نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بازگشایی سینمای گراش در روز سینما

هفت‌برکه: سینما فرهنگ گراش بعد از ۱۸ ماه تعطیلی در روز سینما با دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» کار خود را مجدد آغاز می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، ۲۱ شهریورماه در ایران روز سینما نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت و بعد یک تعطیلی طولانی مدت به دلیل شرایط کرونا، سینما فرهنگ گراش از فردا یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ بازگشایی می‌شود. فیلم طنز «دینامیت» ساعت ۲۰:۰۰ و فیلم درام اجتماعی «درخت گردو» ساعت ۲۱:۴۵ به روی پرده می‌رود.

مدیر سینما فرهنگ شهرستان گراش با اشاره به تعطیلی طولانی‌مدت سینما گراش گفت: «از سوم اسفندماه ۹۸، یعنی یک روز بعد از انتخابات مجلس، با توجه به شیوع ویروس کرونا، سینماهای کل کشور تعطیل شد. در این مدت ۱۸ماهه فقط توانستیم به مدت سه هفته سینما را باز کنیم. تعطیلی سینمای گراش طولانی بود و از فردا ۲۱ شهریورماه طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا قرار است کار خود را مجدد آغاز کنیم. در کل کشور با یک سوم ظرفیت طبق دستورالعمل سینماها باز است، اما در گراش قرار است با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی سینما پخش فیلم را از سر بگیریم.»

او در ادامه با بیان اینکه سینما جزو مشاغل گروه دوم است و می‌تواند در وضعیت نارنجی هم باز باشد افزود: «فروردین ۱۴۰۰ ستاد ملی کرونا یک دستورالعمل تصویب کرد که سینما و تئاتر از مشاغل گروه سه به مشاغل گروه دو منتقل شد. مشاغل گروه دوم یعنی مشاغلی که در وضعیت نارنجی هم می‌توانند طبق پروتکل باز باشند. اما در گراش این اجازه داده نشد، و الان هم در حال حاضر که وضعیت گراش نارنجی هست، ما نمی‌دانیم ملاک برای بازگشایی ستاد ملی کرونا باشد یا ستاد کرونا گراش؟ در همه این مدت هم که سینما گراش تعطیل بود به دلیل همین سردرگمی بود. به عنوان مثال سینما جهرم و خیلی از سینماها کشور از اول سال تاکنون یک روز هم تعطیلی نداشتند.»

مدیر سینما فرهنگ گراش در پایان اظهار داشت: «جالب است بدانید که طبق قانونی که در این مدت تصویب شده است، سینماهایی که در این مدت باز بوده‌اند با توجه به درصد کل صندلی‌ها به مبلغ بلیت از طرف وزارتخانه به آن‌ها خسارت پرداخت شده است، اما سینما فرهنگ گراش چون کلا تعطیل بود و اجازه بازگشایی نداشتیم از دریافت این خسارت هم محروم شدیم و شامل گراش نشد. طبق وضعیت حال حاضر گراش و مجوزاتی که گرفته‌ایم امیدوارم از فردا بتوانیم دو فیلم «درخت گردو» و «دینامیت» را به روی پرده ببریم و مردم هم استقبال کنند.»

فیلم «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و محصول سال ۹۸ است. این فیلم در ژانر اجتماعی، درام و یکی فیلم‌های راه‌یافته به بخش اصلی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بود که جوایزی همچون سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر مرد سینمای ایران، سیمرغ بلورین برای بهترین کارگردانی سینمای ایران را دریافت کرد.

«دینامیت» یک فیلم کمدی به کارگردانی مسعود اطیابی است که بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، احمد مهرمان‌فر و محسن کیایی در آن ایفای نقش می‌کنند.

دینامیت هر شب ساعت ۲۰:۰۰ و درخت گردو هر شب ساعت ۲۱:۴۵ در سینما فرهنگ گراش با حضور علاقه‌مندان به سینما به روی پرده می‌رود.

خروج از نسخه موبایل