نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

مُهر قتل روی پرونده‌ی مرگ احمدرضا

هفت‌برکه: مرگ احمدرضا شمسی با اعتراف یکی از دوستانش به هل دادن او در برکه، به عنوان پرونده‌ی قتل عمد پیگیری می‌شود. خانواده مقتول همچنان به دنبال کشف حقیقت هستند. (خبر در هفت‌برکه)

سید رحیم روان‌بین، رییس دادگستری گراش، در پاسخ به هفت‌برکه در مورد این پرونده گفت: «در این پرونده بعد از انجام تحقیقات در دادسرا و اعتراف یکی از متهمین، کیفرخواست قتل عمد صادر شده است و پرونده به دادگاه کیفری یک استان که به صورت تخصصی به پرونده‌های قتل رسیدگی می‌کند، ارسال شد. برخی از قتل‌ها ممکن است به نیت قتل عمد نباشد، اما اقدامی صورت می‌گیرد که کشنده است و قتل عمد محسوب می‌شود.»

روان‌بین در مورد متهمین پرونده گفت: «لازم به ذکر است چون متهم اصلی که اقرار به ارتکاب بزه نموده کمتر از ۱۸ سال و دارای سن ۱۷ سال و ۹۶ روز سن است، این موضوع در بررسی پرونده موثر است. متهم اصلی به شیراز منتقل شده و شش نفر دیگر به معاونت در قتل متهم و با قید ضمانت آزاد هستند.»

مهدی شمسی پدر احمدرضا در مورد پیگیری پرونده می‌گوید: «خواسته اصلی ما مشخص شدن حقیقت است. مرگ احمدرضا از اول هم عجیب بود. بعضی از دوستانش می‌دانستند که او از آب می‌ترسد و شنا بلد نیست. محل برکه هم خیلی دورافتاده است و قبلا آنجا نرفته بودند و صرفا راننده محل را بلد بوده است. عجیب بود که در آن ساعت به آن برکه‌ی دورافتاده بروند.»

شمسی می‌گوید چند روز بعد از حادثه، یکی از دوستان احمدرضا به خانه ما آمد و اعتراف کرد: «یک بار سه نفر او را به زور آب می‌اندازند که دست و پا می‌زند و او را نجات می‌دهند. وقتی می‌خواسته از محل خروج از برکه (پاکنه) بالا بیاید، دوباره او را هل می‌دهند که این بار نمی‌تواند خودش را نجات دهد. کسی که او را بار آخر هل داده به کارش اعتراف کرده و در حال حاضر در شیراز بازداشت است.»

این پدر عزادار که حال مناسبی هم ندارد می‌گوید: «هنوز مشخص نیست چرا به آن برکه دور افتاده رفته‌اند؟ آیا کسی از قبل قصد و غرضی داشته یا صرفا یک شوخی خطرناک بوده است؟ ما فکر می‌کنم بعضی از آن‌ها می‌دانستند که احمدرضا از آب می‌ترسد و شنا بلد نیست و با این وجود او را هل داده‌اند. و این که گفته‌های این جوانان صحت دارد یا با هم هماهنگ کرده‌اند؟ باید این ابهام‌ها مشخص شود.»

محمد چترآبگون از دوستان خانوادگی شمسی که پیگر پرونده است به هفت‌برکه گفت: «برای مشخص شدن حقیقت منتظر جواب پزشک قانونی هستیم و گفته‌اند جواب پزشک قانونی سه ماه دیگر آماده می‌شود. در این مورد که چه کسی مقصر است باید دادگاه حکم بدهد. ما روزانه پیگیر هستیم و از حق خودمان نمی‌گذریم.»

احمدرضا شمسی جوان ۱۸ ساله‌ای بود که بامداد جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در برکه‌ای دورافتاده غرق شد. در زمان حادثه این پرونده به عنوان مرگ مشکوک ثبت شد. مهدی شمسی، پدر احمدرضا، از بازیکنان باسابقه فوتبال و کاپیتان تیم گراش جوان است و پسر او نیز در رده سنی جوانان راه او را ادامه می‌داد.

خروج از نسخه موبایل