نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

تجربه‌هایی که باید به شهر کمک کند

حجت عابدی: ضرورت استفاده از افراد با تجربه و صاحب نظر برای رسیدن به رشد و توسعه در یک جامعه مهم  است. شهری که پله های پیشرفت را به سرعت طی می کند حتما کسانی را که از تجارب خوبی برخوردارند، پشت پرده دارد.

در شهرستان گراش زمینه‌های فکری برای سرعت بخشیدن به توسعه‌ شهر وجود دارد اما به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی منسجمی برای استفاده از نظرات در این شهر وجود ندارد در طرح نظرات باید با مشارکت اقشار مختلف مردم همراه بود و انتظار می‌رود مدیران و مسئولین با تشکیل شورای مشورتی از صاحب نظران و همکاران با سابقه، نخستین گام را در راستای تحقق این اهداف بردارند.

برای توسعه و آبادانی یک منطقه و یا یک جامعه باید از افراد خوش فکر، متخصص، صاحب نظر، با تجربه و دلسوز بهره برد و در کنار این مساله مدیران و مسئولین باید تحمل پذیرش انتقاد و اجتناب از بکارگیری سلیقه های شخصی را داشته باشند.

پس از انتخابات مجلس هشتم  که با اتحاد و وحدت یک پارچه مردم همراه بود قطار پیشرفت گراش به حرکت در آمد و در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه شهر در همه ابعاد هستیم هرچند که اعتقاد بر این است که گاهی نظرات غیر کارشناسی عده‌ای باعث می شد تا این قطار از سرعت خود بکاهد و از مسیر اصلی خود خارج شود اما با این وجود همبستگی مردم شهر، ‌توفیقات بزرگی را به همراه داشت که ما امروز شاهد آن هستیم.

تداوم این حرکت بستگی به عملکرد فعلی مسئولین دارد که مردم در آینده به قضاوت آن می‌نشینند. یکی از راه‌هایی که ما را به توفیقات گذشته متصل می‌کند این است که از افراد صاحب نظر و با تجربه در طرح و حل مسائل استفاده کنیم. به طور مثال نماینده سابق مجلس آقای حسنی می‌تواند به عنوان مهره‌ای در سطح کشور برای گراش باشد. همواره شاهد تلاش بی وقفه او بوده‌ایم، و ‌سر منشا خدمات بسیاری بوده است. برکاتی که در زمان نمایندگی ایشان شامل شهر شد کم و بی اهمیت نبود. حسنی با توجه به سابقه نمایندگی مجلس و عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم می‌توانند در زمینه دانشگاه علوم پزشکی گراش خدمات شایسته‌ای ارائه کنند که شاید ده‌ها دکتر و مسئول دیگر نتواند. چرا باید ما بگذاریم ایشان به انزوا کشیده شوند؟ چرا مدیریت ایشان را باید خلاصه کنیم به چهار سال دوره نماینگی مجلس؟ حضور ایشان در بسیاری جلسات می‌تواند گره‌گشا باشد. به نظر می‌رسد در فرهنگ ما توجه چندانی به این مساله نشده است.

انسان وقتی یک تخم گلی را می‌کارد برای به بار نشستن این گل باید به طور مداوم آن را آبیاری کند تا در چهار فصل سال شاهد زیبایی و طراوت آن باشد. حسنی با توجه به چهار سال حضور خود در پایتخت و نهاد قانون‌گذاری می تواند با شناختی که از افراد پیدا کرده است باز هم مانند چهار سال گذشته سر منشا خدماتی برای این شهر باشد.

ما در آموزش پرورش گراش شاهد این هستیم که حاج احمد درویشی مسئول سابق این نهاد ریاست خیرین مدرسه ساز را بر عهده دارد و با مدیر فعلی آموزش و پرورش همکاری می کند که به لطف خدا گراش از نظر ساخت مدارس توسط خیرین پیشرفت خیلی خوبی دارد. چرا ما نباید این عمل زیبا را در شهر و فرهنگ مردم گراش نهادینه کنیم؟ البته به جز آقای حسنی ما گراشی‌های دیگری در شهرهای مختلف نیز داریم که می‌شود از آنان استفاده راهبردی برد.

در کنار استفاده از تجربه مدیران قبلی باید در نظر داشت جوانان همواره برای رشد و پیشرفت شهر دغدغه دارند. چه خوب است مسئولین محترم برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد برای جامعه و رسیدن به سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۴ تلاش کنند. و گراش برخوردار از انسان‌های توانمند در عرصه مدیریت باشد. لذا انتظار می‌رود مسئولین محترم شهرستان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ما در آینده شاهد حضور همین جوانان در عرصه مدیریت استانی و کشوری باشیم.

خروج از نسخه موبایل