نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

انتخاب سه زن در شورای شهر اوز

هفت‌برکه: با راهیابی سه زن به شورای ششم، زنان اوز اکثریت را در این دوره انتخابات شورای شهر اوز به دست آوردند. ۱۱ نامزد در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کردند. احمد خضری مسئول کمیته اطلاع رسانی انتخابات ۱۴۰۰  در شهرستان اوز مروری بر انتخابات ۲۸ خرداد در شهر اوز داشته است که در هفت‌برکه می‌خوانید

احمد خضری: مردم اوز در ششمین دوره انتخابات شورای شهربه صورت متفاوت رای دادند. برای نخستین بار در طول ادوار شورا به زنان اعتماد کرده و سه نفر از بانوان را به عنوان نمایندگان خویش برگزیدند. از اعضای شورای دوره پنجم فقط یک نفر برای دوره ششم نامزد شد و آن یک نفر انتخاب و اتفاقا نفر اول هم شد.

حدود ۱۳ هزار نفر در شهر اوز واجد شرایط رای دادن بودند که در این دوره ۲ هزار و ۵۶۷ نفر در انتخابات شرکت کردند. ۱۳۸ رای سفید، مخدوش و کلا باطله به صندوق های اخذ آرا شورای شهر اوز ریخته شد و ۲ هزار و ۴۲۹ رای صحیح و سالم از شرکت‌کنندگان اخذ شد. درنهایت میزان مشارکت حدود ۲۰ درصد در شهر اوز رقم خورد.

انتخابات شورای شهر اوز در شش مرکز رای‌گیری و به ترتیب ۱- بدری ۲-شهید قادری‌نژاد ۳-رهنما ۴-خوشابی ۵-زارع ۶- سیار بیشترین مراجعه‌کننده را داشته‌اند.

عبداله ثریانژاد با ۳۴ سال سن جوان‌ترین عضو و فریدون معروف به فرید نامی با ۵۷ سال سن بیشترین سن را بین منتخبین داراست. بیشترین آراء منتخبین شورا(۱۲۴۱) رای مربوط به فریبا صالحی و کمترین آراء ۶۲۸ رای مربوط به فریبا برازنده است. دو نفر از اعضای شورا دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک هسته‌ای(فریبا صالحی و عبداله ثریانژاد) هستند و سه نفر دیگر با دارای مدرک کارشناسی در انتخابات حضور داشتند.

میانسالان اکثریت شورا را عهده دار هستند و می توان گفت که، شورای دور ششم شهر اوز میانسال است. ۴ نفر از منتخبین دور ششم شورای شهر اوز در مرحله اول و یک نفر در استان تایید صلاحیت شدند. فریبا صالحی ۴۸/۳۴ درصد، فریدون نامی ۳۶/۵۴ درصد، عبداله ثریانژاد ۳۳/۱۱ درصد، سارا وحدانی ۳۰/۰۷درصد و فریبا برازنده ۲۴/۴۶ درصد آراء را به خود اختصاص دادند.

محمد لطافت، سید یوسف حسینی و حامد جوکار به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند که محمد لطافت ۲۴/۳۴ درصد، سیدیوسف حسینی ۲۲/۵۹درصد و حامد جوکار نیز ۲۲/۴۰ درصد آراء رای دهندگان را از آن خود کردند.

شمارش مجدد آراء ۲ حوزه شهر اوز،تغییری در شمارش اولیه بوجود نیاورد و این نشان از سلامت شمارش آرا بوده است.

خروج از نسخه موبایل