نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

موکب‌داران گراش سرانجام راهی کربلا شدند

هفت‌برکه: اولین گروه از خادمین اربعین در موکب‌ شباب‌المحسن با هواپیما به کربلا اعزام شدند. خادمین گراشی در موکب شباب‌المحسن در عمود ۴۰۶ پذیرای زائران حسینی خواهند بود.

امسال به دلیل کرونا، اعزام به پیاده‌روی اربعین محدودیت‌ها و مشکلات چندبرابری داشته است. با این وجود، گروه‌های مختلف سعی در مشارکت در این گردهمایی عظیم دارند. 

محمد اسدی، مسئول موکب شباب‌المحسن، در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «امروز ۳۱ شهریور ماه، ۱۰ خادم گراشی به کربلا اعزام شدند. ۱۰ نفر دیگر نیز منتظر تهیه‌ی بلیط هواپیما هستند و روز شنبه سوم مهرماه به سمت کربلا پرواز خواهند کردند.»

اسدی با اشاره به این که قبل از کرونا موکب شباب‌المحسن به مدت چهار سال پذیرای زائران حسینی در اربعین بوده است، می‌گوید: «ما چهار سال در عمود شماره ۱۲۴۸ به زائران خدمت می‌کردیم اما امسال در عمود شماره‌ی ۴۰۶ مستقر هستیم.»

او روند انتخاب افراد به عنوان خادم در این موکب را توضیح داد و گفت: «هسته‌ی مرکزی و هیات امنای موکب شباب‌المحسن هر سال جلسه‌ای تشکیل می‌دهد. معمولا ۱۰ نفری که به کربلا اعزام می‌شوند همان هسته و اعضای اصلی هستند اما برای این که افراد داوطلب و مشتاقین خدمت به زائران اباعبدالله(ع) نیز بی‌بهره نمانند، هر سال ۱۰ تا ۱۵ عضو جدید نیز انتخاب می‌شوند تا در این موکب فعالیت داشته باشند.»

اسدی با بیان این که کل فعالیت این موکب حول پذیرایی از زائران حسینی است، ادامه داد: «در این موکب پذیرایی صبحانه، نهار، شام، میان وعده و توزیع شربت و چایی انجام می‌شود. همچنین در این موکب محل اسکان نیز برای زائران فراهم است.»

اولین گروه ۱۰ نفره موکب شباب المحسن هفتم مهرماه به گراش بازمی‌گردند. اسدی می‌گوید: «از آن جایی که تمام بلیط‌های هواپیما به صورت رفت و برگشتی است گروهی که امروز به کربلا اعزام شدند هفته آینده در تاریخ هفتم مهرماه به گراش برمی‌گردند.»

خروج از نسخه موبایل