. آن‌هایی که مسئول بودند و وظیفه را انجام دادند مثل ما و خیلی‌ها فراتر از وظیفه کار کردند.»

او با تشکر از اعتماد مسئولین و همکارانش برای برگشتنش به حیطه‌ی درمان شهر ادامه داد:«از دوستانی که حمایت کردند این خدمتگزار برگردد، سپاسگزارم. بعد سال‌ها دنبال این بودم که بروم دنبال شغل آبرومندی ولی دوستان نگذاشتند و گفتند شما یک خدمتگزاری که باید باشی. همه حمایت کردند سپاسگزاری می‌کنم که اعتماد کردید. من اصلا قابل لطف مردم و شما عزیزان نبودم و فکر نمی‌کردم وجود من این قدر برای شما ارزش داشته باشد چون من در سیستم کاری نمی‌کردم و دوستان بزرگوار من کار می‌کردند ولی وقتی دیدم چقدر لطف دارید و خدا چقدر من را عزیز کرده و دوستم دارد که نوکری و خدمتگزاری مردم را به من داده استف پذیرفتم که برگردم.»

دکتر عبدالهی به اضافه شدن دکتر خالقی در پست معاونت درمان اشاره کرد و گفت:«بعد از این که این تغییر و تحولات انجام شد. من خدمت دکتر ایمانیه که رسیدم حرفم این بود که اگر من قرار است برگردم و خدمتگزار باشم، یکی دو شرط دارم که آینده خبر خوب در مورد گراش به همه می‌رسد. یکی از شرط‌هایم که با دکتر ایمانیه مطرح کردم این بود که دکتر خالقی که قرار بود بشود معاون استاندار به کادر درمانی گراش اضافه شود و حالا  به عنوان معاونت درمان با ما هستند. علی رغم این که خودشان کاندیدای سرپرستی چند دانشگاه دیگر بودند بر من منت گذاشتند و گفتند من می‌خواهم بیایم گراش و ما می‌دانیم دانشگاه فسا زمان آقای دکتر از کجا به کجا رسید و خدا را شکر می‌کنم که به تیم ما اضافه شد و کسی از تیم ما کسر نشده است. داریم کار می‌کنیم و امیدواریم ورود ایشان ثمره خیر باشد.»

معاون بهداشت: اکثریت مبتلایان امیکرون هستند

مهندس علیرضا مساح، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش با بیان این که ما امید داشتیم دیگر جلسه‌ای تحت عنوان ستاد کرونا نداشته باشیم، صحبت‌ها خود را آغاز کرد و گفت:«متاسفانه با این شرایطی که همه شاهد هستیم از نو کار آغاز شده است. امیدواریم در این موج جدید میزان مرگ و میر به همین شکل، صفر باقی بماند.ما بر اساس سوابق و اطلاعاتی که در گذشته دنبال می‌کردیم. آمارها را مجدد به روز کردیم که خدمت شما عزیزان ارائه می‌شود. تا بتوانیم بر اساس آن تصمیمات لازم را بگیریم. ما چند روز قبل از اعلام به موضوع مثبت بودن ۱۰ نفر به اومیکرون رسیدیم ولی طبق سیاستی که وزارت بهداشت دنبال می‌کند، نمونه‌ها  می‌بایست از طرف وزارت خانه هم تایید می‌شد که به هر حال اعلام عمومی به تاخیر افتاد و امروز می‌بینیم نمونه‌های بسیار زیادی در سطح شهرستان مثبت اعلام می‌شود که بی شک اکثریت همان سویه جدید اومیکرون می‌تواند باشد.»

او صعودی بودن آمار مبتلایان به کرونا از هفته سوم دی ماه تا هفته اول بهمن ماه، را نگران‌کننده عنوان کرد و ادامه داد:«طبق بررسی پیک‌هایی که از قبل داشتیم و نمونه‌هایی که از قبل گرفتیم در حال برگشت به نقطه اوج هستیم و این زنگ خطر بسیار بزرگی است، در طول این مدت حجم افراد مثبت شناسایی شده که با رنگ قرمز مشخص شده است همطراز با تعداد مثبت‌ها در پیک قبلی که متعلق به موج دلتا بود می‌باشد، یعنی از الان مشخص است این پیک، از پیک‌های قبلی قوی‌تر می‌شود. داریم مجدد روند صعودی را طی می‌کنیم ولی جای خوشبختی است با توجه به افراد مبتلا موارد فوتی تا الان نداشتیم هر چند ۹ مورد بستری داریم. ولی امید داریم که با تزریق دوز سوم واکسن و استقبال مردم مساله ختم به خیر شود. نکته‌ای که می‌شنویم و ضروری است آن را مطرح کنیم این است که به باور مردم اومیکرون خطر کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد، اصلا چنین چیزی نیست. چون قدرت سرایت بیشتری دارد افراد بیشتری را در زمان کمتری مبتلا می‌کند و از آن طرف میزان افرادی که مراجعه می‌کنند به بیمارستان بیشتر خواهد شد و اگر  مثلا ظرفیت بیمارستان، ۹۰ تخت بستری محاسبه کنیم وقتی میزان مبتلایان منجر به بستری‌ زیادتر شود. طبیعتا با این قدرت سرایت، خیلی‌ از بیماران پشت در خواهند ماند و از آن طرف مراقبت‌های کمتری می‌گیرند و نتیجه آن مرگ خواهد بود و این که می‌گویند خطر ندارد، یک سری استدلال‌های عامیانه است.»

مساح: بیش از ۹ هزار نفر به خاطر کرونا بستری شده‌اند

مساح آماری از تعداد تست‌های گرفته شده و افراد مبتلا شده به کرونا در طول این دو سال را ارائه داد و گفت:«تا الان ما چیزی در حدود پنجاه و یک هزار و هفتصد و هفتاد نفر تست گرفتیم که از این بین سی هزار و سیصد و بیست ونه تست از طریق  pcr  و بیست و یک هزار و چهارصد و چهل و یک تست از طریق تست سریع تشخیص داده شده است. تعداد کل مبتلایان ما نه هزار و چهارصد تا بوده از این تعداد شش هزار و چهارصد نفر آن‌ها از طریق pcr تشخیص داده شده و نزدیک به سه هزار با تست سریع. در طول مدت دو سال بهبودیافتگان از کرونا هشت هزار و هفتصد و شصت و یک نفر بودند و ۶۷ نفر هم فوتی داشتیم. و از این تعداد مبتلایان،۹۴۰۰ نفربستری شدند و ۳۵۶ نفر به صورت سرپایی معاینه شدند.»

او بر تاثیر آموزش و پرورش و حضوری شدن کلاس‌ها با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تاکید می‌کند و می‌گوید:«بیشترین ضربه را ما از مدارس خوردیم و بیشترین افراد درگیر از مدارس بودند. ما در جلسه قبل اعلام کردیم خدمت عزیزان که ما این تعداد مدارس را داریم که امتیازشان زیر ۸۵ است و از نظر ما بایستی این‌ مدارس تعطیل شوند و مکاتبات لازم صورت گرفته است. ما یک سری آیتم‌ها مشخص کردیم و گفتیم می‌شود از یک سری از آن چشم پوشی کرد ولی از یک سری اصول اصلی‌ نمی‌شود چشم پوشی کرد. نمی‌شود در فضایی که تهویه ندارد و دانش‌آموز ماسک ندارد و فاصله‌گذاری انجام نمی‌شود بگذریم و بگوییم پروتکل رعایت می‌شود.اگر رعایت می‌شود، چرا این همه دارد مبتلا از خودش به جا می‌گذارد؟ طی بازدیدی که همکاران ما از حوزه‌های امتحانی داشتند مدارسی بودند که از ۱۰۰ امتیاز ۹۳ و مدارسی هم بودند که امتیاز ۷۷ و زیر ۸۵ داشتند.»

در یک ماه ۱۵۵ دانش‌آموز و معلم کرونا گرفته‌اند

مساح در مورد ابتلای دانش‌آموزان و معلمان به کرونا گفت: «تعداد موارد مثبت کرونا در دانش‌آموزان و فرهنگیان از اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ در بین دانش‌آموزان ۱۷۲ نفر و معلمان ۴۵ نفر بوده و تعداد کل ۲۱۷ نفر بوده است. و نکته اصلی این است که این تعداد مبتلایان از تاریخ بیست و پنجم دی ماه ۱۴۰۰ تا پنجم بهمن ۱۴۰۰ به این شکل است که تعداد دانش‌آموزان مبتلا در یک ماه گذشته ۱۲۵ دانش‌آموز و ۳۰ معلم و سرجمع  ۱۵۵ نفر بوده‌اند. و اکثر موارد مثبت در یک هفته اخیر شناسایی شده است و این سیر صعودی افزایش پیدا کرده است و طبیعتا وقتی دانش‌آموزی مثبت شد بقیه خانواده را هم درگیر می‌کند. و این است که در شهر روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر تست کرونا مثبت شناسایی می‌شوند.»

مساح شناسایی سریع مبتلایان به کرونا را یکی از امتیازهای سیستم دیده‌بانی و نظام مراقبت در گراش می‌داند و می‌گوید:«این که ما الان این تعداد موارد مثبت داشتیم و از این تعداد نفر نمونه گرفتیم دال بر ضعف ما نیست دال بر قوت سیستم است که دارد افراد را سریع شناسایی می‌کند و هر چقدر افراد سریع تر شناسایی شوند به سبب دریافت خدمات و مراقبت بیماری در آنها عواقب و عوارض کمتری بجا خواهد گذاشت.»

او به فعالیت‌هایی که در زمینه‌ی کنترل کرونا انجام شده است، اشاره کرد و گفت:«در زمینه آمار درصد واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق همکاری که با اصناف داشتیم، ۹۰ درصد مردم حداقل دو دوز واکسن را دریافت کردند. ۶۵ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کنند و از این تعداد ۵۰ درصد خدمت‌گیرندگان و مردم هستند و ۶۰ درصد هم رعایت فاصله گذاری انجام شده است.»

از جمله دیگر کارهایی که در بحث کنترل کرونا انجام شده است: «افزایش تعداد مراکز نمونه گیری تست کرونا به دو مرکز، انجام واکسن در منزل برای افراد ناتوان و مادران باردار، افزایش مرکز واکسیسناسیون از یک مرکز به ۳ مرکز است. مرکز جامع سلامت محمد رسول الله(ص)، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه جامع سلامت علی ابن ابیطالب(ع) که انشاالله در هفته آتی هم بحث افتتاح پایگاه در خیابان بسیج را داریم که در این صورت ما ۴ مرکز خدمات بهداشتی خواهیم داشت.»

دکتر خالقی: مراکز تجمع، قاعدتا باید شکسته شود و خودمان باید پیش قدم شویم

دکتر علیرضا خالقی، سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی با معرفی خود و فعالیت‌هایش در طول سال‌های خدمت، صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت:«سپاسگزارم از بنده‌نوازی دکتر عبدالهی و اعتمادی که داشتند و خوشحالم در معیت ایشان و در جمع بسیار صمیمی همکارانم در دانشکده علوم پزشکی گراش هستم موجب افتخار است. با یک سابقه ۲۵ ساله در خدمت شما هستم و در دانش یاری دانشگاه علوم پزشکی، عضو هیات علمی بودم و خوشحالم جاهایی که بودم با همراهی تیمی که بوده یک اتفاق‌های خوبی برای مردم رقم خورده  است. به هر حال من از زمانی که آمدم خودم را یک گراشی فرض می‌کنم و امیدوارم آن چه در توان دارم و آن چه تجربه دارم با طیب خاطر تقدیم کنم به مردم بزگروار و دست یاری خود را به سمت همه دراز می‌کنیم و منتظر شنیدن انتقادات و پیشنهادات هستیم چون واقعا هر آن چه خدمت کنیم در قبال زحمتی که خیلی از عزیزان کشیدن، کم است و ما امیدواریم دین خود را نسبت به انقلاب و شهدا و منویات رهبری با حرکت رو به جلو ادا کنیم.»

او به ابعاد ناشناخته و جهش‌های زیاد ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:«از خصایص ویروس در جهش جدید خود این است که بیشتر میل به سن پایین دارد و میزان واکسن گریزی و آزمایش گریزی آن زیاد است یعنی اگر احیانا فردی آزمایش منفی دارد به معنی کرونا نداشتن شخص نیست و تمام دوستان و کسانی که می‌بینید علایمی دارند به منزله کرونا است مگر خلافش ثابت شود حتی اگر آزمایش منفی شود. تنها سیستم تنفسی متاثر از کرونا نیست و گاهی هم تاثیراتی روی عروق گذاشته می‌شود و مشکلات مغزی و قلبی و کلیوی و چند سیستم بدن متاثر از این ویروس خواهد بود که القاعده باید حواسمان به این موضوع باشد. تمام دانشمندان به چموشی و رفتار بسیار تهاجمی این ویروس اتفاق نظر دارند. در ۱۵۰ سال گذشته کسی نظیر این ویروس را ندیده اگر ما صحبت از ۱۵۰ سال پیش می‌کنیم آن زمان یک انفولانزا اسپانیایی بود که یک بخشی را درگیر کرد ولی این پاندامی در این حد در سطح دنیا نداشتیم و تاریخ پزشکی نظیرش را ندیده و تمام دانشمندان بر آن داشته اقداماتی انجام دهند و واکسنی تهیه شود.»

سرپرست معاونت درمان دانشکده، تاثیر واکسن زدن در کنترل کرونا را زیاد می‌داند هر چند واکسن زدن به منزله‌ی مصونیت کامل از کرونا نباشد:« این واکسن‌ها در انواع و پلت فرم‌های مختلف در اختیار بشریت قرار گرفته است. البته زدن واکسن به معنی مصونیت کامل از کرونا نیست یعنی حتی افرادی که واکسن می‌زنند مبتلا می‌شوند ولی در صورت ابتلا، میزان بستری شدن و میزان مرگ و میر کمتر می‌شود و این معامله خوبی است. واقعا تجمعات مشکل ایجاد می‌کند. حتی اگر فردی از کنار فرد مبتلا به اومیکرون رد شود امکان ابتلا وجود دارد و درجه سرایت ویروس بالاست و حالا شما نگاه می‌کنید به یمن واکسیناسیون خوبی که در مملکت انجام شده این اتفاق را داریم می‌بینیم که خدا را شکر میزان مرگ و میر مردم کمتر است و انتظار داریم معادله عرضه و تقاضای بخش درمان پاسخگو باشد. رنگ شهر ما بر اساس سامانه ماسک زرد شد. این لحظه ۹ نفر بیمار بستری داریم. تصور کنید اگر روند بر همین منوال باشد در روزهای آینده  تعداد تخت‌ها و ظرفیت بیمارستان تکمیل می‌شود. ما در این جلسه توقع و استدعا داریم که تا الان بودید باز هم باشید و این اتفاق خوب باید بیافتد ما انگشت به سمت کسی نباید دراز کنیم و سهم حوزه سلامت از پیشگیری بسیار کمتر از بقیه جاها است و بقیه باید همکاری کنند، به خصوص مراکز تجمع، قاعدتا باید شکسته شود و خودمان باید پیش قدم شویم.»

دکتر خالقی روی تعطیلی مدارس، کم کردن تجمعات و واکسن زدن تاکید می‌کند و می‌گوید:«با بالا رفتن آمار ابتلای دانش‌آموزان بقیه افراد خانواده از جمله پدر و مادر و عمو و خاله و … دانش‌آموزان هم درگیر می‌شوند. تجمعات را باید به سرعت کم کنیم. اگر می‌توانیم مدارس را تعطیل کنیم. در تهران مدارسی داریم که هنوز باز نشده است. خواهش می‌کنیم دوز واکسن را بزنید. زمانی که واکسن نیست ولع واکسن خیلی زیاد است الان که هست چرا نمی‌زنید از کل جامعه انتظار داریم سریع ۳ دوز واکسن را بزنند. تا الان خیر دیدند در ادامه هم خواهند دید. دو سال جنگیدن با کرونا رمق را از مسئولین و کادر درمان می‌گیرد. تهیه دارو به این راحتی نیست تازه به دلیل ابعاد ناشناخته ویروس آیا دارو جواب بدهد یا ندهد.»

رضایی: دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش نیست

ذبیح‌الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش گراش، دلیل بازگشایی مدارس را داشتن امتیاز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات وزارت آموزش و پرورش بر حضوری بودن کلاس‌ها عنوان کرد و گفت:«ظاهرا در جریان افزایش آمار ابتلا، آموزش و پرورش متهم ردیف اول است. دیواری کوتاه‌تر از آموزش و پرورش هم نیست. بازگشایی مدارس و حضوری بودن کلاس‌ها طبق پروتکل‌هایی که به ما اعلام شده و مجوزهایی که مدارس برای حضوری کردن کلاس‌ها کسب کردند، انجام شده است. البته در دوره‌ای، هفت تا هشت مدرسه طبق بازدید مهندس مساح و همکارانشان فاقد امتیاز لازم اعلام شد که بعد از گرفتن فرصتی، مشکلات آن‌ مدارس هم مرتفع شد.»

او با گفتن این موضوع که رعایت پروتکل‌ها در اولویت برنامه‌ها بوده و سختگیری برای غیر حضوری کردن کلاس‌ها صورت نگرفته، ادامه داد:«در بحث رعایت پروتکل‌ها باید اشاره کنم که در طول این مدت اگر در یک کلاس دو نفر دانش‌آموز درگیر کرونا می‌شد ما این کلاس را قطعا تعطیل می‌کردیم و غیر حضوری می‌شد. با شروع شیوع اومیکرون هم از حدود ۳۴ مدرسه که در سطح شهر داریم ۲۴ مدرسه تعطیل شده در این چند روز اخیر که آمار صعودی بودن افراد مبتلا را دادند در مجازی کردن مدارس سختگیری نکردیم و مقاومتی هم نداریم.»

او بر فشاری که از سوی وزارت آموزش و پرورش و خانواده‌ی دانش‌آموزان روی دوش آموزش و پرورش گراش سنگینی می‌کند، اشاره می‌کند و می‌گوید:«چالش‌هایی را با خانواده‌هایی داریم که حدود دو سال است نگران آموزش فرزندانشان هستند، مردم عاصی و خسته شدند و نگران هستند و ما با موجی از این گونه مطالبات درگیر هستیم. از طرف دیگر سیستم‌های بالا دستی با ارسال نامه‌هایی بر حضوری بودن کلاس‌ها تاکید دارند. اما با تمام این فشارها و محدودیت‌هایی که داریم ما پروتکل‌ها را رعایت می‌کنیم و از هفته قبل نامه زدیم کلیه جشن‌ها و تجمعات تا اطلاع ثانوی ممنوع شود و طبق پیش‌بینی که می‌شود تا چند روز آینده کل مدارس شهر غیر حضوری شوند شاید در هفته آینده این اتفاق بیافتد و در روستا ما فقط در خلیلی به دلیل آماری که به ما دادند فعالیت دو مدرسه را غیر حضوری اعلام کردیم. منتهی بقیه روستاها از جمله ارد و فداغ چون آمار نگران‌کننده‌ای  از ابتلای افراد هنوز به دست ما نرسیده، حضوری است. در هر حال، هر تصمیمی گرفته شود در جهت تضمین حفظ سلامت جامعه ما در خدمت دوستان هستیم و همکاری می‌کنیم.»

 

خروج از نسخه موبایل