نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

موافقت با کابینه، مخالفت با دو وزیر

هفت‌برکه: مهندس حسین‌زاده در رای اعتماد به دولت سیزدهم با حمایت از کلیات کابینه حداقل به دو وزیر پیشنهادی رای منفی می‌دهد.

به گزارش هفت‌برکه، بعد از معرفی وزرای پپیش‌نهادی به مجلس، حسین‌زاده در چند توییت جداگانه به طور ضمنی از جواد اوجی، وزیر نفت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، رستم قاسمی، وزارت راه و شهرسازی، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه حمایت کرده بود.

حسین حسین‌زاده، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ همزمان با جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس در گفتگو اختصاصی با هفت‌برکه در مورد دو وزیر پیشنهادی حوزه انرژی گفت: «در ۲۷۰ جلسه فشرده برنامه وزرا بررسی و سوالاتی هم که نمایندگان داشتند مطرح شد، امروز هم رئیس جمهور از وزرای انتخابی خود دفاع کرد. در خصوص وزرای تخصصی مربوط به کمیسیون انرژی، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو برنامه محور بودند و در بررسی برنامه‌هایشان ۴۰ هزار مگاوات برق دارند تا خاموشی برق در تابستان رفع شود. وزیر پیشنهادی نیرو از نیروهای ارزشی و فنی وزاتخانه است که برنامه محوری از ضروریات کاری وی در سمت‌های مختلف بوده است و با تجربیاتی که در دولت‌های سابق داشته، می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.»

حسین‌زاده در مورد وزیر نفت گفت: «جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت که خود در بدنه نفت است، دانش آموخته صنعت نفت است، در حوزه بالا دست و پایین دست خوب کار کرده و برنامه‌های خوبی دارد.  وزیر پیشنهادی نفت یکی از فنی‌ترین و متخصصان حوزه نفت کشور است، معتقدم این فرد ضمن فهم درد مردم، اقتصاد انرژی کشور را به خوبی درک کرده است و در حوزه دیپلماسی انرژی علاوه بر تجربیات خوب، برنامه مدون نیز دارد که امیدوارم هر دو وزرا بخش انرژی بتوانند موفق باشند.»

حسین‌زاده در مورد وزرایی که ممکن است با رای منفی او روبه‌رو شوند گفت: «بررسی‌های ما طبق برنامه‌ها و سوابقی بوده که وزرا داشتند، آقای باغگلی جوانی تحول‌گرا، با برنامه است ولی ما نمایندگان باید بر اساس عدالت برخورد کنیم، یک نظرخواهی از مردم هم در فضای مجازی انجام دادیم که تا الان بیش از ۱۳۰۰ نفر نظرات خود را بیان کردند، که روابط عمومی در اختیار ما قرار داد، شاید نظر شخص خودم مثبت باشد، در مطالعه اساسنامه که از سال ۱۳۲۸ مطالعه کردیم تا امروز همه وزرایی که آمدند و غالبا هم سن بالا بودند، اما همچنان چالش در آموزش و پرورش پابرجاست از جمله رتبه‌بندی معلم‌ها بیش از ۱۰ سال است که در حال بررسی است و ایشان هم برای این بخش برنامه‌های مختلفی دارند هم برای رتبه‌بندی و معیشت معلمان دارند ولی به پاس احترام به نظرات مردم در حوزه انتخابیه که اکثریت فرهنگیان هستند من رای منفی می‌دهم.»

حسین‌زاده نظر خود را در جلسه با وزرای پیشنهادی در خصوص  حسین باغگلی، وزریر آموزش و پرورش گفت: «انتظار معلمان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش این است که وزرای پیشنهادی از بدنه این وزراتخانه باشد و نسبت به مشکلات، مسائل و دغدغه‌های این قشر آشنایی و برنامه‌های جدی برای معیشت فرهنگیان و حل مشکلات آنان داشته باشد. ضمن اینکه اولویت کنونی برقراری عدالت آموزشی در کشور است.»

نظر حسین‌زاده در مورد وزیر ورزش تاکنون منفی است: «نظر من با حمید سجادی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تا این لحظه منفی است و تا این لحظه تحقیقاتی که کردیم انتظار داریم که هم بر حوزه ورزش و به ویژه جوانان بتوانند موثر باشند که خوب با تحقیقاتی که کردیم ایشان فاقد این شرایط هستند. لازم است دولت پا به پای خیرین در ساخت مجموعه‌های ورزشی و زمین‌های چمن نقش داشته باشد. ضمن اینکه بسیاری از مجموعه‌های ورزشی خیرساز نیازمند تکمیل، تجهیز و نگهداری از سوی دولت است. نگاه جدی‌تر وزارت ورزش و جوانان نسبت به توسعه ورزش همگانی باشد و تقویت ورزش‌ قهرمانی و مدال‌آوری ورزشکاران در مسابقات جهانی باید از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان باشد.»

حسین‌زاده وعده داد که آرا او در مورد وزیران شفاف باشد: «ما رای خود را به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنیم همانطور که از ابتدا هم همینطور بوده که ان اشاالله مردم هم مطلع باشند.»

در ادامه چند توییت از حسین‌زاده در خصوص وزرایی که با رای اعتماد او مواجه خواهند شد را می‌خوانیم.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه دیپلماتی باتجربه، اخلاق‌مدار و باهوش است. او به سیاست‌های نظام معتقد و دوستان و دشمنان را بخوبی می‌شناسد. توجه وی به تاسیس معاونت تجارت، ظرفیت‌ اقتصادی فراموش‌شده محور مقاومت، افزایش تعامل با قدرت‌های نوظهور و سازمان‌های منطقه‌ای نویدبخش تحرک دیپلماسی اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل ‎خطیب، وزیر اطلاعات تجربیات زیادی در حوزه‌های امنیتی دارد و عملکرد موفقی در قوه قضائیه داشته است. با شناختی که از ایشان دارم مطمئن هستم جوان‌گرایی، هوشمندسازی فرآیندهای اطلاعاتی و مقابله به موقع با پدیده‌های اطلاعاتی دشمن انجام می‌گیرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، اقتصاددان عدالت و فقر است و معتقد است اصلاحات اساسی تنها در سایه رفع بی‌عدالتی‌ و فقر است و برای این کار برنامه دارد. او بهترین راه‌حل برای تنظیم و کنترل انتظارات تورمی مبارزه بی‌‌امان با مفاسد اقتصادی می‌داند. انتظار مردم از وزیر اقتصاد مهار گرانی و رسیدگی به معیشت است.

خروج از نسخه موبایل