نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جوانان هلال احمر، همچنان در لیگ برتر کشور

Helal 13

هفت‌برکه: جوانان هلال‌احمر سال اول حضور در لیگ برتر را با رده پنجم گروه خود به پایان رساندند.

جوانان هلال‌احمر که در نیم فصل اول را با امید صعود به مرحله نیمه‌نهایی تمام کرده بودند با  ۵ شکست و دو تساوی در مرحله برگشت فقط توانستند سهمیه خود را برای سال بعد حفظ کنند. 

در آخرین بازی از مرحله گروهی لیگ برتر جوانان کشور، هلال‌احمر در گراش میزبان مس کرمان بود. مسی‌ها که خطر سقوط را احساس می‌کردند با گل علی کارآموز  یک بر صفر برنده شدند تا آن‌ها هم بتوانند در لیگ برتر ماندگار شوند. 

هلال‌احمر تا هفته پنجم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و حتی خود را به صدر جدول گروه رساندند. اما بعد از شکست خانگی برابر فولاد خوزستان، هلال‌احمر نتوانست برد دیگری به دست آورد.

مسابقات امسال لیگ برتر فوتبال جوانان کشور با حضور ۱۶ تیم در دو گروه شمال و جنوب برگزار شد. فولاد خوزستان و ایمان سبز شیراز از گروه یک و سپاهان اصفهان و پیکان تهران از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. تیم‌های جندی شاپور دزفول و ماشین‌سازی تبریز هم به لیگ دسته اول سقوط کردند.

در دیگر بازی‌های گروه یک جندی شاپور دزفول با وجود برد ۳-۱ برابر فولاد خوزستان در هفته آخر، با ۱۴ امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت و به لیگ دسته اول سقوط کرد. بهترین نتیجه هفته را گل گهر سیرجان با برد ۴-۰ برابر ذوب‌آهن اصفهان به دست آورد. ایمان سبز نیز با استفاده از این موقعیت با برد ۱-۰ برابر شاهین بوشهر به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. 

سرمربی هلال‌احمر: کار بزرگی انجام دادیم

جواد آذربادگان سرمربی هلال‌احمر در مورد نتایج هلال‌احمر در این فصل گفت: «نسبت به تیم‌های دیگر حاضر در گروه و هزینه‌هایی که آنان می‌کنند این که در جدول ماندیم کار بزرگی بود. ولی در مقایسه با عملکرد خودمان در نیم فصل اول راضی نبودیم.»

آذربادگان در مورد دلیل افت تیم هلال‌احمر در نیم فصل دوم گفت:‌ «بعد از هفته پنجم که در گراش با گل گهر بازی داشتیم بازیکنان اصلی ما برای جام حذفی به شهر بوکان سفر کردند. بعد از شکست برابر فولاد خوزستان در گراش، دو بازی سنگین خارج از خانه داشتیم.متاسفانه در تقویم مسابقات تعطیلات نیم‌فصل هم وجود نداشت و تیم ما در طی این مدت ۲۳۱ ساعت در اتوبوس و مینی‌بوس بود. تیم‌های دیگر با اتوبوس ویژه و گاهی هواپیما سفر می‌کردند. در نتیجه برنامه فشرده بازی‌ها و بعد مسافت گراش با شهرهای دیگر فرصتی برای ریکاوری و تمرین پرفشار باقی نمی‌ماند و تیم به تدریج از نظر بدنی افت کرد.»

سرمربی جوانان هلال‌احمر گفت: «باید قبول کرد که توان ما از نظر مالی و بازیکن در حد دیگر تیم های حاضر نبود. همه بازیکنان ما از استان فارس بودند و حتی بازیکنان خوب منطقه ترجیح می‌دهند به تیم‌های اسم و رسم‌دار بروند با این وجود حضور در این مسابقات تجربه خیلی خوبی بود. حتی خود ما در کادر فنی هم به نسبت تیم‌های دیگر خیلی بی‌تجربه بودیم و کادر فنی تیم‌های دیگر تجربه چندین سال حضور و بازی در لیگ برتر را داشتند.»

آذربادگان با تشکر از حمایت‌های خیرین گفت : «رقبای ما تیم‌های متمول صنعتی با مجموعه‌های ورزشی مجهز بودند. هزینه‌های ما با آن‌ها قابل مقایسه نیست و همین هزینه‌ها هم با کمک خیرین و اسپانسر تامین شد تا بتوانیم نتایج قابل قبولی بگیریم. جا دارد از حمایت این خیرین و همچنین اداره ورزش و جوانان شهرستان تشکر کنیم.»

مربی هلال‌احمر : نتواستیم تیم را تقویت کنیم

سید علی مجلسی مربی تیم هلال‌احمر در مورد نتایج این تیم گفت: «نتیجه نهایی را باید با توجه به بضاعت تیم‌ها سنجید و به نظر من همین رده هم برای ما یک شاهکار بود. با کمی بودجه و حمایت بیشتر حتی می‌توانستیم به جمع ۴ تیم صعود کنیم.»

مجلسی در مورد مشکلات هلال‌احمر گفت: «در حالی که تیم‌هایی مثل فولاد، مس یا ذوب‌آهن کمپ‌های تمرینی به اندازه شهر گراش داشتند تیم ما مجبور بود در زمین تمرین خودش بازی‌های رسمی را برگزار کنید. آماده نبودن چمن ورزشگاه شهدا کار ما را سخت کرد و امسال بر خلاف سال‌های قبل ما در بازی خانگی فقط ۸ امتیاز گرفتیم در حالی که در سال‌های قبل بیشتر امتیازات ما از بازی‌های خانگی بود.»

مجلسی گفت: «این اولین تجربه ما در لیگ برتر بود و یاد گرفتیم که سطح بازی‌های در لیگ برتر با بازی‌های زیرگروه و دسته اول فرق می‌کند. همه تیم‌ها در نیم فصل تیم خود را تقویت کردند ولی ما نه تنها به دلیل شرایط مالی نتوانستیم بازیکنی بگیرم بلکه چند بازیکن اصلی خود را به دلیل مصدومیت از دست دادیم و غیبت این بازیکنان در نتایج نیم فصل دوم موثر بود.»

مربی هلال‌احمر با تمجید از بازیکنان این تیم گفت: «سفرهای ما با مینی‌بوس بود و نتوانستیم خوابگاه  مناسبی برای آن‌ها فراهم کنیم ولی با این وجود همه بازیکنان چه بازیکنان بومی، چه بازیکنان تازه وارد و چه بازیکنان منطقه که از رده نونهالان و نوجوانان با ما هستند خیلی خوب خودشان را نشان دادند. استخوان‌بندی تیم ما برای سال‌ بعد هم حفظ می‌شود و سال آینده با تجربه و انگیزه بیشتر بازی خواهیم کرد.»

 

نتایج کامل تیم جوانان هلال‌احمر در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ لیگ برتر فوتبال جوانان کشور 

هفته اول: هلال احمر ۱ – ذوب‌آهن اصفهان ۰ / هفته هشتم: ذوب آهن اصفهان ۱ – هلال‌احمر گراش ۰

هفته دوم: ایمان سبز شیراز ۰ – هلال‌احمر ۱ / هفته نهم: هلال‌احمر ۱ – ایمان سبز شیراز ۳

هفته سوم: هلال‌احمر گراش ۱ – جندی‌شاپور دزفول ۱ / هفته دهم: جندی‌شاپور دزفول ۲ – هلال‌احمر گراش ۱

هفته چهارم: شاهین بوشهر ۱ – هلال‌احمر گراش ۲/ هفته یازدهم: هلال‌احمر گراش۱ – شاهین بوشهر ۱

هفته پنجم: هلال‌احمر گراش ۱ – گل‌گهر سیرجان ۰ / هفته دوادهم: گل‌گهر سیرجان ۲ – هلال‌احمر گراش ۲

هفته ششم: هلال‌احمر گراش ۲ – فولاد خوزستان ۳ / هفته سیزدهم: فولاد خوزستان ۲ – هلال‌احمر گراش ۰

هفته هفتم: مس‌کرمان ۱ – هلال‌احمر گراش ۱ / هفته چهاردهم: هلال‌احمر ۰ – مس کرمان ۱

خروج از نسخه موبایل