نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

بهمن خیلتاش از نامزدی شورا انصراف داد

هفت‌برکه: بهمن خیلتاش، مسوول امور مالی شهرداری گراش و یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر، امروز ۲۶ خرداد همزمان با آخرین روز تبلیغات انتخاباتی شورا، نامه‌ی انصرافش را به فرمانداری گراش تقدیم کرد.

خیلتاش در گفتگو با هفت‌برکه، درباره‌ی دلیل انصرافش می‌گوید: «با توجه به جمیع شرایط، احساس می‌کنم حضورم در شهرداری موثرتر است و می‌توانم از اینجا به شورای شهر هم کمک کنم.»

خیلتاش که به واسطه‌ی پست سازمانی اش به عنوان کارشناس فن‌آوری اطلاعات، به سایر واحد های شهرداری نیز اشراف دارد و دربسیاری از حوزه های مختلف شهرداری فعالیت داشته، می‌گوید:‌ «ورود من به شورا در وحله اول مبارزه با بی عدالتی ،رانت و فساد و اصلاح زیرساخت‌ها، ، شفافیت عملکرد در تمامی حوزه‌ها و از بین رفتن تبعیض و بی‌عدالتی بود.»

خیلتاش که اکنون سابقه‌ای ۸ساله در مجموعه شهرداری و ۶ ساله در شهرداری گراش را دارد، می‌گوید: «دلیل ورود من به رقابت‌های شورای شهر  این بود که بنده به بخش مهمی از مسائل و قوانین شهرداری و شورا آشنا بودم و تجربیات خوبی نیز در این چند سال کسب کرده‌ام. چه زمانی که در شهرداری بندرعباس مشغول فعالیت بودم و چه از زمانی که در شهرداری گراش مشغول به خدمت به مردم هستم .لذا از این طریق توانستم بخشی از  کارهای زیرساختی در شهرداری انجام دهم. هدفم این بود که این کارها را از طریق حضور در شورا، بیشتر و بهتر دنبال کنم.»

او در توضیح فعالیت های زیرساختی نیز می‌گوید: «بیشترین هدف من شفافیت بود تا مردم بدانند عوارض و بهای خدماتی که به شهرداری می‌پردازند کجا هزینه می‌شود و در مقابل چه خدماتی از شهرداری دریافت می‌کنند.»

خیلتاش که اکنون در سمت مسوول امور مالی شهرداری فعالیت می‌کند، موضوع نیروی انسانی و انتخاب فرد کاربلد را نیز از امور مهم شورا و شهرداری می‌داند: «بحث نیرو، یکی از مهم‌ترین عوامل پیش‌برد اهداف هر سازمانی است. اگرنیروی انسانی به قوانین مسلط نباشد، قدرت حل مساله را از دست می دهد و نمی تواند مشکل مردم را حل کند، قانون دراکثر حوزه ها راه حلی را ارائه نموده است به عنوان نمونه یکی از مشکلات بزرگ حال حاظر شهر گراش شکل گیری  سکونت‌گاه‌های غیررسمی مثل محمدآباد و سلطان‌آباد و غیره در نقاط مختلف شهر می باشد قانون در خصوص این سکونت گاه ها نیز قوانین و دستورالعمل هایی تبیین نموده، و اگر فرد مسلط به قوانین باشد می‌تواند مشکلات و مسائل حوزه را تسهیل نماید. متاسفانه برخی از افراد که وارد شورا می‌شوند، فکر می‌کنند باید با رابطه، رانت و بدون ضابطه مشکل را حل کنند.»

پس چرا انصراف از رقابت‌های شورا؟ این سوالی است که به آن برمی‌گردیم. خیلتاش می‌گوید: «شرایط من با بقیه نامزدها کمی متفاوت است. من کارمند شهرداری هستم. الآن خیلی از مسائل و مشکلات در شهرداری هست که باید حل شود. با توجه به جمیع شرایط، احساس می‌کنم حضورم در شهرداری موثرتر است، و می‌توانم از اینجا به شورای شهر هم کمک کنم و بازویی برای شورای باشم. از طرفی، چون عضو چند کمیته در استان هم هستم، تصور می‌کنم به نفع شهر است که این جایگاه را حفظ کنیم.»

او در مورد امکان و تمایلش به منتقل شدن از گراش به جای دیگری نیز می‌گوید: «اگر بروم، برای افزودن به دانش و تجربیاتم است تا بعدا بتوانم بیشتر به مردم گراش خدمت کنم.»

خیلتاش در نهایت، توصیه‌هایی به نامزدها و مردم دارد: «هنوز هم خیلی‌ها تصور می‌کنند شورا اختیارات زیادی در هر حوزه ای دارد این تصور کاملا اشتباه و در خیلی جاها محدود است وحدود اختیارات شورا در ماده ۸۰ قانون شوراها  در ۳۴ بندبه صراحت بیان شده و توصیه من این است که نامزدهای محترم آن را به دقت مطالعه کنند. به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم که کسانی را انتخاب کنند که اولا دانش و تخصص داشته باشند و ثانیا به دنبال رانت و فساد نباشند و عدالت‌محوری را مبنای کار خود قرار دهند. من در این مدت با جوانان و پیشکسوتان زیادی در حوزه‌های مختلف جلسات متعددی داشته‌ام، و از مردم خواهش می کنم از میان افرادی که این خصوصیات را دارند، دست به انتخاب بزنند تا شورایی قانونمند و توانمند داشته باشیم. کسی نمی تواند با رانت و لابی اهداف خود را پیش ببرد و ادعای خدمت‌گزاری داشته باشد. اگر این موضوع صحت داشت الان کشور دچار این مشکلات نبود. بنده به نفع کسی کنار می‌روم که دارای تخصص، تعهد و سلامت اداری باشد و از موقعیت خود در شورا به جهت تامین منافع خود و اطرافیانش استفاده نکند. متاسفانه تصمیمات غلط و عدم منطبق با قانون تا الان هم شهرداری را درگیر مشکلاتی نموده که آثار آن تا سالیان متمادی وجود دارد که باعث به هدر رفتن بخشی زیادی از بیت المال گردیده است.»

خروج از نسخه موبایل